Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYear of StudyYarıyılAKTS
TAE-23-118ORGANİK TARIM ÜRÜNLERİ EKONOMİSİ VE PAZARLAMASISeçmeli126
Level of Course Unit
Second Cycle
Objectives of the Course
Türkiye’de de organik tarım ürünleri gerek üretim, gerekse pazarlama yönüyle ülke ekonomisine önemli katkılarda bulunmakta ve gelecek yıllarda bu katkının daha da artması beklenmektedir. Bu dersin amacı da konunun teknik yönü de dikkate alınarak ekonomik analiz yapabilecek lisansüstü öğrencilerine organik ürünlerin ekonomisi ve pazarlaması konusunda gerekli bilgileri aktarmaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Learning Outcomes
1Organik tarımın önemini kavrama
2Organik tarım kavramına ve organik tarım mevzuatına hakim olma
3Organik Tarımın çevre boyutu ve sürdürülebilirliği konusundaki bilgilere hakim olma
4Organik tarıma yönelik politikaları ekonomik açıdan değerlendirebilme
5Dünya’da ve özellikle Türkiye’de hızla gelişmekte olan organik tarım sektörünün çeşitli aşamalarında görev üstlenebilecek bilgi düzeyine sahip olma
6Sınıf içi tartışma ve problem çözme yoluyla sorumluluk ve özgüven duygusunu geliştirebilme
7Dönem ödevlerini yazma deneyimleri ile bireysel araştırma, analiz ve sentez yapma ve sorumluluk üstlenme becerisini geliştirebilme
Mode of Delivery
Birinci Öğretim
Prerequisites and co-requisities
Yok
Recommended Optional Programme Components
Organik Ürünlerde Pazarlama Stratejileri ve Pazar Trendleri, Organik tarımın finansmanı, Organik Tarım Ürünlerine Yönelik Pazarlama Araştırmaları, Organik Ürünlerin Üretim ve Pazarlamasında Kooperatif, Birlik ve Diğer Üretici Örgütleri, Organik Tarımın Geliştirilmesinde Bilgi, Yayım, Eğitim ve Araştırma Olanakları, Organik Tarım Ürünlerine Yönelik Politikalar
Course Contents
Organik Tarım Kavramı, Temel İlkeleri ve Özellikleri, Organik Tarımın Ekonomi, Çevre ve Sürdürülebilirlik Boyutu, Organik Ürünlerde Kontrol ve Sertifikasyon, Organik Ürünlerin Üretimi ve Ekonomisi, Yasal Uygulamalar ve Standartlar, Organik Ürünlerin Pazarlaması, Organik Ürünlerin Arz ve Talebi, Pazarlama Kanalları ve Pazarlama Marjları, Organik Ürünlerde Tüketici Tercihleri ve Fiyat Oluşumu
Weekly Detailed Course Contents
WeekTheoreticalPracticeLaboratory
1Dersin Tanıtımı, Kapsamı, Gerekçesi, Önemi
2Organik Tarım Kavramı, Temel İlkeleri ve Özellikleri, Organik Tarımın Gelişimi
3Organik Tarımın Ekonomi, Çevre ve Sürdürülebilirlik Boyutu
4Organik Tarım Kanunu, Organik Ürünlerde Kontrol ve Sertifikasyon
5 Organik Ürünlerin Üretimi ve Ekonomisi, Yasal Uygulamalar ve Standartlar, Organik Ürünlerin Fiziksel ve Ekonomik Performansının Değerlendirilmesi, Organik ve Konvansiyonel Tarımsal Üretimde Ekonomik Karşılaştırmalar
6Organik Ürünlerin Arz ve Talebi
7Organik Tarımsal Ürünlerin Pazarlaması Organik Ürünlerde Pazarlama Kanalları ve Pazarlama Marjları Organik Ürünlerde Tüketici Tercihleri ve Fiyat Oluşumu, Organik Ürünlerde Pazarlama Stratejileri ve Pazar Trendleri.
8Ara Sınav (Ders saatinde yapılacaktır)
9Organik Ürünlerin Üretim ve Pazarlamasında Kooperatif, Birlik ve Diğer Üretici Örgütleri
10 Organik Tarımın Geliştirilmesinde Bilgi, Yayım, Eğitim ve Araştırma Olanakları
11AB’de ve ABD’de Organik Tarımsal Ürünlere Yönelik Politikalar
12 Türkiye’de Organik Tarımsal Ürünlere Yönelik Politikalar
13Organik olarak üretilen bitkisel ve hayvansal ürünlerde maliyet hesapları
14 Dünyada ve Türkiye’de Organik Tarımın Finansmanı
15Final Sınavı
Recommended or Required Reading
1. Türkiye’de Organik Tarım ve İyi Tarım Uygulamaları, Üretim ve Pazarlama Esasları. İstanbul Ticaret Odası Yayınları, yayın no:2010-101. 2. Organik Ürünlerin Pazarlanması ve Etik Sorunlar. İstanbul Ticaret Odası Yayınları, yayın no:2010-96. 3. Organik Tarım. Atatürk Üniversitesi Ziraat Fakültesi Ders Yayınları, 2008, No:236 4. Ekoloik Tarım. Ekoloik Tarım Organizasyanu Derneği, 1999, İzmir. 5. Özbağ, B.Canan, Türkiye’de Organik Tarımın Ekonomik Analizi, Uludağ Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü. Tarım Ekonomisi Anadilim Dalı, Doktora Tezi, Bursa,2010.
Planned Learning Activities and Teaching Methods
Assessment Methods and Criteria
Term (or Year) Learning ActivitiesQuantityWeight
SUM0
End Of Term (or Year) Learning ActivitiesQuantityWeight
SUM0
SUM0
Language of Instruction
Work Placement(s)
Yok
Workload Calculation
ActivitiesNumberTime (hours)Total Work Load (hours)
Ara Sınav11010
Final Sınavı11010
Derse Katılım1410140
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11010
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11010
TOTAL WORKLOAD (hours)180
Contribution of Learning Outcomes to Programme Outcomes
PO
1
PO
2
PO
3
PO
4
PO
5
PO
6
PO
7
PO
8
PO
9
PO
10
LO1          
LO2          
LO3          
LO4          
LO5          
LO6          
LO7          
* Contribution Level : 1 Very low 2 Low 3 Medium 4 High 5 Very High
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr