|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | BAB-23-138 | SEBZE TOHUM TEKNOLOJİSİNİN TEMEL ESASLARI | Seçmeli | 1 | 1 | 6 |
| Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans | Dersin Amacı | Tohum teknolojisi konusunda öğrenciyi bilgilendirmek | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Dr. Öğr. Üyesi Eren ÖZDEN | Öğrenme Çıktıları | 1 | Sebze tohum teknolojilerindeki değişimleri incelemek bu konuda temel bilgi sahibi olmak. | 2 | Tohum teknolojisi ve sebze üretimi arası ilişkileri anlamak. | 3 | Tohum üretim ve teknolojisinde bilgi birikimine sahip olmak. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | - | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | - | Dersin İçeriği | Tohum depolama (depo öncesi ve sonrası faktörler, tohum nemi, sıcaklık etkisi, depo ömrünün matematiksel tahmini, türlere göre değişim), tohum gücü (tanımı, önemi etkileyen faktörler), yaşlandırma testleri (hızlı yaşlandırma, kontrollü yaşlandırma, Ki testi), elektriksel iletkenlik testi, soğuk test, tetrazolium testi, su alım zararı, sert kabukluluk, tohum kalitesini artırıcı uygulamalar (sinapine akıntısı, klorofil fluoerescence, GADA, ATP ve ADP analizleri, hidrasyon uygulamaları) | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Tohum teknolojisine giriş, Tohum oluşumu | | | 2 | Tohum gelişimi (Su alım zararı) | | | 3 | Tohum gelişimi (Tohum depo maddeleri ve bunun önemi) | | | 4 | Tohum gelişimi sürecinde oluşan fizyolojik olaylar | | | 5 | Tohum hasadının temel özellikleri | | | 6 | Tohum depolama, Dormansinin sebepleri | | | 7 | Tohum nemi ve önemi | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Gen bankaları ve önemi | | | 10 | Tohum gücü nedir ve neden önemlidir? | | | 11 | Tohum gücü testleri | | | 12 | Tohum kalitesi nedir? | | | 13 | Hormonların tohum teknolojisindeki yeri | | | 14 | Tohum teknolojisinin ülkesel kullanımı, Genel değerlendirme | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Hill, H. J.; Taylor, A. G. and Huang, X. L. 1988. Seed viability determinations in cabbage utilizing sinapine leakage and electrical conductivity measurements. Journal of Experimental Botany 39, 1439-1448.
ISTA. 2006. International Rules for Seed Testing, Edition 2005, International Seed Testing Association, Bassersdorf, Switzerland.
Matthews, S. and Powell, A.A. 2006. Electrical conductivity vigour test: Physiological basis and use. Seed Testing International, 131, 32-35.
Powell, A. A. and Matthews, S. 1984. Application of the controlled deterioration test to detect seed lots of Brussels sprouts with a low potential for storage under commercial conditions. Seed Science and Technology, 12, 649-657. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 40 | Alan Çalışması | 1 | 15 | Beyin Fırtınası | 1 | 15 | Rapor Hazırlama | 1 | 15 | Makale Yazma | 1 | 15 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 50 | Rapor | 1 | 25 | Makale Yazma | 1 | 25 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | - |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 1 | 20 | 20 | Soru-Yanıt | 1 | 30 | 30 | Beyin Fırtınası | 1 | 30 | 30 | Makale Yazma | 1 | 30 | 30 | Makale Kritik Etme | 1 | 30 | 30 | Rapor | 1 | 30 | 30 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 5 | 4 | 3 | 3 | 3 | 5 | 4 | 4 | 2 | 2 | ÖÇ2 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 3 | 4 | 3 | 2 | ÖÇ3 | 5 | 4 | 3 | 3 | 3 | 5 | 4 | 4 | 2 | 2 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|
|
|