Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | BAB-23-150 | TOHUM FİZYOLOJİSİ | Seçmeli | 1 | 1 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Tohumun yaşamı ve fizyolojik olayları özellikle dormansi, çimlenme ve buna benzer konularda öğrenciyi bilgilendirmek |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Eren ÖZDEN |
Öğrenme Çıktıları |
1 | -Tohum oluşumu
-Tohumun kimyasal bileşimi
-Tohum gelişimi
-Tohumu kurutmaya dayanım
-Tohum depolama ilkeleri
-Tohum gücü ve testleri
-Tohum dormansisi ve kaldırıcı uygulamalar
-Tohum gelişimi süresince meydana gelen biyokimyasal değişimler (ATP, GA3, osmotik yapı v.s.)
-Sert kabukluluk ve su alım zararı
-Çimlenmenin temel ilkeleri ve etkileyen faktörler. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
- |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
- |
Dersin İçeriği |
Tohum oluşumu, kimyasal bileşimi, gelişimi, kurutmaya dayanım, depolama ilkeleri, tohum gücü ve testleri, dormansi ve kaldırıcı uygulamalar tohum gelişimi süresince meydana gelen biyokimyasal değişimler (ATP, GA3, osmotik yapı v.s.), sert kabukluluk, su alım zararı, çimlenmenin temel ilkeleri ve etkileyen faktörler. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Tohum oluşumu ve kısımları | | | 2 | Tohumun besin maddesi kapsamı | | | 3 | Çimlenme nedir ve özellikleri nelerdir? | | | 4 | Çimlenme için gerekli koşullar | | | 5 | Çimlenmede türlere göre farklılaşmalar | | | 6 | Dormansi nedir özellikleri nelerdir? | | | 7 | Dormansiyi kaldırma yöntemleri | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Mekanik ve fizyolojik dormansiyi kaldırma yöntemleri | | | 10 | Tetrazaolium testi ve koşulları | | | 11 | Sert kabukluluk ve giderilmesi | | | 12 | Tohum fizyolojisinde yeni gelişmeler | | | 13 | Dormansinin arazideki tohum çimlenmesine etkisi, Arazi koşulları ve dormansi oluşumu | | | 14 | Dormansi ve çimlenmenin iyileştirilmesindeki çalışmalalar | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Ellis, R.H. and Barret, S. (1994).Alternating temperatures and rate of seed germination in lentil. Annals of Botany, 74, 519-524.
Mavi, K., Mavi, F., Demir, I. and Matthews, S. (2014). Electrical conductivity of seed soak water predicts seedling emergence and seed storage potential in commercial seed lots of radish. Seed Science and Technology, 42, 76-86.
Chang, Y. K., K. J. Hwa, Y.Y. Rog, and L. S. Ho,. 1996. Effects of fruit maturity and afterripening period on the germination of gourd seeds. Journal Korean Society Horticulture Science. 37: 197-200. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 60 | Beyin Fırtınası | 1 | 20 | Makale Yazma | 1 | 20 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 60 | Rapor | 1 | 20 | Makale Yazma | 1 | 20 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | - |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Problem Çözümü | 1 | 30 | 30 |
Beyin Fırtınası | 1 | 30 | 30 |
Makale Yazma | 1 | 20 | 20 |
Makale Kritik Etme | 1 | 30 | 30 |
Rapor | 1 | 30 | 30 |
Performans | 1 | 30 | 30 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|