Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
BAB-23-100ASMA FİZYOLOJİSİSeçmeli126
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Asmanın yaşaması; büyüyüp gelişmesi, terleme, beslenme, solunum, nakil, büyüme, gelişme gibi hayatsal faaliyetlerle olmaktadır. Ekonomik yetiştiricilik yapabilmek için bu sayılan faaliyetlerin iyi bilinmesi gerekmektedir. Ham maddelerin alınmasında, değişik maddelerin sentezinde, büyüme ve gelişmede pek çok fiziksel, kimyasal, yaşamsal, işlevler rol oynamaktadır. Bu işlevlerin esasları bu dersin amacını oluşturmaktadır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Yrd. Doc. Dr. Sadiye Peral Eyduran
Öğrenme Çıktıları
1Öğrenciler; Asmanın fizyolojisini öğrenecek
2Büyüme ve gelişmedeki etkili olan fizyolojik olayları öğrenecek
3Asma fizyolojisindeki hayatsal olayları öğrenecek
4Fizyoloji kavramının önemini anlayacak
5
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Asmanın büyüme ve gelişmesindeki etkili olan fizyolojik olayların anlaşılması bu dersin hedefidir.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Asmanın Tanımı ve Tarihçesi
2Asma Fizyolojisinin Genel Tanımı
3Asmada Görülen Terleme (Transpirasyon) Olayı
4Asmada Görülen Fotosentez (Beslenme) Olayı
5Asmada Görülen Solunum (Respirasyon) Olayı
6Asmada Görülen Taşınım Nakil (Translokasyon) Olayı
7Asmadaki Büyüme ve Gelişme
8Genel Tekrar
9Asmada Görülen Kanama Olayı
10Asmada Görülen Salkım Çeşitleri
11Asmadaki Tane Olayı ve Tanenin Gelişme Evreleri
12Dünyada ve Ülkemizde Asma Yetiştiriciliğin Önemi
13Ülkemizde Asma ve Asma Fidanı Yetiştiriciliğinde Karşılaşılan sorunlar ve Çözüm Önerileri
14Genel tekrar
15
16
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Ağaoğlu, Y. S., 2002. Bilimsel ve Uygulamalı Bağcılık, Cilt 2: Asma Fizyolojisi. Kavaklıdere Eğitim Yayınları. 446s. İstanbul.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
TOPLAM0
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Bireysel Çalışma1410140
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11515
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma12020
Ev Ödevi11010
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)188
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr