Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
BAB-23-152ÜZÜMSÜ MEYVE YETİŞTİRİCİLİĞİNİN BİLİMSEL ESASLARISeçmeli116
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Üzümsü meyve yetiştiriciliğinde kullanılmak üzere, var olan ve yeni geliştirilen teknolojik faaliyetlerin değerlendirilmesi ve yüksek kalite ve verim için bunların uygulanabilirliğinin tespiti.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Yrd. Doc. Dr. M. Kenan Geçer
Öğrenme Çıktıları
1Üzümsü meyve üretiminin sağladığı ekonomik katkı ve sağlığa yararları bilinir.
2Biyoteknoloji ve ıslah çalışmalarının uygulanabilirliğinin tespiti.
3Üzümsü meyvelerin botaniği, ekolojisi ve kimyasal bileşenleri öğrenilir.
4İşleme teknolojisinin ihtiyacı olan hammadde temini ve kalite özelliklerinin standartlaşması sağlanır.
5
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Çilek, ahududu, böğürtlen, Bektaşi üzümü ve diğer üzümsü meyvelerin üretiminde gerekli olan bilimsel esasların uygulanması ve yeni çeşit geliştirme çalışmalarının belirlenmesi.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Üzümsü meyve türleri, orijinleri
2Üzümsü meyvelerin Türkiye ve Dünyadaki durumu, ekonomisi
3Üzümsü meyvelerin beslenme ve insan sağlığı açısından değerlendirilmesi
4Yeni çeşit ıslahı
5Ödevlerin değerlendirilmesi ve tartışma
6Bilimsel esasların ve teknolojilerin araştırılması
7 Bölgelerimizdeki saf hatların tespiti
8Ara Sınav
9Üzümsü meyve üretim teknikleri
10Çeşit ıslahında biyoteknolojinin uygulama modelleri
11Ödevlerin değerlendirilmesi ve tartışma
12Islah çalışmaları ve yetiştiricilik sırasında ortaya çıkan sorunların nedenlerinin tespiti ve çözüm önerileri
13Üzümsü meyvelerin ülke ekonomisine katkısı ve dış ticaretteki payı
14Meyve üretim planı ve tesisinin gerçekleştirilmesi
15Ödevlerin değerlendirilmesi ve tartışma
16Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1. Yılmaz, H., 2009. Çilek. Hasad Dergisi Yayınları No:290, İstanbul, 350s. 2. Smith,M. 2001. Backyard Fruits and Berries. Chartwell Books, A Division of Book Sales Inc. 114 Northfield Avenue Edison, New Jersey 08837, USA, p. 160.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
TOPLAM0
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Bireysel Çalışma1410140
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11515
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma12020
Ev Ödevi11010
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)188
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr