Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | BKG-100 | SÜRDÜRÜLEBİLİR KALKINMA VE TARIM | Seçmeli | 1 | 1 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Öğrencilere;
• Dünyanın doğal kaynakları,
• beşeri kaynakları,
• insanın doğa üzerindeki olumsuz etkileri,
• kaynakların tükenmesi sonucu çevreye en az zarar veren kalkınma yolları gibi konuları
öğretmek amaçlanmaktadır.
|
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç. Dr. Ahmet ULUDAĞ, Yrd. Doç. Dr. Y. Erdal ERTÜRK, Yrd. Doç. Dr. Ösmetullah ARVAS, Yrd. Doç. Dr. Uğur ŞİMŞEK |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Sürdürülebilir Kalkınma Kavramı ve Geçmişi | 2 | Sürdürülebilir kalkınmanın önemi | 3 | Sürdürülebilir Kalkınma ve Doğal Kaynakların Korunması | 4 | Sürdürülebilir Kalkınma ve Ekonomik Gelişimin Sağlanması | 5 | Türkiye’de Sürdürülebilir Kalkınma üzerine yapılan çalışmalar |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Öğrencilere karar alma süreçlerinde kullanabilecekleri sürdürülebilir kalkınma ile ilgili temel bir anlayış kazandırmak
• Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgiler vermek
• Sürdürülebilir kalkınmanın ilkeleri, etkenleri hakkında bilgi vermek
• Tarım, sanayi, hizmetler ve diğer alt sektörlerin sürdürülebilir kalkınma anlayışı içerisinde değerlendirilebilmesi
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | • Genel kavramlar ve genel bakış | | | 2 | • Sürdürülebilir Kalkınma Kavramı, Geçmişi, Çevre Koruması, Doğal Kaynakların Korunması | | | 3 | • Sürdürülebilir Kalkınma ve Ekonomik Gelişimin Sağlanması, İş Dünyası ve Sanayi
• Sürdürülebilir kalkınma ve Biyolojik Çeşitliliğin Korunması
| | | 4 | • Sürdürülebilir Gelişme Göstergeleri, Kurumsal Sosyal Sorumluluk ve Sürdürülebilir Kalkınma
• Türkiye’de Sürdürülebilir Kalkınma üzerine yapılan çalışmalar
• Sürdürülebilir Kalkınmayla ilgili Uluslararası Anlaşmalar | | | 5 | • Mevcut bitki Koruma yöntemleri, sürdürülebilirlik açısından avantaj ve dezavantajları
| | | 6 | Alternatif mücadele yöntemleri; bütünleşik mücadele | | | 7 | • İstilâcı yabancı türler ve sürdürülebilirlik | | | 8 | • Organik atıkların yeniden kullanımı, geri kazanımı ve mevzuatları | | | 9 | Ara Sınav | | | 10 | • Organik materyal ve ağır metal ilişkisi | | | 11 | • Bitki tarafından metallerin alınımı ve olumsuz etkileri | | | 12 | • Tarım alanlarında toprak kalitesi | | | 13 | • Meralarda toprak kalitesi | | | 14 | • Sürdürülebilir toprak yönetimi
• Değerlendirme ve geleceğe bakış | | | 15 | | | | 16 | | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
• Öztürk, L., 2007, Sürdürülebilir Kalkınma, İmaj Yayınevi, Ankara.
• Beder, S., 1994, Sustainable Development, Scribe Publication, Victoria.
• Sürdürülebilir Kalkınmanın Uygulanması, Türkiye Çevre Vakfı Yayını
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | | Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Bireysel Çalışma | 14 | 10 | 140 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|