Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
BKG-100SÜRDÜRÜLEBİLİR KALKINMA VE TARIMSeçmeli116
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Öğrencilere; • Dünyanın doğal kaynakları, • beşeri kaynakları, • insanın doğa üzerindeki olumsuz etkileri, • kaynakların tükenmesi sonucu çevreye en az zarar veren kalkınma yolları gibi konuları öğretmek amaçlanmaktadır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. Ahmet ULUDAĞ, Yrd. Doç. Dr. Y. Erdal ERTÜRK, Yrd. Doç. Dr. Ösmetullah ARVAS, Yrd. Doç. Dr. Uğur ŞİMŞEK
Öğrenme Çıktıları
1Sürdürülebilir Kalkınma Kavramı ve Geçmişi
2Sürdürülebilir kalkınmanın önemi
3Sürdürülebilir Kalkınma ve Doğal Kaynakların Korunması
4Sürdürülebilir Kalkınma ve Ekonomik Gelişimin Sağlanması
5Türkiye’de Sürdürülebilir Kalkınma üzerine yapılan çalışmalar
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Öğrencilere karar alma süreçlerinde kullanabilecekleri sürdürülebilir kalkınma ile ilgili temel bir anlayış kazandırmak • Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgiler vermek • Sürdürülebilir kalkınmanın ilkeleri, etkenleri hakkında bilgi vermek • Tarım, sanayi, hizmetler ve diğer alt sektörlerin sürdürülebilir kalkınma anlayışı içerisinde değerlendirilebilmesi
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1• Genel kavramlar ve genel bakış
2• Sürdürülebilir Kalkınma Kavramı, Geçmişi, Çevre Koruması, Doğal Kaynakların Korunması
3• Sürdürülebilir Kalkınma ve Ekonomik Gelişimin Sağlanması, İş Dünyası ve Sanayi • Sürdürülebilir kalkınma ve Biyolojik Çeşitliliğin Korunması
4• Sürdürülebilir Gelişme Göstergeleri, Kurumsal Sosyal Sorumluluk ve Sürdürülebilir Kalkınma • Türkiye’de Sürdürülebilir Kalkınma üzerine yapılan çalışmalar • Sürdürülebilir Kalkınmayla ilgili Uluslararası Anlaşmalar
5• Mevcut bitki Koruma yöntemleri, sürdürülebilirlik açısından avantaj ve dezavantajları
6 Alternatif mücadele yöntemleri; bütünleşik mücadele
7• İstilâcı yabancı türler ve sürdürülebilirlik
8• Organik atıkların yeniden kullanımı, geri kazanımı ve mevzuatları
9Ara Sınav
10• Organik materyal ve ağır metal ilişkisi
11• Bitki tarafından metallerin alınımı ve olumsuz etkileri
12• Tarım alanlarında toprak kalitesi
13• Meralarda toprak kalitesi
14• Sürdürülebilir toprak yönetimi • Değerlendirme ve geleceğe bakış
15
16
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
• Öztürk, L., 2007, Sürdürülebilir Kalkınma, İmaj Yayınevi, Ankara. • Beder, S., 1994, Sustainable Development, Scribe Publication, Victoria. • Sürdürülebilir Kalkınmanın Uygulanması, Türkiye Çevre Vakfı Yayını
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
TOPLAM0
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Bireysel Çalışma1410140
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11515
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma12020
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)178
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr