Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
TEB-102TARIMDA İLETİŞİM VE GAZETECİLİKSeçmeli126
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Bu ders öğrencilerin, tarımda iletişim ve gazetecilik konularında teorik bir temel almalarına yardımcı olmayı amaçlamaktadır. Ders öğrencilerin tarım sektöründe kitle iletişimi ve çeşitli diğer iletişim yöntemlerinin önemini anlamasını sağlayacak bir anlayış geliştirecektir. Bu ders bireyleri; tarımla ilgili bilgileri geliştirmek, üretmek ve iletmek için gazetecilik, iletişim ve yayıncılık ilkelerini kullanabilmek üzere hazırlayacaktır. Ders, üreticileri hedefleyen; dergiler, bültenler, radyo, internet, tarla günleri, gösteri konuları, bilgilendirme toplantıları ve diğer iletişim yöntemleri gibi iletişim metotlarını ve temel gazetecilik, yayıncılık, film / video ve iletişim teknikleri eğitimini kapsamaktadır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Assist. Prof. Dr. Yakup Erdal ERTÜRK
Öğrenme Çıktıları
1Tarımsal bilgi iletişim kurmak için kullanılan çeşitli iletişim yöntemleri ve ortamlarını anlayabilme
2Tarımsal iletişim konularını anlayabilme
3Belirli bir kitleye bilgileri iletmek için en iyi İletişim ortamı (medya) kullanımında akıllı seçimler yapabilme
4Kitle iletişim araçlarının tarım ve tarım konularında nasıl kullanılacağının öğrenilmesi
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Dersin Tanıtımı Tarım, iletişim ve gazetecilik Oryantasyon, genel bakış, tanımı Haberleşme teorisi Dinleme Süreçleri • Dinleme Becerileri ve geri bildirimi • Sözlü ve Sözsüz İletişim • İzleyici • Gerçek, çıkarım ve kanaat • İletişim Etiği • İletişim, kitle iletişimi ve tarımsal iletişimin tarihi • Gazetecilik ve tarımsal gazeteciliğin tarihi • Toplumda iletişimin rolü • Tarımsal iletişimin tarıma bakışı/ tarımda trendler Tarımsal medya • Gazeteler / Dergiler • Bülten ve broşür • Radyo / Televizyon / Elektronik Medya • Diğerleri Tarımsal Pazarlama İletişimi Gazeteci tarzı yazım • Yazma Becerileri • Haber yazma • Basın Bültenleri Yazma • Elektronik Medyada Yazma • Reklam Yazma • Bir röportaj yapma Fotografik Gazetecilik Dijital Kamera Terminolojisi • İyi Fotoğrafların öğeleri • Fotoğraf tipleri • Fotoğraf Kırpma • Fotoğraf Başlıkları • Tarımsal iletişimde fotoğraflar • Yasal ve Etik Uygulamalar • İnsan İlişkileri • Halkla ilişkiler • Tarımda Halkla ilişkiler • İnsan İlişkileri • Halkla ilişkiler • Tarımda Halkla ilişkiler Tarımsal iletişim araştırmaları Hedef kitle araştırmaları • Sunumlar Türleri • Sunu Oluşturma • Sunumlar geliştirilmesi ve iyileştirilmesi Sunumlar
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dersin Tanıtımı Tarım, iletişim ve gazetecilik Oryantasyon, genel bakış, tanımı Haberleşme teorisi Dinleme Süreçleri • Dinleme Becerileri ve geri bildirimi • Sözlü ve Sözsüz İletişim • İzleyici • Gerçek, çıkarım ve kanaat • İletişim Etiği
2• İletişim, kitle iletişimi ve tarımsal iletişimin tarihi • Gazetecilik ve tarımsal gazeteciliğin tarihi
3• Toplumda iletişimin rolü • Tarımsal iletişimin tarıma bakışı/ tarımda trendler
4Tarımsal medya • Gazeteler / Dergiler • Bülten ve broşür • Radyo / Televizyon / Elektronik Medya • Diğerleri
5Tarımsal Pazarlama İletişimi
6Gazeteci tarzı yazım • Yazma Becerileri • Haber yazma • Basın Bültenleri Yazma • Elektronik Medyada Yazma • Reklam Yazma • Bir röportaj yapma
7Fotografik Gazetecilik Dijital Kamera Terminolojisi • İyi Fotoğrafların öğeleri • Fotoğraf tipleri • Fotoğraf Kırpma • Fotoğraf Başlıkları • Tarımsal iletişimde fotoğraflar • Yasal ve Etik Uygulamalar
8Ara sınav
9• İnsan İlişkileri • Halkla ilişkiler • Tarımda Halkla ilişkiler
10• İnsan İlişkileri • Halkla ilişkiler • Tarımda Halkla ilişkiler
11Tarımsal iletişim araştırmaları
12Hedef kitle araştırmaları
13• Sunumlar Türleri • Sunu Oluşturma • Sunumlar geliştirilmesi ve iyileştirilmesi
14Sunumlar
15
16
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Boone, K., Meisenbach, T. and Tucker, M. 2000. Agricultural Communications Changes and Challenges. IOWA State University Press, Ames, Iowa, US. Pawlick, T.F. 2001. The Invisible Farm The Worldwide Decline of Farm News and Agricultural journalism Training. Burhnam Inc., Publishers, US. Telg, R. and Irani, T.A. 2012. Agricultural Communications in Action A hands-on Approach. Delmar Cengage learning, US.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
TOPLAM0
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav11010
Final Sınavı11010
Derse Katılım1410140
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11010
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11010
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)180
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10
ÖÇ1          
ÖÇ2          
ÖÇ3          
ÖÇ4          
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr