Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TEG-102 | ÖZEL TARIMSAL KOOPERATİFÇİLİK | Seçmeli | 1 | 1 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin sonunda öğrenciler; tarımda örgütlenmenin gereğine inanarak, çiftçilerin kooperatifler çatısı altında örgütlenmelerini sağlayacak , AB'de bazı ülkelerde ve ABD'de kooperatiflerin durumları hakkında bilgi birikimine sahip olacaklardır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Yrd. Doç. Dr. Köksal KARADAŞ |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Tarımda Örgütlenme bilincini geliştirme | 2 | Tarımda Örgütlenme bilincini geliştirme | 3 | Tarımın sorunlar ile örgütlenme bilincini birlikte analiz edebilme | 4 | Tarımın sorunlar ile örgütlenme bilincini birlikte analiz edebilme | 5 | Kooperatifçiliğin bu sorunları çözmedeki yerini kavrayabilme | 6 | Kooperatifçiliğin bu sorunları çözmedeki yerini kavrayabilme | 7 | Gelişmiş ülkelerdeki kooperatifçilik uygulamaları ile Türkiye koşullarını karşılaştırabilme | 8 | Gelişmiş ülkelerdeki kooperatifçilik uygulamaları ile Türkiye koşullarını karşılaştırabilme | 9 | Kırsal Kalkınma ve kooperatifçilik ilişkisini kurabilme | 10 | Kırsal Kalkınma ve kooperatifçilik ilişkisini kurabilme | 11 | Kırsaldaki sorunları Kooperatiflere özgü projeler ile çözümleyebilme | 12 | Kırsaldaki sorunları Kooperatiflere özgü projeler ile çözümleyebilme |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
*Tarımda örgütlenme modelleri; Kooperatifler ve kooperatif tipi örgütlenmeler *Kooperatifçiliğin kavramsal özellikleri, *Türkiye’de ve Dünyada kooperatifçilik hareketinin incelenmesi:AB Ülkeleri ve ABD açısından *Kooperatifçiliğin evrensel özellikleri *Kooperatiflerde Karar verme ve Ortakların finansal katılımı *Türkiyede tarım sektöründe yer alan kooperatifler *Kooperatiflerde Üyelik ve mülkiyet sorunu ve çeşitli yaklaşımlar |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Dersin tanıtımı; kapsamı, kural ve gerekleri | | | 2 | Tarımda örgütlenme tipleri ve kooperatifçiliğin kavramsal özellikleri | Literatür okuma | | 3 | Kooperatif benzeri örgütlenme tipleri | Literatür okuma | | 4 | Kooperatifçiliğin Türkiye'de ve Dünyada federatif örgütlenmeleri | Literatür okuma ve sunum | | 5 | AB'de Kooperatifçiliğin incelenmesi: Almanya, Fransa, İtalya | Rapor sunumu | | 6 | AB'de Kooperatifçiliğin İncelenmesi:İspanya, Yunanistan, Portekiz | Rapor sunumu | | 7 | ABD'de kooperatifçiliğin incelenmesi | Rapor sunumu | | 8 | Arasınav | | | 9 | Kooperatiflerde ortaklık ve mülkiyet durumunun incelenmesi | Konu sunumu | | 10 | Kooperatiflerin Finansal Gelişimi | Konu sunumu | | 11 | Kooperatiflerde Karar verme süreci ve ortakların katılımı | Konu sunumu | | 12 | Kooperatiflerin sektörel analizleri:Sütçülük sektörü,Meyve-sebze sektörü, Uluslararası ticaret | Konu sunumu | | 13 | Kalkınan ülkelerde kooperatifler ve istihdam açısından önemi | Konu sunumu | | 14 | Kooperatifler aracılığıyla kırsal tasarrufların kazanımı | Konu sunumu | | 15 | Türkiye'de kırsal kesim kooperatiflerine uygulanan politikalar | Konu sunumu | | 16 | Final sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1) Mülayim, Z.G., Kooperatifçilik, Yetkin Yayınları, 2010. Ankara. 2) İnan, i.H., Türkiye’de Tarımsal Kooperatifçilik ve AB Modeli, İTO Yayınları, No:2004-40, 2004, İstanbul. 3) Çıkın, A., Karacan, A.R., Genel Kooperatifçilik, Ege Ün. Basımevi, 1994, İzmir. 4) Mülayim, Z.G., Genel ve Tarımsal Kooperatifçilik, Bilgi Yayınevi, 1975, İstanbul. 5) www.ıca.org 6) www.copa-cogeca.org 7) www.wisc.edu/uwcc 8) www.rurdev.usda.gov |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | | Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Tartışma | 8 | 2 | 16 |
Soru-Yanıt | 12 | 1 | 12 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 3 | 4 | 12 |
Rapor | 4 | 2 | 8 |
Performans | 4 | 4 | 16 |
Ev Ödevi | 8 | 3 | 24 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | | | | | | | | | | | ÖÇ2 | | | | | | | | | | | ÖÇ3 | | | | | | | | | | | ÖÇ4 | | | | | | | | | | | ÖÇ5 | | | | | | | | | | | ÖÇ6 | | | | | | | | | | | ÖÇ7 | | | | | | | | | | | ÖÇ8 | | | | | | | | | | | ÖÇ9 | | | | | | | | | | | ÖÇ10 | | | | | | | | | | | ÖÇ11 | | | | | | | | | | | ÖÇ12 | | | | | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|