|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TBB-128 | VEJETASYON ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME | Seçmeli | 1 | 2 | 6 |
| Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans | Dersin Amacı | Çayır ve meralar hakkında bilgi edinmek için bitki örtüsü, topoğrafya, toprak, mera kullanıcıların rolü ve çevresel faktörleri dikkate alarak mevcut durumun nasıl belirleneceğini, hangi ölçüm yöntemlerinin nasıl uygulanacağını ve elde edilen verilerin değerlendirilmesi sonucunda uygun mera yönetimi ve ıslahı için temel oluşturmaktır. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Yrd. Doç. Dr. Mustafa SÜRMEN-Yrd. Doç. Dr. Süleyman TEMEL | Öğrenme Çıktıları | 1 | Lisans yeterliklerine dayalı olarak kazandığı bilgi ve becerilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilir. | 2 | Lisans yeterliklerine dayalı olarak kazandığı bilgi ve becerilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilir. | 3 | Alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilir, öğrenmeyi yönlendirebilir ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir. | 4 | Alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilir, öğrenmeyi yönlendirebilir ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Çayır mera, vejetasyon ölçümleri ve değerlendirme teknikleri ile ilgili terimleri ile kalitatif ve kantitatif karakterleri kapsar. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Derse giriş ve tanıtım
| Konularla ilgili soru- cevap ve tartışma | | 2 | Çayır merada botanik kompozisyon | Konularla ilgili soru- cevap ve tartışma | | 3 | Çayır meraların karakterleri | Konularla ilgili soru- cevap ve tartışma | | 4 | Mera durumları ve etkili faktörler. | Konularla ilgili soru- cevap ve tartışma | | 5 | Çeşitli bitki formasyonları
| Konularla ilgili soru- cevap ve tartışma | | 6 | Çeşitli bitki formasyonları
| Konularla ilgili soru- cevap ve tartışma | | 7 | Kalitatif ve kantitatif karakterleri ve bu karakterlerin ölçülmesinde kullanılan önemli etüd ve ölçme yöntemleri, kuadrat, lup, transekt ve nokta yöntemleri ile ilgili teorik ve uygulamalı bilgiler. | Arazi Çalışması | | 8 | Kalitatif ve kantitatif karakterleri ve bu karakterlerin ölçülmesinde kullanılan önemli etüd ve ölçme yöntemleri, kuadrat, lup, transekt ve nokta yöntemleri ile ilgili teorik ve uygulamalı bilgiler. | Arazi Çalışması | | 9 | Kalitatif ve kantitatif karakterleri ve bu karakterlerin ölçülmesinde kullanılan önemli etüd ve ölçme yöntemleri, kuadrat, lup, transekt ve nokta yöntemleri ile ilgili teorik ve uygulamalı bilgiler. | Arazi Çalışması | | 10 | Kalitatif ve kantitatif karakterleri ve bu karakterlerin ölçülmesinde kullanılan önemli etüd ve ölçme yöntemleri, kuadrat, lup, transekt ve nokta yöntemleri ile ilgili teorik ve uygulamalı bilgiler. | Arazi Çalışması | | 11 | Kalitatif ve kantitatif karakterleri ve bu karakterlerin ölçülmesinde kullanılan önemli etüd ve ölçme yöntemleri, kuadrat, lup, transekt ve nokta yöntemleri ile ilgili teorik ve uygulamalı bilgiler. | Arazi Çalışması | | 12 | Kalitatif ve kantitatif karakterleri ve bu karakterlerin ölçülmesinde kullanılan önemli etüd ve ölçme yöntemleri, kuadrat, lup, transekt ve nokta yöntemleri ile ilgili teorik ve uygulamalı bilgiler. | Arazi Çalışması | | 13 | Kalitatif ve kantitatif karakterleri ve bu karakterlerin ölçülmesinde kullanılan önemli etüd ve ölçme yöntemleri, kuadrat, lup, transekt ve nokta yöntemleri ile ilgili teorik ve uygulamalı bilgiler. | Arazi Çalışması | | 14 | Kalitatif ve kantitatif karakterleri ve bu karakterlerin ölçülmesinde kullanılan önemli etüd ve ölçme yöntemleri, kuadrat, lup, transekt ve nokta yöntemleri ile ilgili teorik ve uygulamalı bilgiler. | Arazi Çalışması | | 15 | Dönem sonu sınavı | | | 16 | | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Gökkuş A, Koç A, Çomaklı B., 2000, Çayır-Mera Uygulama Klavuzu, Atatürk Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları No: 142, Erzurum
Anonim 2008, Türkiye’nin Çayır ve Mera Bitkileri, T.C. Tarım ve Köyişleri Bakanlığı Tarımsal Üretim ve Geliştirme Genel Müdürlüğü, Çayır Mera, Yem Bitkileri ve Havza Geliştirme Daire Başkanlığı, Ankara
| Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | | Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 14 | 2 | 28 | Uygulama/Pratik | 14 | 2 | 28 | Tartışma | 14 | 1 | 14 | Soru-Yanıt | 14 | 1 | 14 | Gösterme | 11 | 1 | 11 | Alan Çalışması | 14 | 1 | 14 | Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 | Ev Ödevi | 2 | 10 | 20 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | | * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|
|
|