Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TBB-23-139 | TOPRAK İLMİNİN ESASLARI | Seçmeli | 1 | 2 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
İlgili ders, doğal kaynakların sürdürülebilir kullanımı, çevre ve tarımsal faaliyetlerle ilgili olarak toprakta meydana gelen süreçlerle birlikte fiziksel, mekaniksel ve hidrolojik toprak özelliklerini değerlendirmeyi ve ilgili problemlere çözüm önerileri getirmeyi amaçlar. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Serdar SARI |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Toprak Bilimi ve Bitki Besleme ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | 2 | Bilgi üretme yöntemlerini kavrar. | 3 | Yöntem ve teknikleri uygulama, ölçme değerlendirme bilgisine sahip olur. | 4 | Veri toplama analiz etme ve verileri değerlendirme bilgisine sahip olur. | 5 | Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilimleri kullanarak alanı ile ilgili konuları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler. | 6 | Alanı ile ilgili güncel bilgiyi takip eder ve bilgi kaynaklarına ulaşır, kaynak araştırması yapar. | 7 | Uygulamalar için gerekli olan bilgi kaynakları ile teknolojik araçları seçme ve kullanma becerisi kazanır. | 8 | Sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme ve çözüm önerileri geliştirebilme becerilerine sahip olur. Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme becerisini kazanır. | 9 | Alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız olarak planlayabilme, yürütebilme, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme yeteneği kazanır. | 10 | Disiplinler arası çalışma yapma yeteneği kazanır. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
• Topraktaki fiziksel ve kimyasal süreçleri tanımlanır.
• Temel toprak fiziksel ve kimyasal özelliklerinin ölçülmesi ve tanımlanması sağlanır.
• Toprak yönetimi ile ilgili uygulamalar öğrenilir.
• Arazi yönetimi ile ilgili önerilerde bulunabilme becerisi kazandırılır.
• Tarla ve laboratuvar teknikleri kullanılarak toprak fiziksel ve kimyasal özelliklerinin değerlendirilmesi sağlanır.
• Problemlerin çözümünde ve arazi yönetiminde toprak kalite parametrelerinden yaralanma yolları öğrenilir.
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Toprak Biliminin Önemi ve Gerekliliği | | | 2 | Toprak Genel Yapısı, Temel Tanımlar ve Kavramlar | | | 3 | Toprak Oluşumu ve Süreçleri | | | 4 | Toprakların Sınıflandırılması | | | 5 | Toprak Örnekleme Teknikleri | | | 6 | Toprağın Fiziksel Özellikleri | | | 7 | Ara Sınav | | | 8 | Toprağın Kimyasal Özellikleri | | | 9 | Toprak Organik Maddesi ve Yönetimi | | | 10 | Erozyon | | | 11 | Toprak Gübre İhtiyacının Belirlenmesi | | | 12 | Organik ve İnorganik Gübreler | | | 13 | Gübre Önerisi Hazırlama | | | 14 | Türkiye Toprakları | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Ergene, Abdüsselam. Toprak Biliminin Esasları. 1987.
Routledge. Rowell, D. L. (2014). Soil science: Methods & Applications
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 50 | Ev Ödevi | 1 | 50 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Bireysel Çalışma | 14 | 5 | 70 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 10 | 70 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 5 | 35 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | | | | | | | | | | ÖÇ2 | | 3 | | | | | | | | | ÖÇ3 | | | 4 | | | | | | | | ÖÇ4 | | | | 4 | | | | | | | ÖÇ5 | | | | | 3 | | | | | | ÖÇ6 | | | | | | 4 | | | | | ÖÇ7 | | | | | | | 4 | | | | ÖÇ8 | | | | | | | | 3 | | | ÖÇ9 | | | | | | | | | 4 | | ÖÇ10 | | | | | | | | | | 4 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|