Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TBB-23-118 | EROZYON TAHMİN TEKNİKLERİ | Seçmeli | 1 | 3 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Erozyona uğramış alanlarda, toprak koruma stratejileri geliştirmek ve amenajman uygulamalarını etkin olarak gerçekleştirebilmek için toprak kayıplarının doğru bir şekilde tahmin edilmesi esastır. Bu kapsamda, toprak kayıplarının mikro-meso ve makro ölçekte belirlenmesinde kullanılan doğrudan-dolaylı ölçüm ve tahmin yöntemleri ile model ve analojik yaklaşımlar dersin amacını oluşturmaktadır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Serdar SARI |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Toprak Bilimi ve Bitki Besleme ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | 2 | Bilgi üretme yöntemlerini kavrar. | 3 | Yöntem ve teknikleri uygulama, ölçme değerlendirme bilgisine sahip olur. | 4 | Veri toplama analiz etme ve verileri değerlendirme bilgisine sahip olur | 5 | Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilimleri kullanarak alanı ile ilgili konuları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler. | 6 | Alanı ile ilgili güncel bilgiyi takip eder ve bilgi kaynaklarına ulaşır, kaynak araştırması yapar. | 7 | Uygulamalar için gerekli olan bilgi kaynakları ile teknolojik araçları seçme ve kullanma becerisi kazanır. | 8 | Sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme ve çözüm önerileri geliştirebilme becerilerine sahip olur. Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme becerisini kazanır. | 9 | Alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız olarak planlayabilme, yürütebilme, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme yeteneği kazanır. | 10 | Disiplinlerarası çalışma yapma yeteneği kazanır. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
• Doğal kaynakların korunması
• Toprak erozyonunun Türkiye topraklarının en önemli sorunu olduğu gerçeği
• Analiz ve sentez yeteneğinin geliştirilmesi
• Erozyonun sosyal ve ekonomik kayıplar üzerindeki baskısı
• Erozyon-degradasyon-verimsizleşme-sefalet
• Toprağın oluştuğu yerde tutma hedefi
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Erozyon; Oluşumu-Türkiye ölçeğindeki mevcut durum | | | 2 | Erozyona etki eden faktörlerin analizi | | | 3 | Yağışın erozyon oluşturma gücünün belirlenmesi | | | 4 | Toprağın erozyona duyarlılığının belirlenmesi | | | 5 | Mikro ölçek erozyon çalışmaları ve yöntem analizleri | | | 6 | Meso ölçek erozyon çalışmaları ve yöntem analizleri | | | 7 | Makro ölçek erozyon çalışmaları ve yöntem analizleri | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Universal Toprak Kayıp Eşitliği (USLE) | | | 10 | MUSLE-RUSLE | | | 11 | Ouyuntu (Gully) erozyonu toprak kayıpları tahmini | | | 12 | Radyoaktif tabanlı yöntemler (Cs-137) | | | 13 | Diğer modeller (CORINE, CREAM, WEPP; EPIC ....) | | | 14 | Rüzgâr erozyonu tahmin modelleri | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
• Soil Erosion Experiments and Models. 1990. R.B. Bryan. Catena Suppl.
• Predicting Rainfall Erosion Losses. 1978. Wischmeier, W.H. &S mith, D.D. USDA Handbook No 537.
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 50 | Ev Ödevi | 1 | 50 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Bireysel Çalışma | 14 | 10 | 140 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Ev Ödevi | 1 | 10 | 10 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | | | | | | | | | | ÖÇ2 | | 4 | | | | | | | | | ÖÇ3 | | | 4 | | | | | | | | ÖÇ4 | | | | 4 | | | | | | | ÖÇ5 | | | | | 4 | | | | | | ÖÇ6 | | | | | | 3 | | | | | ÖÇ7 | | | | | | | 5 | | | | ÖÇ8 | | | | | | | | 4 | | | ÖÇ9 | | | | | | | | | 4 | | ÖÇ10 | | | | | | | | | | 4 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|