Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
TBBG-111TOPRAK AMENAJMANISeçmeli136
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Toprakta bozulan düzen ve dengenin yeniden kurulması ve farklı kullanım-koruma altında bulunan toprakların mevcut potansiyelleri dahilinde sürdürülebilir kullanımının sağlanmasına yönelik her türlü teknik ve kültürel girdilerin aktarılmasını sağlamaktır
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Serdar SARI
Öğrenme Çıktıları
1Toprak Bilimi ve Bitki Besleme ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur.
2Bilgi üretme yöntemlerini kavrar.
3Yöntem ve teknikleri uygulama, ölçme değerlendirme bilgisine sahip olur.
4Veri toplama analiz etme ve verileri değerlendirme bilgisine sahip olur
5Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilimleri kullanarak alanı ile ilgili konuları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler.
6Alanı ile ilgili güncel bilgiyi takip eder ve bilgi kaynaklarına ulaşır, kaynak araştırması yapar.
7Uygulamalar için gerekli olan bilgi kaynakları ile teknolojik araçları seçme ve kullanma becerisi kazanır.
8Sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme ve çözüm önerileri geliştirebilme becerilerine sahip olur. Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme becerisini kazanır.
9Alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız olarak planlayabilme, yürütebilme, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme yeteneği kazanır.
10Disiplinlerarası çalışma yapma yeteneği kazanır.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
• Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler, Toprak degradasyonuna yol açan faktör, süreç ve olayları kavrar. • Toprak verimliliği ve üretkenliği arasındaki ilişkileri analiz etme yetisi kazanır. • Farklı toprak sorunlarına alternatifli çözüm önerileri sunma becerisi geliştirir. • Toprağın oluştuğu yerde tutma hedefi
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Toprak yönetimi; tanımlamalar ve kapsam
2Sürdürülebilir toprak yönetim ilkeleri
3Toprak verimliliği-toprak üretkenliği arasındaki ilişki ve etkileşimler
4Toprak bozulması, faktör ve süreçler
5Erozyona uğramış toprakların yönetimi
6Çoraklaşma; tuzlu ve alkali toprakların oluşumu, ıslah ve yönetimi
7Toprak asitleşmesi; asit toprakların oluşumu, ıslah ve yönetimi
8Ara sınavı
9Kaymak tabakası ve toprak sıkışması sorunu (oluşumu, kontrolü ve yönetimi)
10Toprak kirliliği, kirlilik kaynakları, ıslah ve yönetimi
11Yıkanma ve organik maddenin kaybı
12Toprak korumaya yönelik toprak işleme yöntemleri
13Toprak organik maddesinin idaresi
14Toprak kalitesi ve sağlığı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
• Sürdürülebilir Toprak Verimliliği (Rüştü Karaman, Reşit Brohi, Mücella Müftüoğlu, Taşkın Öztaş, Mehmet Zengin) 2007. Detay Yayıncılık, Ankara • Toprak Amenajmanı Ders Notları (Taşkın Öztaş-Draft copy) (Yardımcı Kaynak)
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav150
Ev Ödevi150
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Bireysel Çalışma1410140
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11010
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma12020
Ev Ödevi11010
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)183
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10
ÖÇ15         
ÖÇ2 4        
ÖÇ3  44      
ÖÇ4          
ÖÇ5          
ÖÇ6    4     
ÖÇ7     4    
ÖÇ8      345 
ÖÇ9         5
ÖÇ10          
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr