Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TBBG-111 | TOPRAK AMENAJMANI | Seçmeli | 1 | 3 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Toprakta bozulan düzen ve dengenin yeniden kurulması ve farklı kullanım-koruma altında bulunan toprakların mevcut potansiyelleri dahilinde sürdürülebilir kullanımının sağlanmasına yönelik her türlü teknik ve kültürel girdilerin aktarılmasını sağlamaktır |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Serdar SARI |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Toprak Bilimi ve Bitki Besleme ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | 2 | Bilgi üretme yöntemlerini kavrar. | 3 | Yöntem ve teknikleri uygulama, ölçme değerlendirme bilgisine sahip olur. | 4 | Veri toplama analiz etme ve verileri değerlendirme bilgisine sahip olur | 5 | Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilimleri kullanarak alanı ile ilgili konuları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler. | 6 | Alanı ile ilgili güncel bilgiyi takip eder ve bilgi kaynaklarına ulaşır, kaynak araştırması yapar. | 7 | Uygulamalar için gerekli olan bilgi kaynakları ile teknolojik araçları seçme ve kullanma becerisi kazanır. | 8 | Sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme ve çözüm önerileri geliştirebilme becerilerine sahip olur. Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme becerisini kazanır. | 9 | Alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız olarak planlayabilme, yürütebilme, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme yeteneği kazanır. | 10 | Disiplinlerarası çalışma yapma yeteneği kazanır. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
• Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler, Toprak degradasyonuna yol açan faktör, süreç ve olayları kavrar.
• Toprak verimliliği ve üretkenliği arasındaki ilişkileri analiz etme yetisi kazanır.
• Farklı toprak sorunlarına alternatifli çözüm önerileri sunma becerisi geliştirir.
• Toprağın oluştuğu yerde tutma hedefi
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Toprak yönetimi; tanımlamalar ve kapsam | | | 2 | Sürdürülebilir toprak yönetim ilkeleri | | | 3 | Toprak verimliliği-toprak üretkenliği arasındaki ilişki ve etkileşimler | | | 4 | Toprak bozulması, faktör ve süreçler | | | 5 | Erozyona uğramış toprakların yönetimi | | | 6 | Çoraklaşma; tuzlu ve alkali toprakların oluşumu, ıslah ve yönetimi | | | 7 | Toprak asitleşmesi; asit toprakların oluşumu, ıslah ve yönetimi | | | 8 | Ara sınavı | | | 9 | Kaymak tabakası ve toprak sıkışması sorunu (oluşumu, kontrolü ve yönetimi) | | | 10 | Toprak kirliliği, kirlilik kaynakları, ıslah ve yönetimi | | | 11 | Yıkanma ve organik maddenin kaybı | | | 12 | Toprak korumaya yönelik toprak işleme yöntemleri | | | 13 | Toprak organik maddesinin idaresi | | | 14 | Toprak kalitesi ve sağlığı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
• Sürdürülebilir Toprak Verimliliği (Rüştü Karaman, Reşit Brohi, Mücella Müftüoğlu, Taşkın Öztaş, Mehmet Zengin) 2007. Detay Yayıncılık, Ankara
• Toprak Amenajmanı Ders Notları (Taşkın Öztaş-Draft copy) (Yardımcı Kaynak)
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 50 | Ev Ödevi | 1 | 50 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Bireysel Çalışma | 14 | 10 | 140 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Ev Ödevi | 1 | 10 | 10 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | | | | | | | | | | ÖÇ2 | | 4 | | | | | | | | | ÖÇ3 | | | 4 | 4 | | | | | | | ÖÇ4 | | | | | | | | | | | ÖÇ5 | | | | | | | | | | | ÖÇ6 | | | | | 4 | | | | | | ÖÇ7 | | | | | | 4 | | | | | ÖÇ8 | | | | | | | 3 | 4 | 5 | | ÖÇ9 | | | | | | | | | | 5 | ÖÇ10 | | | | | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|