Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TBB-23-116 | EKOLOJİK PROSESLERİNİN MODELLENMESİNDE İLERİ KONULAR | Seçmeli | 1 | 2 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Dersin amacı yüksek matematiğin temel yapılarının, sistem ve model kavramlarının ve onların sınıflandırılmasının, ayrıca modelleme hakta gereken bilgilerin öğretilmesi ve öğrencilere alanlarına yönelik model oluşturma ve modelleme yöntemleri anlama becerisi kazandırmaktır.
Bu bağlamda, öğrenciler ders sonunda ileri seviyede modelleme becerisine sahip olacaktır.
|
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Prof. Dr. Fariz MİKAİLSOY |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Deneysel, yarım-deneysel ve teorik modellerin ayrıntılı benimsenmesi | 2 | Bu modellerin Parametrelerinin Belirlenmesi | 3 | Modellerin Uygulanması |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Deneysel, yarım-deneysel ve teorik modellerin ayrıntılı benimsenmesi
Bu modellerin Parametrelerinin Belirlenmesi
Modellerin Uygulanması
|
Dersin İçeriği |
1. Tarımsal sistemlerde kendi çalışma alanlarına bağlı olarak çeşitli modellerin seçilmesi düzeylerinin geliştirmek
2. Deneysel, yarım-deneysel ve teorik modellerin ne olduğunu ve onları anlamak hedefine ulaştırmak için mümkün olduğu kadar kısa bir sürede bilimsel kaynaklarla çalışma yeteneği kazandırmak,
3. Modelleme hakta bilgilerin, yöntemlerin öğrenilmesi ve kendi alanlarına ait modelleme teknikleri yeteneği kazandırmak
4. Excell, MINITAP ve İstatistik paket programında modellemenin öğretilmesi
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | 1. Tarımsal sistemlerde kendi çalışma alanlarına bağlı olarak çeşitli modellerin seçilmesi düzeylerinin geliştirmek
| | | 2 | 2. Deneysel, yarım-deneysel ve teorik modellerin ne olduğunu ve onları anlamak hedefine ulaştırmak için mümkün olduğu kadar kısa bir sürede bilimsel kaynaklarla çalışma yeteneği kazandırmak,
| | | 3 | 3. Modelleme hakta bilgilerin, yöntemlerin öğrenilmesi ve kendi alanlarına ait modelleme teknikleri yeteneği kazandırmak | | | 4 | 4. Excell, MINITAP ve İstatistik paket programında modellemenin öğretilmesi | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Fariz Mikailsoy Yüksek Matematik, Konya, 2016
Odum E.P. Fundamentals of Ekology. Pennsiylvania, 1971
Feodorov V.D., Gilmanov T.G. Ecology, Moscow, 1980
Evrendilek F. Ekolojik Sistemlerin Analizi, Yönetimi ve Modellenmesi, 2004.
Chapra S.C., Canale R.P. Mühendisler İçin Sayısal Yöntemler, 2003.
France J., Thornley J. Mathematical Models in Agriculture, London, 1984
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 1 | 14 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Ev Ödevi | 4 | 20 | 80 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 4 | | | | | | | 4 | | ÖÇ2 | | | 5 | 5 | 3 | 4 | | | 4 | 5 | ÖÇ3 | | | | | | | 5 | 4 | 5 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|