Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | BAB-23-123 | MEYVE ISLAHINDA MOLEKÜLER TEKNİKLERİN KULLANIMI | Seçmeli | 1 | 1 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Moleküler tekniklerin meyve ıslahındaki kullanımının öğretilmesi amaçlanmıştır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Yrd. Doç. Dr. Tuncay KAYA |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Moleküler markör tekniklerini kavrayabilme | 2 | Markör tekniklerini çeşit-tür tanılamada kullanabilme | 3 | Moleküler teknikleri ile genetik akrabalık ilişkilerini belirleyebilme | 4 | Islahta moleküler teknikleri kullanabilme | 5 | Moleküler markörlerle ilgili makaleleri okuyup anlayabilme |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Moleküler yöntemler kullanarak; bitkilerde tanılama, bitki ıslahında markörlere dayalı seçimlerin yapılması, genetik çeşitliliğin değerlendirilmesi hedeflenmektedir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Moleküler markör yöntemlerle ilgili temel kavramlar | YOK | YOK | 2 | Protein/enzim/Dna bazlı moleküler markörlerin özellikleri | YOK | YOK | 3 | DNA bazlı markörler: RFLP, PCR | YOK | YOK | 4 | PCR temelli markörler: RAPD; SSR | YOK | YOK | 5 | PCR temelli markörler: RAPD; SSR | YOK | YOK | 6 | RAPD uygulaması | YOK | YOK | 7 | RAPD uygulaması | YOK | YOK | 8 | Ara Sınav | YOK | YOK | 9 | Bitkilerde çeşit tanılaması ve taksonomide moleküler yöntemlerin kullanımı | YOK | YOK | 10 | Bitkilerde genetik varyasyonun belirlenmesinde ve bitki gen kaynaklarının korunumunda moleküler yöntemlerin kullanımı | YOK | YOK | 11 | Bitki ıslahında moleküler markörlerin kullanımı | YOK | YOK | 12 | Bitki ıslahında moleküler markörlerin kullanımı | YOK | YOK | 13 | Sunumlar | YOK | YOK | 14 | Sunumlar | YOK | YOK | 15 | Sunumlar | YOK | YOK | 16 | Yarıyıl Sonu Sınavı | YOK | YOK |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Ders kitabı: “Moleküler Biyoloji-Ahmet Yıldırım”, “Genetik-Nejdet Kandemir/ Ahmet Yıldırım/ Yaşar Karadağ/ Mehmet Ali Sakin”, “Bitki Biyoteknolojisi II Genetik Mühendisliği ve Uygulamaları- Sebahattin ÖZCAN, Ekrem GÜREL, Mehmet BABAOĞLU” |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | | Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Proje Sunma | 2 | 15 | 30 |
Bireysel Çalışma | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 34 | 34 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 44 | 44 |
Okuma | 14 | 1 | 14 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|