Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | GIM-23-149 | SERBEST RADİKALLER, ANTİOKSİDANLAR VE GIDALAR | Seçmeli | 1 | 2 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Serbest radikaller, antioksidanlar ve gıdalar arasındaki bağlantı hakkında bilgilerin ayrıntılı olarak verilmesidir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Yrd. Doç. Dr. Bayram YURT |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Öğrenciler Serbest radikal, oksidatif stres, antioksidanları öğrenir | 2 | Öğrenciler oksidatif stres ve gıdalar konusunda bilgi sahibi olur. | 3 | Öğrenciler Antioksidan enzimler ve Gıdalarda bulunan doğal antioksidanlar hakkında temel ve ayrıntılı bilgilere erişir. | 4 | Öğrenciler dersle ilgili özel olarak seçilmiş konularda bilgi sahibi olur. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Serbest radikaller antioksidan ilişkisi, Serbest Radikaller ve Antioksidan maddelerin ölçümü, Etki mekanizmasına göre antioksidanların sınıflandırılması, Antioksidan enzimler, Gıda kaynaklı doğal antioksidanlar, Tokoferoller, C vitamini, Karetonoitler Oksidasyon, Otooksidasyon, Oksidan-antioksidan denge korunmasında Vitaminlerin rolü, Bir antioksidan olarak E Vitamini, Antioksidatif stres |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Serbest radikaller | | | 2 | Serbest radikaller antioksidan ilişkisi | | | 3 | Serbest Radikaller ve Antioksidan maddelerin ölçümü | | | 4 | Etki mekanizmasına göre antioksidanlar | | | 5 | Etki mekanizmasına göre antioksidanların sınıflandırılması | | | 6 | Antioksidan enzimler | | | 7 | Gıda kaynaklı doğal antioksidanlar | | | 8 | Tokoferoller | | | 9 | C vitamini | | | 10 | Karetonoitler, Oksidasyon | | | 11 | Otooksidasyon | | | 12 | Oksidan-antioksidan denge korunmasında Vitaminlerin rolü, | | | 13 | Bir antioksidan olarak E Vitamini, | | | 14 | Antioksidatif stres | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1) Akkuş, I. (1995). Serbest radikaller ve fizyopatolojik etkileri. Mimoza Yayınları, No:38, Konya.
2) Keha, E., Küfrevioğulları Ö.İ., (1998). Biyokimya, Aktif Yayınevi, İstanbul.
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | | Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Tartışma | 8 | 1 | 8 |
Soru-Yanıt | 8 | 1 | 8 |
Beyin Fırtınası | 8 | 1 | 8 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 25 | 25 |
Okuma | 10 | 1 | 10 |
Performans | 10 | 1 | 10 |
Ev Ödevi | 4 | 3 | 12 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|