Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
GIM-23-125GIDALARDA KARBONHİDRATLARIN ROLÜSeçmeli116
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Temel gıda bileşeni olan karbonhidratların tanıtılması, proses sırasında bileşenlerde değişmelerin irdelenmesi ve bu değişimlerin kalite kriterlerine etkilerinin öğretilmesi.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Öğrencilerin karbonhidratlarla ilişkili tahıl işleme ve ürün kalitesi konusunda temel bilgiler ile problemi tanımlama, formüle etme ve çözme kabiliyetlerini geliştirme
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Karbonhidratların Karbonhidratların bileşimi Şeker, nişasta, pentozan ve pektin Şeker, nişasta, pentozan ve pektinin gıda sistemlerindeki fonksiyonları Protein ve yağlarla olan interaksiyonları Nişastanın özelliklerinin ürün kalitesi üzerine etkisi Jelatinasyonun oluşumunu kontrol eden bileşenler ve faktörler Jelatinasyonun oluşumunu kontrol eden faktörler Sinerisiz Retrogradasyonun ürün kalitesi üzerine etkisi Retrogradasyonun bayatlama üzerine etkisi Gıda sanayinde kullanılmak üzere nişastanın farklı yöntemler kullanılarak modifikasyonu Dekstin ve glikoz şurupların farklı ürünlerde kullanımı Yağ ikamesi olarak kullanılan karbonhidratlar
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Karbonhidratlar
2Karbonhidratların bileşimi
3Şeker, nişasta, pentozan ve pektin
4Şeker, nişasta, pentozan ve pektinin gıda sistemlerindeki fonksiyonları
5Protein ve yağlarla olan interaksiyonları
6Nişastanın özelliklerinin ürün kalitesi üzerine etkisi
7Jelatinasyonun oluşumunu kontrol eden bileşenler ve faktörler
8Jelatinasyonun oluşumunu kontrol eden faktörler
9Sinerisiz
10Retrogradasyonun ürün kalitesi üzerine etkisi
11Retrogradasyonun bayatlama üzerine etkisi
12Gıda sanayinde kullanılmak üzere nişastanın farklı yöntemler kullanılarak modifikasyonu
13Dekstin ve glikoz şurupların farklı ürünlerde kullanımı
14Yağ ikamesi olarak kullanılan karbonhidratlar
15
16
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Saldamlı, İ. (2005). Gıda Kimyası. Hacettepe Üniv. Hastaneleri Basımevi. Göğüş, F. Fadıloğlu, S. (2006). Gıda Kimyası. Nobel Basımevi. Tahıl İşleme Teknolojisi, 4. baskı, Elgün, A., Ertugay, Z. 376 s.. Principles of Cereal Science and Technology, 3. baskı, Hoseney, C. R., 325 s. Baking Science and Technology, 3. baskı, Pyler, E. Volume I and II.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
TOPLAM0
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Derse Katılım51050
Laboratuvar4624
Tartışma5630
Soru-Yanıt5630
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma12020
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma13030
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)188
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16
ÖÇ1                
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr