Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
GIM-23-145OKSİDOREDÜKSİYON POTANSİYELİ VE SÜT ÜRÜNLERİNDEKİ ÖNEMİSeçmeli116
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Öğrencilerim Oksidoredüksiyon Potansiyelini ve süt ürünlerindeki önemini anlamasını sağlamak, Süt ürünlerinde Oksidoredüksiyon Potansiyelinin önemini laboratuvar uygulamaları ile kavramak
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr.Menekşe Bulut
Öğrenme Çıktıları
1Bu dersi seçen öğrenci dönem sonunda; Oksidoredüksiyon Potansiyeli ve süt ürünlerindeki önemi hakkında detaylı bilgi sahibi olacaktır.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
yok
Dersin İçeriği
Oksidoredüksiyon Potansiyeli hakkında bilgi sahibi olmak, Süt ürünlerinde Oksidoredüksiyon Potansiyelinin önemini kavramak Konu ile ilgili güncel çalışmaları takip etmek
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Oksidoredüksiyon Potansiyeli: Tanım, Ölçüm Ve Uygulamalaryokyok
2Sütün Oksidoredüksiyon Potansiyeliyokyok
3Sütün Oksidoredüksiyon Potansiyeliyokyok
4Oksidoredüksiyon Potansiyeli Ve Süt Ürünleri MikroorganizmalarıYokYok
5Oksidoredüksiyon Potansiyeli Ve Süt Ürünleri MikroorganizmalarıYokYok
6Yoğurtta Oksidoredüksiyon PotansiyeliYokYok
7Yoğurtta Oksidoredüksiyon PotansiyeliVar-LaboratuvarVar-Laboratuvar
8Peynirde Oksidoredüksiyon PotansiyeliYokYok
9Peynirde Oksidoredüksiyon PotansiyeliYokVar
10Oksidoredüksiyon Potansiyeli ve Süt ürünlerinde aroma Gelişimine EtkisiYokYok
11Oksidoredüksiyon Potansiyeli ve Süt ürünlerinde aroma Gelişimine EtkisiYokYok
12Oksidoredüksiyon Potansiyeli ve Süt ürünlerinde diğer kalite analizleri üzerine etkisiYokYok
13Laboratuvar UygulamasıVarVar
14Laboratuvar UygulamasıVarVar
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1. Caldeo, V. (2015). Oxidation-reduction potential and its influence on Cheddar cheese quality (Doctoral dissertation, University College Cork)., 2. Alwazeer, D. (2020). Importance of consideration of oxidoreduction potential as a critical quality parameter in food industries. Food Research International, 132, 109108.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Beyin Fırtınası14456
Bireysel Çalışma14342
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma12020
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma12020
Ev Ödevi14342
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)183
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16
ÖÇ15444344544555554
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr