Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | GIM-23-106 | ENZIM KINETIĞI | Seçmeli | 1 | 2 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Enzim Kinetiği konularının temel hatları ile öğretilmesi,
Enzim ile ilgili araştırma yapanlar için enzimlerin yapıları, fonksiyonları, aktivite tayinleri, inhibisyon ve aktivasyon kinetiklerin kavratılması |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Uğur GÜLLER |
Öğrenme Çıktıları |
1 | 1) Enzimlere ilişkin temel kavramlar öğrenilir.
2) Enzim inhibisyonu ile ilgili kavramları öğrenir.
3) Öğrenciler enzim kinetiği ile ilgili grafik ve denklemleri öğrenir.
4) Öğrenciler allosterik enzim inhibisyonu ve kinetiğini öğrenir.
5) Öğrenciler enzim inhibisyon çeşitlerini öğrenir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Proteinler ile ilgili genel bilgiler | | | 2 | Enzimler, genel özellikleri ve saflaştırma ölçütleri | | | 3 | Enzimlerin sınıflandırılması | | | 4 | Enzim kofaktörleri | | | 5 | Koenzimler ve enzim aktif bölgesi | | | 6 | Enzim inhibisyonu-Michaelis Menten grafiği ve denkleminin çıkarılması | | | 7 | KM ve Vmax ifadelerinin önemi | | | 8 | Enzim inhibisyonu-Eadie Hofstee grafiği, denkleminin çıkarılması ve yorumlanması | | | 9 | Wolf dönüşümü | | | 10 | Çok substratlı enzimatik reaksiyonların kinetiği | | | 11 | Enzimlerin sterospesifikliği ve kataliz mekanizması | | | 12 | Enzim aktivitesi üzerine etki eden faktörler | | | 13 | Multienzim sistemler | | | 14 | Allosterik enzim kinetiği ve inhibisyonu | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1) Biyokimya, E.Edip Keha ve Ö.İrfan Küfrevioğlu, Aktif Yayınevi, Erzurum, 2010.
2) Biyokimyanın İlkeleri, Albert L.Lehninger, David L.Nelson and Michael M.Cox, Second Edition, Worth Publishers, New York, 1993.
3) Biyokimya (Harper) Robert K. Murray, Daryl K. Granner, Peter A. Mayes, Victor W. Rodwell,Nobel Tıp Kitabevi, 2004.
4) Biyokimya , Pamela C. Champe, Richard A. Harvey, Denise R. Ferrier, Nobel Tıp Kitabevi,2007 |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 1 | 6 | 6 |
Problem Çözümü | 1 | 12 | 12 |
Tartışma | 1 | 12 | 12 |
Deney | 1 | 6 | 6 |
Beyin Fırtınası | 1 | 6 | 6 |
Rapor Hazırlama | 1 | 12 | 12 |
Rapor Sunma | 1 | 3 | 3 |
Proje Hazırlama | 1 | 12 | 12 |
Proje Sunma | 1 | 6 | 6 |
Seminer | 1 | 12 | 12 |
Makale Kritik Etme | 1 | 12 | 12 |
Bireysel Çalışma | 1 | 12 | 12 |
Rapor | 1 | 12 | 12 |
Ev Ödevi | 1 | 12 | 12 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|