Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Year of Study | Yarıyıl | AKTS | GIM-23-106 | ENZIM KINETIĞI | Seçmeli | 1 | 1 | 6 |
|
Level of Course Unit |
Second Cycle |
Objectives of the Course |
Enzim Kinetiği konularının temel hatları ile öğretilmesi,
Enzim ile ilgili araştırma yapanlar için enzimlerin yapıları, fonksiyonları, aktivite tayinleri, inhibisyon ve aktivasyon kinetiklerin kavratılması |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Uğur GÜLLER |
Learning Outcomes |
1 | 1) Enzimlere ilişkin temel kavramlar öğrenilir.
2) Enzim inhibisyonu ile ilgili kavramları öğrenir.
3) Öğrenciler enzim kinetiği ile ilgili grafik ve denklemleri öğrenir.
4) Öğrenciler allosterik enzim inhibisyonu ve kinetiğini öğrenir.
5) Öğrenciler enzim inhibisyon çeşitlerini öğrenir. |
|
Mode of Delivery |
Birinci Öğretim |
Prerequisites and co-requisities |
yok |
Recommended Optional Programme Components |
|
Course Contents |
|
Weekly Detailed Course Contents |
|
1 | Proteinler ile ilgili genel bilgiler | | | 2 | Enzimler, genel özellikleri ve saflaştırma ölçütleri | | | 3 | Enzimlerin sınıflandırılması | | | 4 | Enzim kofaktörleri | | | 5 | Koenzimler ve enzim aktif bölgesi | | | 6 | Enzim inhibisyonu-Michaelis Menten grafiği ve denkleminin çıkarılması | | | 7 | KM ve Vmax ifadelerinin önemi | | | 8 | Enzim inhibisyonu-Eadie Hofstee grafiği, denkleminin çıkarılması ve yorumlanması | | | 9 | Wolf dönüşümü | | | 10 | Çok substratlı enzimatik reaksiyonların kinetiği | | | 11 | Enzimlerin sterospesifikliği ve kataliz mekanizması | | | 12 | Enzim aktivitesi üzerine etki eden faktörler | | | 13 | Multienzim sistemler | | | 14 | Allosterik enzim kinetiği ve inhibisyonu | | |
|
Recommended or Required Reading |
1) Biyokimya, E.Edip Keha ve Ö.İrfan Küfrevioğlu, Aktif Yayınevi, Erzurum, 2010.
2) Biyokimyanın İlkeleri, Albert L.Lehninger, David L.Nelson and Michael M.Cox, Second Edition, Worth Publishers, New York, 1993.
3) Biyokimya (Harper) Robert K. Murray, Daryl K. Granner, Peter A. Mayes, Victor W. Rodwell,Nobel Tıp Kitabevi, 2004.
4) Biyokimya , Pamela C. Champe, Richard A. Harvey, Denise R. Ferrier, Nobel Tıp Kitabevi,2007 |
Planned Learning Activities and Teaching Methods |
|
Assessment Methods and Criteria | |
Ara Sınav | 1 | 100 | SUM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | SUM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 | SUM | 100 |
| Language of Instruction | Türkçe | Work Placement(s) | |
|
Workload Calculation |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 1 | 6 | 6 |
Problem Çözümü | 1 | 12 | 12 |
Tartışma | 1 | 12 | 12 |
Deney | 1 | 6 | 6 |
Beyin Fırtınası | 1 | 6 | 6 |
Rapor Hazırlama | 1 | 12 | 12 |
Rapor Sunma | 1 | 3 | 3 |
Proje Hazırlama | 1 | 12 | 12 |
Proje Sunma | 1 | 6 | 6 |
Seminer | 1 | 12 | 12 |
Makale Kritik Etme | 1 | 12 | 12 |
Bireysel Çalışma | 1 | 12 | 12 |
Rapor | 1 | 12 | 12 |
Ev Ödevi | 1 | 12 | 12 |
|
Contribution of Learning Outcomes to Programme Outcomes |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|