Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
TBİ-23-156KARBONHİDRAT METABOLİZMASISeçmeli126
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Bu derste, karbonhidratların temel kimyasal yapısının açıklanacaktır, Karbonhidratların sindirim ve yıkım reaksiyonları ile hormonal düzenlenmeleri anlatılacak böylece metabolik yollar hakkında öğrencinin ileri düzeyde bilgi kazanmaları sağlanacaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr.Ögr.Üyesi Elif Duygu KAYA
Öğrenme Çıktıları
1Öğrenciler bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıdaki konularda bilgi, beceri ve yetkinlik kazanacaklardır; 1- Karbonhidratların temel yapısı hakkında bilgisahibi olacaklar
22- Metabolizmanın temel özellikleri hakkında detaylı bilgi sahibi olmak
33- Metabolik yolları düzenleyen mekanizmaları kapsamlı şekilde incelemek
44- Canlı organizmalarda enerji çevrimlerini yorumlayabilmek
55- Elektron taşınım sisteminin önemini ve canlı sistemlerde kimyasal enerjinin nasıl üretildiğini kavramak.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
yok
Dersin İçeriği
Karbonhidratların yapısı, metabolizması ve biyokimyasını öğrenmek
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Monosakkaritler, Stereoizomerlik, Monosakkaritlerin Hawort Formülleriyokyok
2Glikozit bağı Seker alkolleri, Şeker asitleri, Deoksi şekerler, Amino şekerleryokyok
3Disakkaritleryokyok
4Polisakkaritler, depo polisakkaritleri, yapı polisakkaritleri, Glikoproteinleryokyok
5Karbonhidratların Sindirimi ve Emilimiyokyok
6Glikoliz Reaksiyonlarıyokyok
7Glukoz dışındaki monosakkartilerin glikolize girişi, piruvatın çevrimixx
8TCA devri reaksiyonları, TCA devri ara bileşiklerinin biyosentetik önemixx
9Glioksilat devri, oksidatif fosforilasyonxx
10Elektron transport zinciri (ETS), oksigenazlarxx
11Fosforilasyon ve kemozmotik teorixx
12Pentoz fosfat yoluxx
13Glukoneogenezxx
14Konu tekrarıxx
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Nelson, D.L., and Cox, M.M., Lehninger Biyokimyanın Temel İlkeleri. Palme Yayıncılık, 2016. Ankara Keha, E., Küfrevioğulları Ö.İ., Biyokimya, Aktif Yayınevi, İstanbul.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14342
Beyin Fırtınası14114
Bireysel Çalışma14342
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma12020
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma12020
Ev Ödevi14342
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)183
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16
ÖÇ12333333333333333
ÖÇ23323333333433334
ÖÇ33334343333344444
ÖÇ44443334333333333
ÖÇ53333333333333333
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr