Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TAB-23-148 | MERA HAYVAN İLİŞKİLERİ | Seçmeli | 1 | 2 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Mer’alarda otlayan çitlik hayvanları ile mer’a vejetasyonu arasında meydana gelen ilişkileri incelemek, mer’a bitki örtüsünde oluşan değişimleri kavramak, mer’a otlatmasında uyulması gereken teknik yöntemlerin öğrenilmesini sağlamaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Yrd. Doç. Dr. Hakkı AKDENİZ |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Türkiye’deki doğal yem kaynaklarının durumunu ve hayvan varlığı ile ilişkilerini yorumlama | 2 | Hayvanların otlama mekanizmaları – alışkanlıklarını kavrama | 3 | Otlatmanın mera bitkileri üzerindeki etkilerini ve oluşan değişimlerinin öğrenilmesi | 4 | Doğru mera kullanım kurallarının algılanması |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Doğal yem kaynakları ile hayvan varlığı ilişkileri. Otlatma nadeni ile mer’a bitki örtüsünde oluşan değişimler. Hayvanların otlama mekanizmaları ve alışkalıkları. Doğru mer’a kullanım kuralları.Mer’alardan kaynaklanan hayvan besleme problemleri. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Doğal yem kaynaklarımız ve hayvan varlığı ile ilişkileri | | | 2 | Hayvancılık açısından (sağlık ve beslenme) mer’aların önemi | | | 3 | Hayvanların otlama alışkanlıkları ve otlayan hayvan türlerine göre mer’a formları | | | 4 | Mer’a bitkilerinde yedek besin maddeleri | | | 5 | Mer’a bitkilerinde üreme özellikleri | | | 6 | Mer’a bitkilerinde otlatmanın etkileri: a- Otlatmanın yaşam biçimi ile ilişkileri b- Otlatmanın kök gelişimine etkisi | | | 7 | c-Otlatmanın yem verimine etkisi | | | 8 | d- Otlatmanın üremeye etkisi e-Otlatmanın yem değerine etkisi f- Otlatmanın diğer etkileri | | | 9 | d- Otlatmanın üremeye etkisi e-Otlatmanın yem değerine etkisi f- Otlatmanın diğer etkileri | | | 10 | Ara Sınav | | | 11 | Otlatmanın teknik kuralları: a- Otlatma mevsimine uyma b- Uygun hayvan türü ile otlatma | | | 12 | c- Otlatma kapasitesine uyma d- Uniform Otlatma | | | 13 | Otlatma sistemleri | | | 14 | Hayvan besleme yönünden mera problemleri | | | 15 | Yem değeri ve lezzetlilik | | | 16 | FİNAL SINAVI | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1-Aydın,İ.,Uzun,F.,2002:Çayır-Mera Amenajmanı ve Islahı.19Mayıs Ün. Zir. Fak. Ders Kitabı NO:9, 313 sy. SAMSUN 2-Bakır,Ö.,1987:Çayır-Mera Amenajmanı. Ankara Ün. Zir. Fak. Yayınları NO:992,363 sy. ANKARA 3- Gençkan, M.S.,1985:Çayır-Mera Kültürü-Amenajmanı-Islahı..Ege Ün. Zir.Fak. Yay. No. 483,655 sy., Bornova / İZMİR 4-Gökkuş,A.,Koç,A.,2001:Mera ve Çayır Yönetimi.Atatürk Ün. Zir. Fak. Ders Yayınları NO:228,329 sy. ERZURUM |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Derse Katılım | 1 | 30 | 30 |
Uygulama/Pratik | 1 | 30 | 30 |
Tartışma | 1 | 30 | 30 |
Alan Gezisi | 1 | 30 | 30 |
Seminer | 1 | 30 | 30 |
Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | | | | | | | ÖÇ2 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | | | | | | | ÖÇ3 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | | | | | | | ÖÇ4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|