Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
TAB-23-148MERA HAYVAN İLİŞKİLERİSeçmeli126
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Mer’alarda otlayan çitlik hayvanları ile mer’a vejetasyonu arasında meydana gelen ilişkileri incelemek, mer’a bitki örtüsünde oluşan değişimleri kavramak, mer’a otlatmasında uyulması gereken teknik yöntemlerin öğrenilmesini sağlamaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Yrd. Doç. Dr. Hakkı AKDENİZ
Öğrenme Çıktıları
1Türkiye’deki doğal yem kaynaklarının durumunu ve hayvan varlığı ile ilişkilerini yorumlama
2Hayvanların otlama mekanizmaları – alışkanlıklarını kavrama
3Otlatmanın mera bitkileri üzerindeki etkilerini ve oluşan değişimlerinin öğrenilmesi
4Doğru mera kullanım kurallarının algılanması
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Doğal yem kaynakları ile hayvan varlığı ilişkileri. Otlatma nadeni ile mer’a bitki örtüsünde oluşan değişimler. Hayvanların otlama mekanizmaları ve alışkalıkları. Doğru mer’a kullanım kuralları.Mer’alardan kaynaklanan hayvan besleme problemleri.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Doğal yem kaynaklarımız ve hayvan varlığı ile ilişkileri
2Hayvancılık açısından (sağlık ve beslenme) mer’aların önemi
3Hayvanların otlama alışkanlıkları ve otlayan hayvan türlerine göre mer’a formları
4Mer’a bitkilerinde yedek besin maddeleri
5Mer’a bitkilerinde üreme özellikleri
6Mer’a bitkilerinde otlatmanın etkileri: a- Otlatmanın yaşam biçimi ile ilişkileri b- Otlatmanın kök gelişimine etkisi
7c-Otlatmanın yem verimine etkisi
8d- Otlatmanın üremeye etkisi e-Otlatmanın yem değerine etkisi f- Otlatmanın diğer etkileri
9d- Otlatmanın üremeye etkisi e-Otlatmanın yem değerine etkisi f- Otlatmanın diğer etkileri
10Ara Sınav
11Otlatmanın teknik kuralları: a- Otlatma mevsimine uyma b- Uygun hayvan türü ile otlatma
12c- Otlatma kapasitesine uyma d- Uniform Otlatma
13Otlatma sistemleri
14Hayvan besleme yönünden mera problemleri
15Yem değeri ve lezzetlilik
16FİNAL SINAVI
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1-Aydın,İ.,Uzun,F.,2002:Çayır-Mera Amenajmanı ve Islahı.19Mayıs Ün. Zir. Fak. Ders Kitabı NO:9, 313 sy. SAMSUN 2-Bakır,Ö.,1987:Çayır-Mera Amenajmanı. Ankara Ün. Zir. Fak. Yayınları NO:992,363 sy. ANKARA 3- Gençkan, M.S.,1985:Çayır-Mera Kültürü-Amenajmanı-Islahı..Ege Ün. Zir.Fak. Yay. No. 483,655 sy., Bornova / İZMİR 4-Gökkuş,A.,Koç,A.,2001:Mera ve Çayır Yönetimi.Atatürk Ün. Zir. Fak. Ders Yayınları NO:228,329 sy. ERZURUM
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri50
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Derse Katılım13030
Uygulama/Pratik13030
Tartışma13030
Alan Gezisi13030
Seminer13030
Bireysel Çalışma13030
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)180
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15
ÖÇ1545455454      
ÖÇ2454544544      
ÖÇ3545455455      
ÖÇ4455445544      
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr