Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
TAB-23-134ETNOBOTANİK ÇALIŞMA YÖNTEMLERİSeçmeli116
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Bu ders sonucunda öğrenciler halk arasında çeşitli amaçlar için kullanılan bitkiler ve kullanım amaçları hakkında bilgi sahibi olacaklardır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Prof.Dr.Bünyamin Yıldırım
Öğrenme Çıktıları
1Bu ders sonucunda öğrenciler halk arasında çeşitli amaçlar için kullanılan bitkiler ve kullanım amaçları hakkında bilgi sahibi olacaklardır.
2Etnobotanik çalışmada yararlı olabilecek kişi ve kurumları tanıyacaklardır
3Etnobotanik çalışma yöntemlerini ortaya koyacaklardır.Etnobotanik veri tabanları oluşturulacaktır.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Öğrencilerin etnobotanik çalışmada yararlı olabilecek kişi ve kurumları tanımaları Etnobotanik çalışma yöntemleri belirlemek Etnobotanik veri tabanları oluşturmak
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Giriş
2Etnobotanik tanımı
3İnsanlar ve bitkiler arasındaki ilişkiler, geçmişte ve günümüzde bitkilerin kullanım durumları
4Etnobotanikte kullanılan bitkilerin sınıflandırılması
5Etnobotanik öneme sahip familyaların özellikleri ve bu familyalardaki cins ve türlerin dağılımı
6Etnobotanik yayınları, kaynakça tarama ve verilerin değerlendirilmesi
7Ara sınav
8Etnobotanik çalışma yöntemleri ve Etnobotanik veri tabanlarının oluşturulması
9Faydanılan bitkilerin kullanılan kısımları ve kullanım şekilleri
10Anket, sorularının hazırlanması, uygun kaynak kişilerin araştırılması ve tespiti.
11Etnobotanik çalışmada yararlı olabilecek kişi ve kurumların belirlenmesi
12Araştırma alanında kaynak kişiler ile görüşmelerde kamera ve teyp kaydı
13Elde edilen bilgilerin farklı kişilerle sınanması, doğrulamanın önemi
14Etnobotanikte kullanılan bitkilerin yöresel isimleri ve kullanımları
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Baytop, T., 1963. Türkiye’nin Tıbbi ve Zehirli Bitkileri, İsmail Akgün Matbaası, İstanbul, Baytop, T., 1994.Türkçe Bitki Adları Sözlüğü. Türk Tarih Kurumu Basımevi, Anakara, Baytop, T., 1999. Türkiye’ de Bitkilerle Tedavi, Nobel Tıp Kitapevleri Ltd. Şti, İstanbul. 480. Çubukçu, B., N., Özhatay, 1987. Anadolu Halk İlaçları Hakkında Bir Araştırma, III. Milletlerarası Türk Folklor Kongresi Bildirileri, 104. Öztürk, M., Özçelik, M., 1991. Doğu Anadolu'nun faydalı bitkileri. Semih Ofset Basım Tesisleri, Ankara, 1991 Yıldırımlı, Ş., 2004. Etnobotanik ve Türk Etnobotaniği, Kepikeç/17∙2004, 175-193.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri50
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav13030
Final Sınavı13030
Derse Katılım13030
Uygulama/Pratik13030
Tartışma13030
Alan Gezisi13030
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)180
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15
ÖÇ1545454444      
ÖÇ2444455455      
ÖÇ3555445445      
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr