Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
TAB-23-125ÇAYIR MERA TESİSİSeçmeli126
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Çayır, mera kurma tekniği, prensipleri, karışımların oluşturulması, ekim ve bakım işlemleri
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Yrd. Doç. Dr. Hakkı AKDENİZ
Öğrenme Çıktıları
1Lisans yeterliklerine dayalı olarak kazandığı bilgi ve becerilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilir.
2Tarla Bitkileri alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri değerlendirebilir, yorumlayabilir ve uygulamaya aktarabilir.
3Tarla Bitkileri alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilir, uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilir.
4Alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilir, öğrenmeyi yönlendirebilir ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Çayır ve mera kavramı, yapay çayır ve meranın yararları, karışımların sağladığı yararlar, doğal bitki örtüsünün bozulması, karışımların seçimindeki kriterler, karışımların hazırlanması, ekim ve bakım işleri gibi teknikleri
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Derse giriş ve tanıtım
2Çayır ve mera tesisinin gerektiren nedenler ve çayır meraların karakterleri
3Yem bitkileri karışımları
4Karışım tipleri ve karışıma girecek türlerin seçimi
5Karışımların hazırlanması
6Çayır ve mera tesisinde kullanılan bazı yem bitkileri
7Çayır ve mera tesisinde kullanılan bazı yem bitkileri
8Çayır ve mera tesisi
9Münavebedeki yeri
10Toprak hazırlığı
11Ekim zamanı, ekim ve bakım
12Doğal ve suni çayırların mukayesesi
13Bazı karışım örnekleri
14Bu konuda yapılmış çalışmaların derlenmesi ve yorumlanması
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Tosun, F. Altın, M. 1986. Çayır ve mer’a kültürü ve bunlardan faydalanma yöntemleri. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları No: 9, Samsun. Altın M, 1992. Çayır mera ıslahı. Tekirdağ.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri50
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav14040
Final Sınavı14040
Bütünleme Sınavı14040
Uygulama/Pratik24080
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)200
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15
ÖÇ1545554444      
ÖÇ2454455555      
ÖÇ3545544444      
ÖÇ4454455555      
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr