|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TAE-23-110 | GIDA ÜRÜNLERİ PAZARLAMASI | Seçmeli | 1 | 1 | 6 |
| Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans | Dersin Amacı | Dersin amacı pazarlamanın temel prensiplerinin gıda ürünleri ve gıda işletmeleri çerçevesinde öğretilmesidir. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Assist. Prof. Dr. Yakup Erdal ERTÜRK | Öğrenme Çıktıları | 1 | Pazarlama ile ilgili temel kavram ve ilkelerini tanımlayabilme ve geçmişten günümüze pazarlama anlayışında meydana gelen değişiklikleri kavrayabilme | 2 | Pazar kavramını ve tüketici ve endüstriyel pazarların özelliklerini kavrayabilme | 3 | Yeni ürün geliştirme kavramını değerlendirebilme ve tarım sektöründe yeni ürün geliştirme stratejilerini analiz edebilme | 4 | Pazarlama bilgi sistemleri ve pazarlama araştırması uygulamalarını tanıyabilme | 5 | Pazar bölümleme, konumlandırma ve hedef pazarın seçilmesini açıklayabilme |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Dersin tanıtımı; kapsamı, kural ve gerekleri
Pazarlama kavramının tanımı, temel kavramların açıklanması, pazarlama anlayışının (yaklaşımlarının) gelişimi.
Pazarlama, tarımsal pazarlama kavramları, pazarlama çevresi
Pazarlama ve çevre arasındaki ilişkiler. Makro ve mikro çevresel faktörlerin analizi.
Pazarlama anlayışında meydana gelen gelişmeler
Stratejik planlama ve stratejik pazarlama planlaması
Pazar kavramı ve tüketici ve endüstriyel pazarın özellikleri.
Pazarlama marjlarının mutlak ve nisbi olarak hesaplanması
Pazarlama bilgi sistemi. Pazarlama araştırması ve pazarlama araştırma süreci
Ürün kavramı, ürün türleri Yeni ürün ve yeni ürün geliştirme kavramı ve pazarlamada ürün stratejileri.
Pazar bölümlendirme, konumlandırma ve hedef pazarın seçimi.
Marka ve markalama stratejileri. Ambalajlama
Tarımsal ürünlerde standardizasyon ve dereceleme kavramı ve bazı tarımsal ürünlerden örnekler
Ürün karması, yeni ürün kavramı ve ürün yaşam eğrisi.
Fiyatlandırma: fiyat kararlarının önemi fiyatlamayı etkileyen faktörler. Fiyatlamanın amaçları. Fiyatlama politikaları ve fiyatlama yöntemleri.
Dağıtım: Dağıtım kararları.Temel dağıtım kanalları. Dağıtım kanallarının yönetimi. Toptancılık ve perakendecilik.
Tarımsal ürünlerde pazarlama kanalları, aracıların özellikleri ve kanal etkinliği
Pazarlamada tutundurma kavramı ve tarımsal ürünlerin pazarda tutundurulmasına yönelik stratejiler
Tutundurma: Tutundurma kararları ve stratejileri. Reklam ve halkla ilişkiler
Tutundurma: Kişisel satış ve satış tutundurma.
Program Kazanımları
Hiç Yok
Pazarlama ile ilgili temel kavram ve ilkelerini tanımlayabilme ve geçmişten günümüze pazarlama anlayışında meydana gelen değişiklikleri kavrayabilme
Pazar kavramını ve tüketici ve endüstriyel pazarların özelliklerini kavrayabilme
Yeni ürün geliştirme kavramını değerlendirebilme ve tarım sektöründe yeni ürün geliştirme stratejilerini analiz edebilme
Pazarlama bilgi sistemleri ve pazarlama araştırması uygulamalarını tanıyabilme
Pazar bölümleme, konumlandırma ve hedef pazarın seçilmesini açıklayabilme
Pazarlama karma elemanlarını tanımlayabilme, Tarımsal ürünlerde pazarlama kanallarının işleyiş şeklini kavrayabilme ve pazarlama kanallarının etkinliğini ortaya koyan faktörleri değerlendirebilme
Marka kavramı, tarım sektöründe markalama kararı ve stratejilerini kavrayabilme
Pazarlamada tutundurma kavramı ve tarım/gıda ürünlerinin pazarlamasında tutundurma stratejilerini analiz edebilme
| Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Dersin tanıtımı; kapsamı, kural ve gerekleri
Pazarlama kavramının tanımı, temel kavramların açıklanması, pazarlama anlayışının (yaklaşımlarının) gelişimi.
| | | 2 | Pazarlama, tarımsal pazarlama kavramları, pazarlama çevresi
Pazarlama ve çevre arasındaki ilişkiler. Makro ve mikro çevresel faktörlerin analizi.
| | | 3 | Pazarlama anlayışında meydana gelen gelişmeler
Stratejik planlama ve stratejik pazarlama planlaması
| | | 4 | Pazar kavramı ve tüketici ve endüstriyel pazarın özellikleri. | | | 5 | Pazarlama marjlarının mutlak ve nisbi olarak hesaplanması | | | 6 | Pazarlama bilgi sistemi. Pazarlama araştırması ve pazarlama araştırma süreci
Ürün kavramı, ürün türleri Yeni ürün ve yeni ürün geliştirme kavramı ve pazarlamada ürün stratejileri.
| | | 7 | Pazar bölümlendirme, konumlandırma ve hedef pazarın seçimi. | | | 8 | Marka ve markalama stratejileri. Ambalajlama | | | 9 | Tarımsal ürünlerde standardizasyon ve dereceleme kavramı ve bazı tarımsal ürünlerden örnekler | | | 10 | Ürün karması, yeni ürün kavramı ve ürün yaşam eğrisi. | | | 11 | Fiyatlandırma: fiyat kararlarının önemi fiyatlamayı etkileyen faktörler. Fiyatlamanın amaçları. Fiyatlama politikaları ve fiyatlama yöntemleri. | | | 12 | Dağıtım: Dağıtım kararları.Temel dağıtım kanalları. Dağıtım kanallarının yönetimi. Toptancılık ve perakendecilik.
Tarımsal ürünlerde pazarlama kanalları, aracıların özellikleri ve kanal etkinliği
| | | 13 | Pazarlamada tutundurma kavramı ve tarımsal ürünlerin pazarda tutundurulmasına yönelik stratejiler
Tutundurma: Tutundurma kararları ve stratejileri. Reklam ve halkla ilişkiler
| | | 14 | Tutundurma: Kişisel satış ve satış tutundurma. | | | 15 | | | | 16 | | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Mucuk, İ. 1988. Pazarlama İlkeleri, Boyut Yayınları.
Kotler, P. 1991. Marketing Management, Analysis, Planning, Implementation and Control, Seventh Edition, Prentice Hall, 756 p.
Shepherd, G.S., and G.A., Futrell, 1982, Marketing Farm Products, Economical Analysis, The Iowa State University Pres, USA.
İslamoğlu,A.H,1999, Pazarlama Yönetimi, Beta Basımevi, İstanbul 855s. Yükselen, C., 2008, Pazarlama, İlkeler, Yönetim, Örnek Olaylar, Detay Yayıncılık, Ankara, 478s. Güneş, T., 1996, Tarımsal Pazarlama, A.Ü. Zir. Fak. Halkla İlişkiler ve Yayın Ünitesi, Ankara, 339s. Pedberg, D.I., Titson, C., and Albisu, L.M., 2002, Agro-food marketing, Cab International, Zaragoza-Spain, 492s.
| Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | | Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 | Final Sınavı | 1 | 10 | 10 | Derse Katılım | 14 | 10 | 140 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | | * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|
|
|