Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
TAB-23-135FARKLI FAMİLYALARDA YEM BİTKİLERİSeçmeli136
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Farklı familyalardan olan yembitkisi türlerinin tanınması
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Yrd. Doç. Dr. İbrahim HOSAFLIOĞLU
Öğrenme Çıktıları
1- Türlerin yembitkisi önemini bilir
2- Buğdaygil ve baklagil yembitkileri türleri ile farklılıkları öğrenir
3- Tarla tarımı faaliyetlerinde türlerin önemini öğrenir ve kavrar
4- Türlerin dünya ve Türkiye tarımındaki hedef noktalarını tayin eder
5
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
- Türlerin dünya ve Türkiye tarımı hakkında bilgi sahibi olmak - Farklı familya türlerinin yembitkileri niteliğinin bilinmesi - Bu türlerin tarla tarımı faaliyetleri hakkında bilgi sahibi olmak - Türlerin ekolojik ve toprak istekleri hakkında bilgi edinmek - Bu türlerin buğdaygil ve baklagil yembitkileri türleri ile bitkisel özelliklerinin karşılaştırılması
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Bu türlerin yembitkileri bakımından önemi
2Farklı familya yembitkileri türlerinin dünya ve Türkiye’deki tarımı
3Türlerde ulaşılması gereken ekim sahası
4Bu türlerin tarımını kısıtlayan faktörler ve çözüm yolları
5Yemlik pancar ve tarımı
6Çayır düğmesi ve tarımı
7Yem şalgamı ve tarımı
8Yemlik kolza ve tarımı, Arı otu ve tarımı
9VİZE
10Repko ve tarımı
11Yem lahanası ve tarımı
12Yem havucu ve tarımı
13Yem karpuzu ve tarımı
14Genel değerlendirme
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
- Açıkgöz E., 2001. Yembitkileri. Uludağ Üniv. Güçlendirme Vakfı. Yay. No:182, s:218-219 Bursa. - Akşener F., 1985. Dört mevsim dergisi. sayı:7, s:28-29 - Avcıoğlu R., Hatipoğlu R., Karadağ Y., 2000. Yembitkileri. T.C. Tarım ve Köy İşleri Bakanlığı Tarımsal Üretim ve Geliştirme Genel Müdürlüğü, s749-786, İzmir - Soya H., Avcıoğlu R. Ve Geren H., 1997. Yembitkileri. Hasat yayıncılık Ltd. Şti., s223, s214-216, s216-217 İstanbul. - Tatar K., 2000. Küçük çayır düğmesi ve tarımı ve özellikleri. Tarım ve Köy İşleri Bakanlığı dergisi. sayı:77, sayfa:37, Ankara.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
TOPLAM0
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Bütünleme Sınavı111
Uygulama/Pratik13452
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma14040
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma13535
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma14040
Ev Ödevi155
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)175
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15
ÖÇ1               
ÖÇ2               
ÖÇ3               
ÖÇ4               
ÖÇ5               
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr