Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TAB-23-122 | ÇAYIR MERA ALANLARINDA BESİN ELEMENTLERİ DÖNGÜSÜ | Seçmeli | 1 | 1 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Çayır ve meralarda verimi arttırmak ve sürdürülebilirliği sağlamak amacıyla, çayır ve meralarda bitki besin elementlerinin döngüsü hakkında detaylı bilgiler verilmektedir. Bu kapsamda, çayır ve meralara uygulanabilecek organik ve inorganik besin elementleri kaynaklarının uygulama zamanları ve miktarları belirlenirken iklim, toprak ve diğer ekolojik faktörlerin etkilerinin belirleyiciliği konularında disiplinler arası ilişki kurabilme becerisini kazandırmaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Yrd. Doç.Dr. Ösmetullah ARVAS |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Çayır meraların tarla tarımından farklı olarak ihtiyaç duyduğu besin elementleri, | 2 | Kimyasal ve biyolojik bitki besin elementlerinin uygulama şekilleri, zamanı, üstünlükleri ve olumsuz yönleri | 3 | Makro ve mikro besin elementlerinin çayır ve meralardaki biyolojik çeşitlilik üzerindeki olumlu ve olumsuz etkileri, | 4 | Uygulanan besin elementleri kaynağının su ve toprak kirliliğine etkisi ve ötrofikasyonun oluşumu, | 5 | Çayır ve meralarda besin kaybının nedenleri ve giderimi, |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
1. Çayır ve meralarda önemli bitki besin elementleri konusunda bilgi edinmelerini sağlamak,
2. Çayır ve meralardaki bitki besin elementleri ihtiyacını karşılayabilecek besin elementleri kaynakları hakkında bilgi edinmelerini sağlamak,
3. Bitki besin elementlerinin bitki ve toprakta konsantrasyonları ne nedenleri konusunda bilgi edinmeleri sağlamak,
4. Çayır ve meraların ihtiyacı olan bitki besin elementlerinin karşılanmasında kullanılan materyallerin bitki, toprak ve su kaynakları açısından değerlendirebilme bilgi ve becerisini kazandırmak,
5. Biyoelement zenginliğine neden olan bitki besin elementleri ve bunu olumsuz sonuçları konularında sağlamak,
6. Doğal çayır ve meraların besleme, biyolojik çeşitlilik ve çevresel açıdan önemi hakkında bilgi edindirmek,
7. Uygulanacak besin elementi kaynaklarının mikro besin elementleri ve ağır metaller içeriği konusunda bilgi edindirmek,
8. Organik madde ve pH’nın besin elementlerinin davranışları üzerine etkisi konularında bilgi edindirmektir.
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Çayır ve meralarda önemli bitki besin elementleri | | | 2 | Çayır ve meralardaki bitki besin elementleri kaynakları | | | 3 | Bitki besin elementlerinin bitki ve toprakta konsantrasyonları | | | 4 | Çayır ve meralarda kullanılan bitki besin elementlerinin bitki, toprak ve su kaynakları açısından değerlendirilmesi | | | 5 | Biyoelement zenginliğinin nedeni sonuçları konuları | | | 6 | Bitki besin elementleri kaynaklarının mikro besin elementleri ve ağır metaller içeriği | | | 7 | Doğal çayır ve meraların besleme, biyolojik çeşitlilik ve çevresel açıdan önemi | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Organik madde ve pH’nın bitki besin elementlerinin davranışları üzerine etkisi | | | 10 | Kimyasal ve biyolojik bitki besin elementleri kaynaklarının uygulama şekilleri, zamanı, üstünlükleri ve olumsuz yönleri | | | 11 | Makro ve mikro besin elementlerinin çayır ve meralardaki biyolojik çeşitlilik üzerindeki etkileri | | | 12 | Bitki besin elementleri kaynağının su ve toprak kirliliğine etkisi ve ötrofikasyonun oluşumu | | | 13 | Çayır ve meralarda besin kaybının nedenleri ve giderimi | | | 14 | Tek yönlü çayır mera gübrelemelerinin çayıların botanik kompozisyonu ile otun kimyasal kompozisyonuna etkileri | | | 15 | Final | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Ders kitabı:
1. Altın, M., Gökkuş. A., Koç, A.,2005. Çayır Mera Islahı. Tarımsal Üretim Ve Geliştirme Genel Müdürlüğü, Tarım ve Köy İşleri Bakanlığı. Ankara
2. Altın, M., Gökkuş. A., Koç, A.,2011. Çayır ve Mera Yönetimi Temel ve Genel ilkeler. Tarımsal Üretim Ve Geliştirme Genel Müdürlüğü Tarım ve Köy İşleri Bakanlığı. Ankara
3.
Önerilen Kaynaklar:
1. Konu ile ilgili yazılmış makaleler ve dersin veren Öğretim Üyesinin notları ve konu ile ilgili çalışma sonuçları.
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | | Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Bireysel Çalışma | 14 | 10 | 140 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Ev Ödevi | 1 | 10 | 10 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|