|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TAB-23-104 | ALTERNATİF YEM BİTKİLERİ | Seçmeli | 1 | 1 | 6 |
| Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans | Dersin Amacı | 1. Alternatif yem bitkileri konusu hakkında bilgi seviyelerini artırmak,
2. Alternatif yem bitkilerin yayılışı bakımından, ülkemiz açısından ne kadar önemli olduğunun bilgisini kazandırmak,
3. Alternatif yem bitkilerin hayvan beslenmesinde ve toprak erozyonunu önleme açısından ne kadar önemli bir yere sahip olduğu bilgisini kazandırmak,
4. Alternatif yem bitkilerin insan gıdası olarak kullanılabileceği bilgisini kazandırmak.
5. Alternatif yem bitkilerin ekolojik sistemde ne kadar önemli bir yere sahip olduğu bilgisini kazandırmak
6. Alternatif yem bitkilerin hayvan beslenmesi, toprak erozyonunu koruma ve insan gıdası olması yanında diğer kullanım alanlarının olduğu bilincini oluşturmak.
| Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Doç. Dr. Süleyman TEMEL | Öğrenme Çıktıları | 1 | Konu ile ilgili temel yeterlilikler kazanır | 2 | Konu ile ilgili pratik yapma becerisi kazanır. | 3 | Alanın terminolojisine hakim olur. | 4 | Diğer bilim dalları arasında düşünme yeterliliği kazanır. | 5 | Yetiştiricilik, yayılış, kimyasal kompozisyon içerikleri ve kullanım alanları yönünden, yaygın olarak yetiştiriciliği yapılan buğdaygil ve baklagil yem bitkileri ile kıyaslama yapabilme bilgisinin öğretilmesi. | 6 | Eleştirel düşünme yeteneği kazanır. | 7 | Öz eleştiri yapma imkanı bulur. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Tarım alanlarında yetiştiriciliği yapılan yaygın yem bitkisi türlerinin (baklagil ve buğdaygiller) dışında doğal alanlarda bulunan ve yem bitkisi olarak yetiştiriciliğe uygun olan ve yem değeri taşıyan bu bitkilerin hangi türler olduğunu ve bu türlerin hayvan beslenmesinde kullanılabileceği bilincini oluşturmak. Bu türlerin besin içeriklerini, iklim ve toprak isteklerini, yetiştiriciliği ve kullanım alanları ile ilgili gerekli bilgileri vermek | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Alternatif yem bitkisinin tanımı, Alternatif Yem Bitkilerinin ve Alternatif Yemlerin Önemi, Alternatif Yem Bitkilerinin ve Alternatif Yemlerin Sorunları | Konularla ilgili soru- cevap ve tartışma | | 2 | Yem bitkisi olarak kullanılan familyalar, AMARANTHACEAE (Horozibiğigiller) familyasına ait önemli cins ve türler ve yayılış alanları, önemli türlerin yetiştiriciliği ve idaresi, bu türlerin önemi ve kullanım alanları, besin değerleri | Konularla ilgili soru- cevap ve tartışma | | 3 | CONVOLVULACEAE (Sarmaşıkgiller) ve MALVACEAE (Ebegümecigiller) familyalarına ait önemli cins ve türler ve yayılış alanları, önemli türlerin yetiştiriciliği ve idaresi, bu türlerin önemi ve kullanım alanları, besin değerleri | Konularla ilgili soru- cevap ve tartışma | | 4 | POLYGONOCEAE (Labadagiller) familyasına ait önemli cins ve türler ve yayılış alanları, önemli türlerin yetiştiriciliği ve idaresi, bu türlerin önemi ve kullanım alanları, besin değerleri | Konularla ilgili soru- cevap ve tartışma | | 5 | CHENOPODİACEAE (Ispanakgiller) familyasına ait önemli cins ve türler ve yayılış alanları, önemli türlerin yetiştiriciliği ve idaresi, bu türlerin önemi ve kullanım alanları, besin değerleri | Konularla ilgili soru- cevap ve tartışma | | 6 | PLANTAGİNACEAE (Sinirotugiller) familyasına ait önemli cins ve türler ve yayılış alanları, önemli türlerin yetiştiriciliği ve idaresi, bu türlerin önemi ve kullanım alanları, besin değerleri | Konularla ilgili soru- cevap ve tartışma | | 7 | CRUCİFERAE (Turpgiller, Hardalgiller) familyasına ait önemli cins ve türler ve yayılış alanları, önemli türlerin yetiştiriciliği ve idaresi, bu türlerin önemi ve kullanım alanları, besin değerleri | Konularla ilgili soru- cevap ve tartışma | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | ROSACEAE (Gülgiller) familyasına ait önemli cins ve türler ve yayılış alanları, önemli türlerin yetiştiriciliği ve idaresi, bu türlerin önemi ve kullanım alanları, besin değerleri | Arazi Çalışması | | 10 | COMPOSİTAE (Bileşikgiller) familyasına ait önemli cins ve türler ve yayılış alanları, önemli türlerin yetiştiriciliği ve idaresi, bu türlerin önemi ve kullanım alanları, besin değerleri | Arazi Çalışması | | 11 | AYÇİÇEĞİ (Helianthus annuus L.) türün yayılış alanları, yetiştiriciliği ve idaresi, bu türlerin hayvan besleme açısından önemi ve kullanım alanları, besin değerleri | Arazi Çalışması | | 12 | SÜPÜRGEOTU, YAZSELVİSİ (Kochia sp) cinsine ait önemli türler ve yayılış alanları, yetiştiriciliği ve idaresi, bu türlerin önemi ve kullanım alanları, besin değerleri | Arazi Çalışması | | 13 | ARIOTU, FASELYA (Phacelia tanacetifolia Bentham)türün yayılış alanları, yetiştiriciliği ve idaresi, bu türlerin hayvan besleme açısından önemi ve kullanım alanları, besin değerleri | Arazi Çalışması | | 14 | Ispanakgiller, bileşikgiller ve patlıcangiller familyalar içerisinde yer alan önemli çalı türleri, bu türlerin yayılış alanları, idaresi, önemi, kullanım alanları ve besin değerleri | Arazi Çalışması | | 15 | Sütleğengiller ve sıracaotugiller familyalar içerisinde yer alan önemli çalı türleri, bu türlerin yayılış alanları, idaresi, önemi, kullanım alanları ve besin değerleri | Arazi Çalışması | | 16 | Final Sınavı | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Ders kitabı:
1. Çeşitli kaynaklardan derlenip toplanmış ve bireysel bazda hazırlanmış 18 bölümlük metin notları ve her bir bölüme ait slaytlar.
Önerilen Kaynaklar (Yardımcı kaynaklar):
1. Yembitkileri. Baklagil yem bitkileri. Cilt II. T.C. Tarım ve Köyişleri Bakanlığı Tarımsal Üretim ve Geliştirme Genel Müdürlüğü, 2009. İzmir.
2. Yembitkileri. Buğdaygil ve diğer familyalardan yem bitkileri. Cilt III. T.C. Tarım ve Köyişleri Bakanlığı Tarımsal Üretim ve Geliştirme Genel Müdürlüğü, 2009. İzmir.
2. Gökkuş, A., Koç, A. ve B. Çomaklı, 2000. Çayır - Mer’a Uygulama Kılavuzu. Atatürk Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları No : 142, 139 s., Erzurum.
| Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Derse Katılım | 14 | 4 | 56 | Uygulama/Pratik | 7 | 2 | 14 | Tartışma | 7 | 2 | 14 | Soru-Yanıt | 7 | 2 | 14 | Gösterme | 3 | 1 | 3 | Alan Çalışması | 7 | 2 | 14 | Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 | Ev Ödevi | 2 | 8 | 16 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | | | | | | | ÖÇ2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | | | | | | | ÖÇ3 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | | | | | | | ÖÇ4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | | | | | | | ÖÇ5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | | | | | | | ÖÇ6 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | | | | | | | ÖÇ7 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | | | | | | |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|
|
|