Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TAB-23-159 | TAB - BAKLAGİL VE BUĞDAYGİL YEM BİTKİLERİ ISLAHI | Seçmeli | 1 | 1 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Yem Bitkilerinde bitki ıslahının önemi ve yembitkilerinde kullanılan ıslah yöntemlerinin öğretilmesi |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Assist.Prof.Dr. Fikret BUDAK |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Yem bitkileri ıslahının temel prensiplerinin kavranması | 2 | Bitki gen kaynaklarının ve genetik çeşitliliğin öneminin kavranması |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Yem Bitkilerinde Döllenme biyolojisi ve melezleme teknikleri, ıslah amaçları konvensiyonel ve modern ıslah yöntemleri, bitki ıslahında kullanılan yöntemler |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Yem bitkileri ıslahı ve Karşılaşılan Problemler | | | 2 | Yem bitkilerinin genel özellikleri, kullanım şekilleri | | | 3 | Buğdaygil ve baklagil yem bitkilerinin döllenme biyolojisi genetik ve sitogenetik çalışmalar, ıslah amaçları | | | 4 | Kendine ve yabancı döllenen bitkilerde uygulanan konvensiyonel ıslah yöntemleri kantitatif karakterler kalıtımı | | | 5 | Biyoteknolojinin bitki ıslahında kullanım olanakları
| | | 6 | Moleküler markörler ve bitki ıslahında kullanımları | | | 7 | Seleksiyon Islahı | | | 8 | Melezleme, melez çeşit ıslahı | | | 9 | Apomiktik Türlerin Islahı | | | 10 | Poliploid çeşitlerin ıslahı | | | 11 | Sentetik çeşit Islahı | | | 12 | Kompozit çeşit ıslahı | | | 13 | Baklagil yem bitkilerinde çeşit safiyetinin korunması | | | 14 | Çeşitli ıslah metotları ile geliştirilen Yem Bitkileri | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Heath, M.E., Barnes, R.F., Metcalfe, D.S., 1985. Forages. The Science of Grassland Agriculture. Iowa State University Press.
Demir, İ., Turgut, İ., 1999. Genel Bitki Islahı, Ege Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları, yayın no:496, İzmir.
Tosun,F., Sağsöz,S.,1998. Bitki Islahı. AÜZF.Ders Yayınları Erzurum.
Anonim.,1998 Plant Breedind and Moloculer marker. Nederland.
Genç.İ., Yağbasanlar,T., 1994 Bitki Islahı Ç.Ü.Z.F.Tarla Bitkileri Bölümü
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | | Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 10 | 5 | 50 |
Uygulama/Pratik | 6 | 5 | 30 |
Tartışma | 10 | 5 | 50 |
Soru-Yanıt | 5 | 1 | 5 |
Gösterme | 5 | 2 | 10 |
Alan Çalışması | 3 | 5 | 15 |
Rapor Sunma | 1 | 1 | 1 |
Seminer | 1 | 1 | 1 |
Makale Yazma | 1 | 1 | 1 |
Makale Kritik Etme | 1 | 1 | 1 |
Bireysel Çalışma | 2 | 1 | 2 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Okuma | 2 | 1 | 2 |
Sözlü Sınav | 4 | 1 | 4 |
Quiz için Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Ev Ödevi | 2 | 1 | 2 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|