Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TAB-23-109 | BİTKİ DOKU KÜLTÜRÜ VE UYGULAMALARI | Seçmeli | 1 | 1 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Bitki doku kültürü uygulamaları konusunda bilgiler vermek, el becerisi kazandırmak ve uygulama imkanı kazandırmaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Yrd. Doç. Dr. Ahmet Metin KUMLAY |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Doku kültürü ve biyoteknoloji ile ilgili temel yeterlilikler kazanır | 2 | Doku kültürü ile ilgili pratik yapma becerisi kazanır | 3 | Diğer bilim dalları arasında düşünme yeterliliği kazanır | 4 | Doku kültürü ile ilgili bir laboratuarda çalışmaya başladığında düzenli ve seri çalışabilecek alt yapı kazanır. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Doku kültürü laboratuarı kurulması, çözelti hazırlayabilme teknikleri, Mikroçoğaltım teknikleri hakkında detaylı uygulamalar, Hastalıksız bitki üretiminde uygulanan teknikler, Protoplast kültürü ve somatik melezleme, Germplazm muhafaza teknikleri,
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Bitki Doku Kültürü Temel Laboratuar Teknikleri | | | 2 | Besi ortamları-Stok Solüsyonların Hazırlanması ve Muhafazası. | | | 3 | Mikroçoğaltım teknikleri | | | 4 | Mikroçoğaltım teknikleri | | | 5 | Hastalıksız Bitki Üretimi | | | 6 | Hastalıksız Bitki Üretimi | | | 7 | Protoplast Kültürü ve Somatik Melezleme | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Organogenesis | | | 10 | Somatik Embriyogenesis ve Somaklonal Varyasyon | | | 11 | Kök, sürgün ve kallus kültürleri | | | 12 | Embriyo Kültürü | | | 13 | Haploid Bitki Üretimi | | | 14 | Sekonder Metabolit Üretimi | | | 15 | Germplazm Muhafazası | | | 16 | Yarıyılsonu Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Bitki Biyoteknolojisi-Doku Kültürü ve Uygulamaları. Editörler: Mehmet Babaoğlu, Ekrem Gürel, Sebahattin Özcan. Selçuk Üniversitesi Vakfı Yayınları, Konya, 2001.
Plant Tissue Culture Engineering. S. Dutta Gupta and Yasuomi Ibaraki. (Series Editors: Marcel Hofman-Josef Anne) Springer Pres, the Netherlands, 2008.
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | | Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Final Sınavı | 1 | 5 | 5 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Uygulama/Pratik | 7 | 2 | 14 |
Laboratuvar | 7 | 2 | 14 |
Makale Yazma | 1 | 30 | 30 |
Makale Kritik Etme | 1 | 15 | 15 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 40 | 40 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|