|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TAB-23-168 | TIBBİ BİTKİLERDE ETKEN MADDELER VE DEĞERLENDİRME ALANLARI | Seçmeli | 1 | 1 | 6 |
| Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans | Dersin Amacı | 1)Tıbbi Bitkilerin Türkiye ve Dünya için önemini ve değerini anlatmak,
2)Bu bitkilerin içerdiği etken maddeleri sınıflandırmak ve tanıtmak,
3)Etken maddelerin bitkideki rollerini, kullanım alanlarını açıklamak,
4)Bu etken maddelerin bağlantılı diğer disiplinlerdeki rollerini, önemini ve değerlendirme alanlarını bildirmek,
5)Etken maddelerin tıbbi, ekonomik değerinin idrak edilmesini sağlamak, bu dersin amacını oluşturmaktadır. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Dr. Öğr. Üyesi Sezgin SANCAKTAROĞLU | Öğrenme Çıktıları | | Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Türkiye’de ve Dünya’da önemi giderek artan tıbbi bitkilerin değeri.
Türkiye’nin geniş tıbbi bitki florası.
Tıbbi bitkilerin doğal kaynaklarının tükenmemesi için alınacak önlemler.
Tıbbi bitkilerin içerdiği etken maddeleri ve sınıflandırılması.
Tıbbi bitkilerin başta tıp alanında olmak üzere gıda, boya, kozmetik, parfümeri, ziraat, mobilya vb. gibi çeşitli alanlardaki kullanımları.
Bu grup bitkilerin sahip oldukları büyük ekonomik potansiyelinin Türkiye ekonomisine olan önemli katkıları.
Tıbbi bitki grubunun diğer tüm bitkilerden ayrıcalıklı olan özelliği ve önemi. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | | Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | 1) Ceylan, A., Tıbbi Bitkiler I, (3. Bsm.), 1995, E.Ü., Ziraat Fak. Yayınları No : 312,
2) Ceylan, A., Tıbbi Bitkiler II, (2. Bsm.), 1996, E.Ü., Ziraat Fak. Yayınları No: 481,
3) Ceylan, A., Tıbbi Bitkiler III, (1. Bsm.), 1994, E.Ü., Ziraat Fak. Yayınları No: 509,
4)Baytop, T., Türkiye’de Bitkiler ile Tedavi, (2.Bsm.), 1999, Nobel Tıp Kitapevleri,
5)Zeybek, N., Zeybek, U., 1994, (2. Bsm.), Farmasötik Botanik- Kapalı Tohumlu Bitkiler (Angiospermae) Sistematiği ve Önemli Maddeleri… | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | | Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | |
| İş Yükü Hesaplaması | Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | | * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|
|
|