Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TAB-23-127 | ÇAYIR VE MERALARDA VERİMLİLİĞİN DOĞAL YOLLARLA ARTTIRILMASI | Seçmeli | 1 | 2 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Otlatma ve biçme sonucu toprakta meydana gelen bitki besin elementleri açığının giderilmesinin organik atık ve artıklarla karşılanması, botanik ve dolaysıyla kimyasal kompozisyonda meydana gelen değişimin otlatma yöntemleri, sulama ve organik gübrelemelerle dengelenmesi ve vejetasyonun klimakstan uzaklaşmasına etki eden faktörler ele alınarak bu alanların sürdürülebilir yönetimi konusunda güncel bilgiler vermektir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Yrd. Doç.Dr. Ösmetullah ARVAS |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Çayır ve meralarda iyileştirme ve geliştirme yöntemlerinin birbirleri ile ilişkileri, ekolojik, topoğrafik ve diğer faktörlerle uyumluluğu konusunda bilgi sahibi olur. | 2 | Sentetik gübrelemenin botanik kompozisyon, dolayısıyla otun değişen kimyasal içeriğine ve biyolojik çeşitliliğie olan olumsuz etkilerini öğrenir. | 3 | Özellikle meraya dayalı hayvancılığın yoğun olarak yapıldığı bölgemizdeki geniş mera alanlarının kültürel uygulamalardan başka, suni gübreleme ve ilaçlama yöntemleriyle iyileştirme ve geliştirmenin ekonomik olmadığı gibi ekolojik olmadığını da öğrenir | 4 | Çayır, mera, biçenek ve taban mera gibi kavramların ülkemizde ve dünyadaki kullanımı hakkında bilgi sahibi olur. | 5 | Avrupa birliği ülkeleri ile Türkiyedeki uygulamalar hakkında karşılaştırma yapacak bilgi alt yapısına sahip olur. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
1. Çayır ve meralarda yürütülen kültürel faaliyetlerin bitki besin elementleri üzerine olan etkisi,
2. Çayır ve mera sistemlerinde canlı ve cansız faktörlerin dinamik ilişkileri,
3. Kültürel iyileştirme ve geliştirme yöntemlerinin uygulamadaki zorlukları üstünlükleri,,
4. Çayır ve meraların su düzeni ile toprak ve su korumasındaki önemi,
5. Doğal bir çayır veya meraya uygulanabilecek bakım yöntemleri ile hayvan yönetimini kolaylaştıran tesis ve yapılar,
6. Doğal çayır ve meraların besleme, biyolojik çeşitlilik ve çevresel açıdan önemi,
7. Avrupa Birliği ülkelerinde bu alanların korunmasında uygulanan yöntemler gibi konular dersin içeriğini oluşturmaktadır. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Tanım ve Planlama | | | 2 | Çayır ve mera kavramları, tanımı, ülkemizde ve dünyada genel durum. | | | 3 | Otlatma ve farklı cinsteki hayvanlarla otlatmanın çayır ve mera ekolojisine üzerine etkisi | | | 4 | Çayır ve merlarda bitki besin elementi döngüsü | | | 5 | Çayır ve meralar gibi büyük alanlarda bitki besin elementlerinin organik ve diğer kaynaklardan karşılanması ve sakıncaları | | | 6 | Otlatma yöntemleriyle çayır meraların iyileştirilmesi ve bunun sürdürülebilirliği | | | 7 | Çayır mera vejetasyonlarının bozulmasına neden olan uygulamalar, yakmanın çayır ve mera iyileştirmesindeki yeri | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Bitki besin elementleri, organik ve inorganik gübreler | | | 10 | Çayır ve meralarda su düzeni, sulama, taban suyu, drenaj | | | 11 | Erozyon süreci, toprak ve su koruma yöntemleri. | | | 12 | Hayvanların yönetimini kolaylaştıran tesis ve yapılar. | | | 13 | Çayır ve meraların bakımında uygulanan yöntemlerin ekolojik faktörlere olan uygunluğu | | | 14 | Genel değerlendirme ve tekrar | | | 15 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1. Altın, M., Gökkuş. A., Koç, A.,2005. Çayır Mera Islahı. Tarım ve Köy İşleri Bakanlıği, Ankara
2. Çayır Mera amenajmanı ve ıslahı 1999. Tarım ve Köy İşleri Bakanlıği, Tarımsal Üretim ve Geliştirme Genel Müdürlüğü, Ankara
3. Bakır, Ö., 1985. Çayır Mera Islahı. Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi Ders Yayınları: 947. Ankara.
4. Konu İle İlgili yayınlanmış yerli ve yabancı güncel literatürler |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | | Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Uygulama/Pratik | 10 | 3 | 30 |
Laboratuvar | 10 | 3 | 30 |
Rehberli Problem Çözümü | 10 | 2 | 20 |
Tartışma | 10 | 1 | 10 |
Alan Çalışması | 10 | 3 | 30 |
Örnek Vaka İncelemesi | 10 | 1 | 10 |
Beyin Fırtınası | 10 | 1 | 10 |
Proje Tasarımı /Yönetimi | 1 | 10 | 10 |
Makale Kritik Etme | 2 | 10 | 20 |
Ev Ödevi | 1 | 7 | 7 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|