Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
TAB-23-155ÖZEL YEM BİTKİLERİ ISLAHISeçmeli126
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Yem Bitkilerinde bitki ıslahının önemi ve yembitkilerinde kullanılan ıslah yöntemlerinin öğretilmesi
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Assist.Prof.Dr. Fikret BUDAK
Öğrenme Çıktıları
1Yem bitkileri ıslahının temel prensiplerinin kavranması
2Bitki gen kaynaklarının ve genetik çeşitliliğin öneminin kavranması
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Yem Bitkilerinde Döllenme biyolojisi ve melezleme teknikleri, ıslah amaçları konvensiyonel ve modern ıslah yöntemleri, bitki ıslahında kullanılan yöntemler
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Yem bitkileri ıslahı ve Karşılaşılan Problemler
2Yem bitkilerinin genel özellikleri, kullanım şekilleri
3Buğdaygil ve baklagil yem bitkilerinin döllenme biyolojisi genetik ve sitogenetik çalışmalar, ıslah amaçları
4Kendine ve yabancı döllenen bitkilerde uygulanan konvensiyonel ıslah yöntemleri kantitatif karakterler kalıtımı
5Biyoteknolojinin bitki ıslahında kullanım olanakları
6 Moleküler markörler ve bitki ıslahında kullanımları
7Seleksiyon Islahı
8Melezleme, melez çeşit ıslahı
9Apomiktik Türlerin Islahı
10Poliploid çeşitlerin ıslahı
11Sentetik çeşit Islahı
12Kompozit çeşit ıslahı
13Baklagil yem bitkilerinde çeşit safiyetinin korunması
14Çeşitli ıslah metotları ile geliştirilen Yem Bitkileri
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Heath, M.E., Barnes, R.F., Metcalfe, D.S., 1985. Forages. The Science of Grassland Agriculture. Iowa State University Press. Demir, İ., Turgut, İ., 1999. Genel Bitki Islahı, Ege Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları, yayın no:496, İzmir. Tosun,F., Sağsöz,S.,1998. Bitki Islahı. AÜZF.Ders Yayınları Erzurum. Anonim.,1998 Plant Breedind and Moloculer marker. Nederland. Genç.İ., Yağbasanlar,T., 1994 Bitki Islahı Ç.Ü.Z.F.Tarla Bitkileri Bölümü
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
TOPLAM0
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Bütünleme Sınavı000
Derse Katılım10550
Uygulama/Pratik6530
Tartışma10550
Soru-Yanıt515
Gösterme5210
Alan Çalışması2510
Rapor Sunma111
Seminer111
Makale Yazma111
Makale Kritik Etme111
Bireysel Çalışma212
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma111
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma111
Okuma212
Sözlü Sınav414
Sözlü Sınav000
Quiz için Bireysel Çalışma111
Ev Ödevi212
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)175
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15
ÖÇ1               
ÖÇ2               
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr