Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TAB-23-143 | KURU TARIM | Seçmeli | 1 | 2 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Yağışların yetersiz veya vejetasyon periyodu boyunca yağış dağılımının düzensiz olduğu kuru tarım alanlarında toprak ve iklimsel faktörleri en etkin şekilde değerlendirecek bitkisel üretim sistemlerinin geliştirilerek tarımsal verimliliğin artırılması konusunda öğrencilere bilgi kazanımı sağlamayı amaçlamaktadır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç.Dr.Özcan ÇAĞLAR |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Yağış dağılımına göre uygulanabilecek tarım sistemleri hakkında bilgi sahibi olur. Kuru tarım sisteminin prensiplerini kavrar. Nemli ve sulu tarım sistemiyle kuru tarım sistemini mukayese edebilir. | 2 | Kuru tarımla ilgili temel kavramları açıklayabilir | 3 | Bitki-su ilişkilerini özümseyerek kuraklık etkilerinin azaltılmasına yönelik olarak kurak koşullarda bitki yetiştirme stratejilerini öğrenir ve pratikte uygulayabilir. | 4 | Nadas alanlarının daraltılması ve nadasa duyulan gereksinimin azaltılması konusundaki alınabilecek önlemleri bilir | 5 | Kıraç koşullara uygun ekim nöbeti tekniklerini planlayabilir | 6 | Teknik veya ekolojik zorunluluklar nedeniyle üretim altına alınamayan tarım alanlarının uygun yönetim teknikleriyle ülke çiftçisi ve ekonomisine kazandırılmasına bilgi birikimiyle meslek hayatında katkı sağlayabilir. | 7 | Kurak koşullarda bitkisel yönetim sistemlerinin geliştirilmesine katkıda bulunabilir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Bu ders kapsamında kuru tarım sisteminin yaygın olarak uygulandığı tarım alanlarından etkin şekilde yararlanma yolları kuru tarım ilkeleri bağlamında detaylı olarak anlatılmaktadır. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Tarla tarımı sistemleri | | | 2 | Kuru tarım, sulu tarım, nemli tarım | | | 3 | Ülkemizdeki toplam arazi varlığı ve nadas alanlarının durumu | | | 4 | Kurak ve sulanabilen alanlarda uygulanan nadas tipleri | | | 5 | Ülkemizde nadas alanlarındaki problemler, nadas alanlarının daraltılması için alınabilecek önlemler | | | 6 | Kuru tarımda toprak işleme, toprak işleme araçları, zamanı, yöntemleri ve toprak işleme derinliği | | | 7 | Tohum yatağı hazırlanması, aşınıp taşınmaya açık alanlarda toprak işleme, malçlı toprak işleme | | | 8 | ARA SINAV-Kuru tarımda ekim, ekim yöntemleri, gübreleme, gübreleme zamanı, şekli ve kullanılan gübreler | | | 9 | Kuru tarım sisteminde hastalık, zararlı ve yabancı otlarla mücadele | | | 10 | Kuru tarımda çeşitli su muhafaza uygulamaları, avantaj ve dezavantajları, kültürel uygulamalar ve kar operasyonu uygulamaları | | | 11 | Kurak alanlarda tarımsal su yönetimi | | | 12 | Küresel ısınma, kuraklık, çölleşme ve tarım üzerine olası etkileri | | | 13 | Kurak koşullara dayanıklı bitki seçimi ve ıslahı | | | 14 | Kurak koşullarda bitki yetiştirme stratejileri | | | 15 | FİNAL SINAVI | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Ders kitabı:
1-Kuru Tarım (Basılmamış Ders Notları)
Önerilen Kaynaklar (Yardımcı kaynaklar):
1. Sencar, Ö., Gökmen, S., Yıldırım, A., Kandemir, N., 1994. Tarla Bitkileri Üretimi. Genişletilmiş 2. Baskı. Gaziosmanpaşa Üniversitesi Ziraat Fak. Yayınları: 3, Ders Kitabı: 3.
2) Küresel İklim Değişimine Bağlı Sürdürülebilir Tarım, 2010. Erciyes Üniv. Seyrani Ziraat Fakültesi Yayın No:1,Kayseri Köyleri Eğitim, Yardımlaşma ve Dayanışma Derneği, Yayın No:1, Cilt:3, Teknik Eleman Eğitimi.
3) TEMA, Türkiye Erozyonla Mücadele , Ağaçlandırma ve Doğal Varlıkları Koruma Vakfı Yayınları.
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Soru-Yanıt | 6 | 1 | 6 |
Alan Gezisi | 1 | 2 | 2 |
Alan Çalışması | 1 | 2 | 2 |
Seminer | 1 | 5 | 5 |
Bireysel Çalışma | 4 | 4 | 16 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 2 | 10 | 20 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 5 | 6 | 30 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 6 | 6 | 36 |
Performans | 1 | 5 | 5 |
Ev Ödevi | 1 | 5 | 5 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 3 | 4 | 5 | 3 | 3 | | | 4 | | | | | | | ÖÇ2 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | | | | | | | | | | ÖÇ3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | | | 4 | | | | | | | ÖÇ4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | | | 4 | | | | | | | ÖÇ5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 3 | | | 4 | | | | | | | ÖÇ6 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | | | 4 | | | | | | | ÖÇ7 | 4 | 4 | | | | 3 | | | 4 | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|