Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
TAB-23-143KURU TARIMSeçmeli126
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Yağışların yetersiz veya vejetasyon periyodu boyunca yağış dağılımının düzensiz olduğu kuru tarım alanlarında toprak ve iklimsel faktörleri en etkin şekilde değerlendirecek bitkisel üretim sistemlerinin geliştirilerek tarımsal verimliliğin artırılması konusunda öğrencilere bilgi kazanımı sağlamayı amaçlamaktadır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç.Dr.Özcan ÇAĞLAR
Öğrenme Çıktıları
1Yağış dağılımına göre uygulanabilecek tarım sistemleri hakkında bilgi sahibi olur. Kuru tarım sisteminin prensiplerini kavrar. Nemli ve sulu tarım sistemiyle kuru tarım sistemini mukayese edebilir.
2Kuru tarımla ilgili temel kavramları açıklayabilir
3Bitki-su ilişkilerini özümseyerek kuraklık etkilerinin azaltılmasına yönelik olarak kurak koşullarda bitki yetiştirme stratejilerini öğrenir ve pratikte uygulayabilir.
4Nadas alanlarının daraltılması ve nadasa duyulan gereksinimin azaltılması konusundaki alınabilecek önlemleri bilir
5Kıraç koşullara uygun ekim nöbeti tekniklerini planlayabilir
6Teknik veya ekolojik zorunluluklar nedeniyle üretim altına alınamayan tarım alanlarının uygun yönetim teknikleriyle ülke çiftçisi ve ekonomisine kazandırılmasına bilgi birikimiyle meslek hayatında katkı sağlayabilir.
7Kurak koşullarda bitkisel yönetim sistemlerinin geliştirilmesine katkıda bulunabilir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Bu ders kapsamında kuru tarım sisteminin yaygın olarak uygulandığı tarım alanlarından etkin şekilde yararlanma yolları kuru tarım ilkeleri bağlamında detaylı olarak anlatılmaktadır.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Tarla tarımı sistemleri
2Kuru tarım, sulu tarım, nemli tarım
3Ülkemizdeki toplam arazi varlığı ve nadas alanlarının durumu
4Kurak ve sulanabilen alanlarda uygulanan nadas tipleri
5Ülkemizde nadas alanlarındaki problemler, nadas alanlarının daraltılması için alınabilecek önlemler
6Kuru tarımda toprak işleme, toprak işleme araçları, zamanı, yöntemleri ve toprak işleme derinliği
7Tohum yatağı hazırlanması, aşınıp taşınmaya açık alanlarda toprak işleme, malçlı toprak işleme
8ARA SINAV-Kuru tarımda ekim, ekim yöntemleri, gübreleme, gübreleme zamanı, şekli ve kullanılan gübreler
9Kuru tarım sisteminde hastalık, zararlı ve yabancı otlarla mücadele
10Kuru tarımda çeşitli su muhafaza uygulamaları, avantaj ve dezavantajları, kültürel uygulamalar ve kar operasyonu uygulamaları
11Kurak alanlarda tarımsal su yönetimi
12Küresel ısınma, kuraklık, çölleşme ve tarım üzerine olası etkileri
13Kurak koşullara dayanıklı bitki seçimi ve ıslahı
14Kurak koşullarda bitki yetiştirme stratejileri
15FİNAL SINAVI
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Ders kitabı: 1-Kuru Tarım (Basılmamış Ders Notları) Önerilen Kaynaklar (Yardımcı kaynaklar): 1. Sencar, Ö., Gökmen, S., Yıldırım, A., Kandemir, N., 1994. Tarla Bitkileri Üretimi. Genişletilmiş 2. Baskı. Gaziosmanpaşa Üniversitesi Ziraat Fak. Yayınları: 3, Ders Kitabı: 3. 2) Küresel İklim Değişimine Bağlı Sürdürülebilir Tarım, 2010. Erciyes Üniv. Seyrani Ziraat Fakültesi Yayın No:1,Kayseri Köyleri Eğitim, Yardımlaşma ve Dayanışma Derneği, Yayın No:1, Cilt:3, Teknik Eleman Eğitimi. 3) TEMA, Türkiye Erozyonla Mücadele , Ağaçlandırma ve Doğal Varlıkları Koruma Vakfı Yayınları.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri50
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14342
Soru-Yanıt616
Alan Gezisi122
Alan Çalışması122
Seminer155
Bireysel Çalışma4416
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma21020
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma5630
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma6636
Performans155
Ev Ödevi155
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)172
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15
ÖÇ1434533  4      
ÖÇ2444543         
ÖÇ3444443  4      
ÖÇ4434433  4      
ÖÇ5434543  4      
ÖÇ6444433  4      
ÖÇ744   3  4      
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr