Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
TAB-23-121ÇAY BİTKİLERİSeçmeli126
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin sonunda yüksek lisans öğrencisi, Çay bitkilerinden Kültür Çayı, Adaçayı, Ihlamur, Kuşburnu, Dağ Çayı, Kekik, Nane, Papatya türleri, Melissa, Rezene, Böğürtlen, Tüylü dağ çayı gibi, çay olarak kullanılan bazı bitkileri tanıyacaklardır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Prof. Dr. Bünyamin YILDIRIM
Öğrenme Çıktıları
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
yok
Dersin İçeriği
Bu dersin sonunda yüksek lisans öğrencisi, Çay bitkilerinden Kültür Çayı, Adaçayı, Ihlamur, Kuşburnu, Dağ Çayı, Kekik, Nane, Papatya türleri, Melissa, Rezene, Sinameki, Böğürtlen, Tüylü dağ çayı gibi, çay olarak kullanılan bazı bitkiler hakkında, toplanması, kurutulması, bitkisel özellikleri, kültüre alınma imkanları konularında bilgi sahibi olacaklardır.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Baytop, T., 1963. Türkiye’nin Tıbbi ve Zehirli Bitkileri, İsmail Akgün Matbaası, İstanbul, Baytop, T., 1994.Türkçe Bitki Adları Sözlüğü. Türk Tarih Kurumu Basımevi, Anakara, Baytop, T., 1999. Türkiye’ de Bitkilerle Tedavi, Nobel Tıp Kitapevleri Ltd. Şti, İstanbul. 480. Çubukçu, B., N., Özhatay, 1987. Anadolu Halk İlaçları Hakkında Bir Araştırma, III. Milletlerarası Türk Folklor Kongresi Bildirileri, 104. Öztürk, M., Özçelik, M., 1991. Doğu Anadolu'nun faydalı bitkileri. Semih Ofset Basım Tesisleri, Ankara, 1991 Yıldırımlı, Ş., 2004. Etnobotanik ve Türk Etnobotaniği, Kepikeç/17∙2004, 175-193. Baydar, H.2013 Tıbbi ve aromatik Bitkiler Bilimi ve teknolojisi Ders Kitabı. Süleyman Demirel Üniversitesi Yayınları. Isparta
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
TOPLAM0
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)0
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr