Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
2023-ETİKBİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ VE BİLİM ETİĞİSeçmeli116
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Dersin amacı öğrencilerin, bilim, bilimsel araştırma, etik ve yayın etiği kavramlarını, bilimsel araştırma yöntemlerini, yayınların kullanımını, araştırma yapmayı, atıf yapmayı, intihal, kendinden intihal ve diğer ihlâlleri ve bu ihlâllerin varlığı hâlinde uygulanacak yaptırımları öğrenmelerini sağlamaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğretim Üyesi Taner AYDIN
Öğrenme Çıktıları
11.Bilimsel araştırmaya ilişkin temel kavramları açıklar. 2. Bilim ve bilimsel bilgiyi tanımlar. 3. Bilimsel bilginin işlevlerini açıklar. 4. Bilimsel bilginin amaçlarını yorumlar. 5. Bilimsel bir araştırmanın aşamalarını açıklar. 6. Araştırma probleminin özelliklerini tanır. 7. Nicel ve nitel araştırma yaklaşımlarının özelliklerini açıklar. 8. Nicel ve nitel araştırma yaklaşımlarını karşılaştırır. 9. Veri toplama araçlarını tanır. 10. Veri toplama araçlarını araştırma amaçlarına göre karşılaştırır. 11. Veri analizi tekniklerini tanır. 12. Bir bilimsel araştırmayı yorumlayabilecek ve küçük bir araştırma tasarlayıp gerçekleştirebilecek bilgi ve donanıma sahip olur. 13. Bir bilimsel araştırmayı inceleyip yorumlar. 14. Küçük bir bilimsel araştırma tasarlar. 15. Tasarlamış olduğu araştırmayı gerçekleştirir. 16. Araştırmasını raporlaştırır. 17. Bilimsel araştırmalarda etik kuralları tanır. 18. Etik kurallara yaptığı araştırmada dikkat eder. 19. Bilime ve bilimsel araştırmaya karşı olumlu tutum geliştirir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Bilim ve bilimsel araştırmanın tanımı, bilimsel eserlerde özgünlük meselesi ve bilimsel araştırmaya ilişkin temel kavramlar, bilimsel araştırmada uygulanabilecek yöntemler, basılı yayınların araştırılması ve veritabanlarının kullanımı ile internet üzerinden güvenilir kaynaklara erişim, etik ve yayın etiği kavramları ile, intihal, kendinden intihal, diğer ihlaller ve yaptırımlar.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Bilimsel araştırmaya ilişkin temel kavramlar.
2Araştırma problemi ve araştırma soruları.
3Yöntem: Nitel ve nicel araştırmaların özellikleri
4Örneklem/katılımcı belirlenmesi, veri toplama araçları
5Verilerin analizi, geçerlik ve güvenirliği
6Eğitimde Nitel Araştırma Desenleri: Durum çalışması
7Eğitimde Nitel Araştırma Desenleri: Eylem araştırması
8Eğitimde Nitel Araştırma Desenleri: Öğretim deneyi
9Eğitimde Nitel Araştırma Desenleri: Fenomenoloji
10Araştırmaların Raporlaştırılması
11Araştırmaların Raporlaştırılması
12Bilimsel etik.
13Bilimsel Etik
14Bilimsel etik.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Bilim Etiği, ed. Nurhan Atasoy, Melih Boydak, Hakan Ali Çırpan, Abuzer Kendigelen, İbrahim Engin Meriç, Ayşegül Topal Sarıkaya, Ayhan Ulubelen, Hasan Yazıcı, Nuran Yıldırım, İstanbul Üniversitesi Yayınları, İstanbul 2011.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14342
Makale Yazma15050
Makale Kritik Etme5525
Bireysel Çalışma35135
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma5210
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma5210
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)175
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
ÖÇ1
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr