|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TRH-23-102 | ANADOLU PREHİSTORYASI | Seçmeli | 1 | 1 | 6 |
| Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans | Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilerin Prehistorik dönemlerdeki Anadolu kültürleri hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır. Paleolitik Çağ’dan başlayarak Mezolitik Çağ, Çanak Çömleksiz Neolitik Dönemdeki kültür ve yerleşimler hakkında bilgi verilecektir. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Dr. Öğr. Üyesi Ahmet KOCAİSPİR | Öğrenme Çıktıları | 1 | Öğrenciler;
Prehistorya’nın anlamı ve kapsadığı dönemler hakkında genel bilgi sahibi olacaklardır. | 2 | Anadolu ve Ortadoğu’daki Prehistorik araştırmaların tarihçesi hakkında bilgi sahibi olacaklardır. | 3 | Anadolu Son Neolitik Kültürlerini bölgeler bazında öğreneceklerdir. | 4 | Anadolu’nun Paleolitik, Mezolitik, Çanak Çömleksiz Neolitik ve İlk Neolitik Çağ kültürlerini bölgeler bazında öğreneceklerdir. | 5 | Dersin kapsamındaki dönemlerde üretilen maddi kültür öğeleri hakkında bilgi sahibi olacaklardır. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | | Dersin İçeriği | Prehistorya’nın tanımı, Prehistorya ile ilişkili temel kavram ve terimler, Anadolu’nun Prehistorik dönem kronolojisi, Anadolu’nun Prehistorik devirleri boyunca dönemsel ve bölgesel kültür gruplarının oluşumu ve özellikleri, Anadolu ile komşu kültürler arasındaki etkileşimlerin boyutu, Anadolu’da dersin konusu olan dönemlerde mimari, taş eser, pişmiş toprak eserler ve sonrasında ilk seramik eserlerde genel özellikler ve kültür gruplarına göre ayrıntıların verilmesi. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Dersin içeriği, amacı, önemi, faydalanılacak kaynaklar. | | | 2 | Prehistoryanın anlamı, terminoloji, genel bilgiler. | | | 3 | Genel kronoloji bilgileri, Prehistorik dönemler. | | | 4 | Ülkemizdeki durum, harita üzerinde Anadolu’daki bazı jeomorfolojik değişikliklerin anlatımı. | | | 5 | Paleolitik Çağ nedir? Anadolu’da Paleolitik Çağ’ın genel özellikleri, başlıca buluntu merkezlerinin anlatılması. | | | 6 | Anadolu’da Mezolitik Çağ. Çağın genel özellikleri, Anadolu’daki başlıca buluntu merkezlerinin anlatılması. | | | 7 | Çanak Çömleksiz Neolitik nedir? Ortadoğu’da Çanak Çömleksiz Neolitik Çağ’ın genel özellikleri, terminoloji, yayılım. | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Anadolu’da Çanak Çömleksiz Neolitik dönem, Güneydoğu Anadolu. | | | 10 | Anadolu’da Çanak Çömleksiz Neolitik dönem, Güneydoğu Anadolu. | | | 11 | Anadolu’da Çanak Çömleksiz Neolitik dönem, Güneydoğu Anadolu. | | | 12 | Anadolu’da Çanak Çömleksiz Neolitik dönem, Doğu Anadolu. | | | 13 | Anadolu’da Çanak Çömleksiz Neolitik dönem, İç Anadolu. | | | 14 | Yarıyıl Sonu Sınavı | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | 1.Braidwood, R.J., Tarih Öncesi İnsan, (Çev. M. Glazer- D.Arısan Günay), İstanbul, 1995.
2.-Childe, G., Tarihte Neler Oldu?, (Çev. A. Şenel-M. Tunçay), Ankara, 1974.
3.-Harmankaya, S.-Tanındı, O., Türkiye Arkeolojik Yerleşimleri1, Paleolitik-Epipaleolitik, İstanbul,1996.
4.-Harmankaya, S.-Tanındı, O.-Özbaşaran, M., Türkiye -Arkeolojik Yerleşimleri 2, Neolitik, İstanbul, 1997.
5.-Karul, N., Arkeoatlas. Tarihöncesinden Demir Çağı'na Anadolu'nun Arkeoloji Atlası, İstanbul,201
6.- (Ed. Özdoğan M., ve diğerleri), Köyden Kente. Yakındoğu'da İlk Yerleşimler. Ufuk Esin'e Armağan I-II, İstanbul, 2003.
7.-Sevin, V., Eski Anadolu ve Trakya, Başlangıcından Pers Egemenliğine Kadar, İstanbul, 2003. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 2 | 4 | 8 | Final Sınavı | 1 | 3 | 3 | Derse Katılım | 12 | 3 | 36 | Soru-Yanıt | 12 | 1 | 12 | Seminer | 2 | 3 | 6 | Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 | Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 2 | 10 | 20 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 2 | 2 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 4 | 8 | 32 | Ev Ödevi | 2 | 15 | 30 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | | * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|
|
|