|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | EKO-23-110 | ARKEOTURİZM | Seçmeli | 1 | 1 | 6 |
| Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans | Dersin Amacı | Dersin amacı öğrencinin kendi seçtiği bir alanda ileri düzey bilgi
edinmesini, araştırma tecrübesi elde etmesini ve konu üzerine oluşmuş
akademik literatüre katkı yapmaya başlamasını sağlamaktır. Öğrencinin
teorik veya deneysel bir alanda, ve ilgisini çeken herhangi bir konudaki o
güne ait en son bilgileri öğrenmesi, ve ardından ilgili literatüre güncel,
orjinal ve faydalı bir katkı yapması beklenmektedir. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Prof. Dr. BAHATTİN ÇELİK | Öğrenme Çıktıları | 1 | Belirlenen bir konuda kapsamlı bir araştırma
yürütebilecektir. | 2 | Belirlenen konuda ders ve/veya seminer
verebilecektir. | 3 | Belirlenen konudaki en güncel akademik tartışmalara
katılabilecektir | 4 | Belirlenen konuda literatüre güncel, orijinal ve
faydalı bir katkı yapabilecektir. | 5 | Bu konuda geleceğe dönük bir araştırma planı
oluşturabilecektir |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Ön Koşulu Yoktur | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Hazırlanmış ders notları ve uzmanlık alanı hakkında seçilecek kaynaklar | Dersin İçeriği | 1 Öğrencinin ilgi alanları çerçevesinde öğretim üyesi ile birlikte ilgi
duyulan konu üzerinde bir araştırma projesi oluşturulur.
2 Öğrenciye ilgi alanı hakkında okuma listesi verilerek literatür
oluşturması istenir
3 Oluşturulan literatür üzerinde okuma planı oluşturulur
4 Öğrenci her hafta belirlenen saatlerde dersi veren öğretim üyesine
okudukları hakkında rapor verir.
5 Literatür okumaları genişletilerek devam eder
6 Literatür okumaları tamamlanır
7 Bunlarla birlikte öğrenci belirledikleri konu üzerine öğretim
üyesinin gözetmenliğinde orjinal çalışmasına devam eder.
8 Ara sınav
9 Ders, öğrencinin konuya ait en son literatürün bir yorumunu, bu
literatüre yapılabilecek katkılardan da bahsetmek suretiyle öğretim
üyesine sunması ile devam eder.
10 Bu süreçte öğrenciden bu alanda bir ya da iki adet mini proje
hazırlaması da istenir.
11 Proje çalışmaları
12 Proje çalışmaları
13 Proje çalışmaları
14 Gerekli haritalandırmalar ve çizim kataloglarının hazırlanması
15 Ders, dönem sonunda yapılan çalışmanın öğretim üyesinin
değerlendirilmesine sunulmasıyla son bulur.
16 Son Sınav | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Öğrencinin ilgi alanları çerçevesinde öğretim üyesi ile birlikte ilgi
duyulan konu üzerinde bir araştırma projesi oluşturulur. | | | 2 | Öğrenciye ilgi alanı hakkında okuma listesi verilerek literatür
oluşturması istenir | | | 3 | Oluşturulan literatür üzerinde okuma planı oluşturulur | | | 4 | Öğrenci her hafta belirlenen saatlerde dersi veren öğretim üyesine
okudukları hakkında rapor verir. | | | 5 | Literatür okumaları genişletilerek devam eder | | | 6 | Literatür okumaları tamamlanır | | | 7 | Bunlarla birlikte öğrenci belirledikleri konu üzerine öğretim
üyesinin gözetmenliğinde orjinal çalışmasına devam eder. | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Ders, öğrencinin konuya ait en son literatürün bir yorumunu, bu
literatüre yapılabilecek katkılardan da bahsetmek suretiyle öğretim
üyesine sunması ile devam eder. | | | 10 | Bu süreçte öğrenciden bu alanda bir ya da iki adet mini proje
hazırlaması da istenir. | | | 11 | Proje çalışmaları | | | 12 | Proje çalışmaları | | | 13 | Proje çalışmaları | | | 14 | Gerekli haritalandırmalar ve çizim kataloglarının hazırlanması | | | 15 | Ders, dönem sonunda yapılan çalışmanın öğretim üyesinin
değerlendirilmesine sunulmasıyla son bulur. | | | 16 | Son Sınav | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Aktüre S., Anadolu'da Bronz Çağı Kentleri, Tarih Vakfı Yurt Yayınları, İstanbul,
2004.
Akurgal E., Anadolu Kültür Tarihi, TÜBİTAK, Ankara, 1998.
Akurgal, E., Anadolu Uygarlıkları, Net Yayınları, İstanbul, 2007.
Alp S., Hitit Çağında Anadolu, TÜBİTAK, Ankara, 2001.
Anadolu Uygarlıkları Ansiklopedisi (1982)
Aydın, S. ve Kudret, E., Antropoloji Sözlüğü, Bilim ve Sanat Yayınları, Ankara,
2003.
Desti M., Anadolu Uygarlıkları, Dost Yayınları (Çev. M. Cedden), Ankara,
2005.
Efe, T., Batı Anadolu: Son Kalkolitik ve İlk Tunç Çağı. ArkeoAtlas II. 2003,
S.94-129.
Gurney O.R., Hititler, Dost Yayınları, (Çev. P.Arpaçay), Ankara, 2001.
Karul, N. (Ed.), Anadolu'nun Derinlikleri, Son Tunç-İlk Demir Çağı, Arkeoatlas
7, 2010
Levi, P., Eski Yunan (Çev. Nefle Erdilek), İletişim Yayınları, İstanbul, 1987.
Lloyd S., Türkiye'nin Tarihi Bir Gezginin Gözüyle Anadolu, Tübitak, Ankara,
2000.
Macqueen J.G., Hititler ve Hitit Çağında Anadolu, Arkeoloji Yayınları (çev. E.
Davutoğlu), Ankara, 2001.
Magie, D., Anadolu'da Romalılar, Bölüm 1, Attalos'un Vasiyeti, Arkeoloji ve
Sanat Yayınları, İstanbul, 2004.
Magie, D., Anadolu'da Romalılar, Bölüm 2, Batı Anadolu ve Zenginlikleri,
Arkeoloji ve Sanat Yayınları, İstanbul, 2004.
Magie, D., Anadolu'da Romalılar, Bölüm 3, Batı Anadolu Kent Devletleri,
Arkeoloji ve Sanat Yayınları, İstanbul, 2005.
Maisels, C. K., Uygarlıkların Doğuşu: Yakındoğu'da Avcılık ve Toplayıcılıktan
Tarıma Kentlere ve Devlete Geçiş (Çev. Alaeddin fienel).: İmge Kitabevi.
Ankara 1999
Mellaart, J. (1988). Yakındoğu'nun En Eski Uygarlıkları, (çev. Bilgi Altınok),
İstanbul: Arkeoloji ve Sanat Yayınları.
Özbaşaran, M. ve Cutting, M., Orta Anadolu'da Neolitiğin Ortaya Çıkışı ve
Gelişimi. 12000 Yıl Önce Uygarlığın Anadolu’dan Avrupa'ya Yolculuğunun
Başlangıcı: Neolitik Dönem (Ed. Nezih Başgelen), Yapı Kredi Yayınları,
İstanbul, 2007. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | - |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 15 | 15 | Derse Katılım | 15 | 10 | 150 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 2 | 1 | 2 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 25 | 25 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | | * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|
|
|