Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
EKO-23-110ARKEOTURİZMSeçmeli116
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Dersin amacı öğrencinin kendi seçtiği bir alanda ileri düzey bilgi edinmesini, araştırma tecrübesi elde etmesini ve konu üzerine oluşmuş akademik literatüre katkı yapmaya başlamasını sağlamaktır. Öğrencinin teorik veya deneysel bir alanda, ve ilgisini çeken herhangi bir konudaki o güne ait en son bilgileri öğrenmesi, ve ardından ilgili literatüre güncel, orjinal ve faydalı bir katkı yapması beklenmektedir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Prof. Dr. BAHATTİN ÇELİK
Öğrenme Çıktıları
1Belirlenen bir konuda kapsamlı bir araştırma yürütebilecektir.
2Belirlenen konuda ders ve/veya seminer verebilecektir.
3Belirlenen konudaki en güncel akademik tartışmalara katılabilecektir
4Belirlenen konuda literatüre güncel, orijinal ve faydalı bir katkı yapabilecektir.
5Bu konuda geleceğe dönük bir araştırma planı oluşturabilecektir
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ön Koşulu Yoktur
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Hazırlanmış ders notları ve uzmanlık alanı hakkında seçilecek kaynaklar
Dersin İçeriği
1 Öğrencinin ilgi alanları çerçevesinde öğretim üyesi ile birlikte ilgi duyulan konu üzerinde bir araştırma projesi oluşturulur. 2 Öğrenciye ilgi alanı hakkında okuma listesi verilerek literatür oluşturması istenir 3 Oluşturulan literatür üzerinde okuma planı oluşturulur 4 Öğrenci her hafta belirlenen saatlerde dersi veren öğretim üyesine okudukları hakkında rapor verir. 5 Literatür okumaları genişletilerek devam eder 6 Literatür okumaları tamamlanır 7 Bunlarla birlikte öğrenci belirledikleri konu üzerine öğretim üyesinin gözetmenliğinde orjinal çalışmasına devam eder. 8 Ara sınav 9 Ders, öğrencinin konuya ait en son literatürün bir yorumunu, bu literatüre yapılabilecek katkılardan da bahsetmek suretiyle öğretim üyesine sunması ile devam eder. 10 Bu süreçte öğrenciden bu alanda bir ya da iki adet mini proje hazırlaması da istenir. 11 Proje çalışmaları 12 Proje çalışmaları 13 Proje çalışmaları 14 Gerekli haritalandırmalar ve çizim kataloglarının hazırlanması 15 Ders, dönem sonunda yapılan çalışmanın öğretim üyesinin değerlendirilmesine sunulmasıyla son bulur. 16 Son Sınav
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Öğrencinin ilgi alanları çerçevesinde öğretim üyesi ile birlikte ilgi duyulan konu üzerinde bir araştırma projesi oluşturulur.
2Öğrenciye ilgi alanı hakkında okuma listesi verilerek literatür oluşturması istenir
3Oluşturulan literatür üzerinde okuma planı oluşturulur
4Öğrenci her hafta belirlenen saatlerde dersi veren öğretim üyesine okudukları hakkında rapor verir.
5Literatür okumaları genişletilerek devam eder
6Literatür okumaları tamamlanır
7Bunlarla birlikte öğrenci belirledikleri konu üzerine öğretim üyesinin gözetmenliğinde orjinal çalışmasına devam eder.
8Ara sınav
9Ders, öğrencinin konuya ait en son literatürün bir yorumunu, bu literatüre yapılabilecek katkılardan da bahsetmek suretiyle öğretim üyesine sunması ile devam eder.
10Bu süreçte öğrenciden bu alanda bir ya da iki adet mini proje hazırlaması da istenir.
11Proje çalışmaları
12Proje çalışmaları
13Proje çalışmaları
14Gerekli haritalandırmalar ve çizim kataloglarının hazırlanması
15Ders, dönem sonunda yapılan çalışmanın öğretim üyesinin değerlendirilmesine sunulmasıyla son bulur.
16Son Sınav
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Aktüre S., Anadolu'da Bronz Çağı Kentleri, Tarih Vakfı Yurt Yayınları, İstanbul, 2004. Akurgal E., Anadolu Kültür Tarihi, TÜBİTAK, Ankara, 1998. Akurgal, E., Anadolu Uygarlıkları, Net Yayınları, İstanbul, 2007. Alp S., Hitit Çağında Anadolu, TÜBİTAK, Ankara, 2001. Anadolu Uygarlıkları Ansiklopedisi (1982) Aydın, S. ve Kudret, E., Antropoloji Sözlüğü, Bilim ve Sanat Yayınları, Ankara, 2003. Desti M., Anadolu Uygarlıkları, Dost Yayınları (Çev. M. Cedden), Ankara, 2005. Efe, T., Batı Anadolu: Son Kalkolitik ve İlk Tunç Çağı. ArkeoAtlas II. 2003, S.94-129. Gurney O.R., Hititler, Dost Yayınları, (Çev. P.Arpaçay), Ankara, 2001. Karul, N. (Ed.), Anadolu'nun Derinlikleri, Son Tunç-İlk Demir Çağı, Arkeoatlas 7, 2010 Levi, P., Eski Yunan (Çev. Nefle Erdilek), İletişim Yayınları, İstanbul, 1987. Lloyd S., Türkiye'nin Tarihi Bir Gezginin Gözüyle Anadolu, Tübitak, Ankara, 2000. Macqueen J.G., Hititler ve Hitit Çağında Anadolu, Arkeoloji Yayınları (çev. E. Davutoğlu), Ankara, 2001. Magie, D., Anadolu'da Romalılar, Bölüm 1, Attalos'un Vasiyeti, Arkeoloji ve Sanat Yayınları, İstanbul, 2004. Magie, D., Anadolu'da Romalılar, Bölüm 2, Batı Anadolu ve Zenginlikleri, Arkeoloji ve Sanat Yayınları, İstanbul, 2004. Magie, D., Anadolu'da Romalılar, Bölüm 3, Batı Anadolu Kent Devletleri, Arkeoloji ve Sanat Yayınları, İstanbul, 2005. Maisels, C. K., Uygarlıkların Doğuşu: Yakındoğu'da Avcılık ve Toplayıcılıktan Tarıma Kentlere ve Devlete Geçiş (Çev. Alaeddin fienel).: İmge Kitabevi. Ankara 1999 Mellaart, J. (1988). Yakındoğu'nun En Eski Uygarlıkları, (çev. Bilgi Altınok), İstanbul: Arkeoloji ve Sanat Yayınları. Özbaşaran, M. ve Cutting, M., Orta Anadolu'da Neolitiğin Ortaya Çıkışı ve Gelişimi. 12000 Yıl Önce Uygarlığın Anadolu’dan Avrupa'ya Yolculuğunun Başlangıcı: Neolitik Dönem (Ed. Nezih Başgelen), Yapı Kredi Yayınları, İstanbul, 2007.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
-
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı11515
Derse Katılım1510150
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma212
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma12525
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)193
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr