Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
EKO-23-102KORUNAN ALANLAR YÖNETIMISeçmeli116
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Öğrencilere Korunan alan yönetimi ve ekoturizm ile ilgili temel bilgi veya uygulamaları aktarmaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Prof. Dr. Musa GENÇ
Öğrenme Çıktıları
11) Korunan alanların sınıflandırılmasını öğrenir 2) Yönetim kavramı ve yönetimin temel işlevlerini öğrenir 3) Türkiye'de korunan alan yönetimi: yasal çerçeve ve örgütlemeyi öğrenir 4) Türkiye'deki milli park, tabiat parkları, tabiat anıtları ve tabiatı koruma alanları gibi korunan alanları öğrenir 5) Türkiye'deki yaban hayatı geliştirme sahalarını ve planlamasını öğrenir 6) Türkiye'de korunan alan yönetiminde yaşanan sorunlar ve çözümleri ve uygulama örneklerini inceler ve öğrenir
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Korunan alanların sınıflandırılması, Yönetim kavramı ve yönetimin temel işlevleri, Türkiye'de korunan alan yönetimi: yasal çerçeve ve örgütleme, Korunan alanların sınıflandırılması, Yönetim kavramı ve yönetimin temel işlevleri, Türkiye'deki milli park, tabiat parkları, tabiat anıtları ve tabiatı koruma alanları gibi korunan alanlar, Türkiye'deki yaban hayatı geliştirme sahaları ve planlanması, Türkiye'de korunan alan yönetiminde yaşanan sorunlar ve çözümleri.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Kavramlar ve Tanımları
2Korunan Alanların Sınflandırması
3Yönetim kavramı ve yönetimin temel işlevleri
4Korunan alanlar yönetimi : kapsam ve amaç ,planlama ve örgütleme
5Korunan alan yönetiminde yürütme ve denetim
6Türkiye'de korunan alan yönetimi : yasal çerçeve ve örgütleme
7Arasınav
8Türkiye'deki korunan alanlar örgüt şeması, Türkiye korunan alanlarında yaşanan sorunlar
9Türkiye'deki Ulusal parklara ilişkin uygulama örnekleri
10Türkiye'deki doğa parklarına ilişkin uygulama örnekleri
11Türkiye'deki diğer doğa koruma alanları ve doğa anıtlarına uygulama örnekleri
12Türkiye'deki diğer doğa koruma alanları ve doğa anıtlarına uygulama örnekleri
13Korunan alanlarda turizm olanakları
14Teknik Gezi
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
• Kurtoğlu, O., 2017: Milli Park Yönetimi Ders Notu. KTÜ Orman Fakültesi, Trabzon • EKŞİOĞLU, A. G: Türkiye'de Korunan Alanlarda Turizm Faaliyetleri. • OGM 2007: Korunan Alan Yönetiminde Eğitim - Biyolojik Çeşitlilik Ve Doğal Kaynak Yönetimi Projesi Deneyimi. 1. Kitap • OGM 2007: Korunan Alan Yönetiminde Eğitim - Biyolojik Çeşitlilik Ve Doğal Kaynak Yönetimi Projesi Deneyimi. 2. Kitap
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav115
Makale Yazma130
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma125
Ev Ödevi130
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı180
Final Sınavı için Bireysel Çalışma120
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav12525
Final Sınavı14545
Makale Yazma13030
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma12020
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma14040
Ev Ödevi13535
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)195
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
ÖÇ1
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr