Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | EKO-23-102 | KORUNAN ALANLAR YÖNETIMI | Seçmeli | 1 | 1 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Öğrencilere Korunan alan yönetimi ve ekoturizm ile ilgili temel bilgi veya uygulamaları aktarmaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Prof. Dr. Musa GENÇ |
Öğrenme Çıktıları |
1 | 1) Korunan alanların sınıflandırılmasını öğrenir
2) Yönetim kavramı ve yönetimin temel işlevlerini öğrenir
3) Türkiye'de korunan alan yönetimi: yasal çerçeve ve örgütlemeyi öğrenir
4) Türkiye'deki milli park, tabiat parkları, tabiat anıtları ve tabiatı koruma alanları gibi korunan alanları öğrenir
5) Türkiye'deki yaban hayatı geliştirme sahalarını ve planlamasını öğrenir
6) Türkiye'de korunan alan yönetiminde yaşanan sorunlar ve çözümleri ve uygulama örneklerini inceler ve öğrenir |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Korunan alanların sınıflandırılması, Yönetim kavramı ve yönetimin temel işlevleri, Türkiye'de korunan alan yönetimi: yasal çerçeve ve örgütleme, Korunan alanların sınıflandırılması, Yönetim kavramı ve yönetimin temel işlevleri, Türkiye'deki milli park, tabiat parkları, tabiat anıtları ve tabiatı koruma alanları gibi korunan alanlar, Türkiye'deki yaban hayatı geliştirme sahaları ve planlanması, Türkiye'de korunan alan yönetiminde yaşanan sorunlar ve çözümleri. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Kavramlar ve Tanımları | | | 2 | Korunan Alanların Sınflandırması | | | 3 | Yönetim kavramı ve yönetimin temel işlevleri | | | 4 | Korunan alanlar yönetimi : kapsam ve amaç ,planlama ve örgütleme | | | 5 | Korunan alan yönetiminde yürütme ve denetim | | | 6 | Türkiye'de korunan alan yönetimi : yasal çerçeve ve örgütleme | | | 7 | | Arasınav | | 8 | Türkiye'deki korunan alanlar örgüt şeması, Türkiye korunan alanlarında yaşanan sorunlar | | | 9 | Türkiye'deki Ulusal parklara ilişkin uygulama örnekleri | | | 10 | Türkiye'deki doğa parklarına ilişkin uygulama örnekleri | | | 11 | Türkiye'deki diğer doğa koruma alanları ve doğa anıtlarına uygulama örnekleri | | | 12 | Türkiye'deki diğer doğa koruma alanları ve doğa anıtlarına uygulama örnekleri | | | 13 | Korunan alanlarda turizm olanakları | | | 14 | | Teknik Gezi | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
• Kurtoğlu, O., 2017: Milli Park Yönetimi Ders Notu. KTÜ Orman Fakültesi, Trabzon
• EKŞİOĞLU, A. G: Türkiye'de Korunan Alanlarda Turizm Faaliyetleri.
• OGM 2007: Korunan Alan Yönetiminde Eğitim - Biyolojik Çeşitlilik Ve Doğal Kaynak Yönetimi Projesi Deneyimi. 1. Kitap
• OGM 2007: Korunan Alan Yönetiminde Eğitim - Biyolojik Çeşitlilik Ve Doğal Kaynak Yönetimi Projesi Deneyimi. 2. Kitap |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 15 | Makale Yazma | 1 | 30 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 25 | Ev Ödevi | 1 | 30 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 80 | Final Sınavı için Bireysel Çalışma | 1 | 20 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 25 | 25 |
Final Sınavı | 1 | 45 | 45 |
Makale Yazma | 1 | 30 | 30 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 40 | 40 |
Ev Ödevi | 1 | 35 | 35 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|