Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | EKO-23-100 | EKOLOJI VE EKOSISTEMLER | Seçmeli | 1 | 1 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Dersin Amacı Ekoloji ve ekosistemler hakkında genel bililer almak, ekosistem ayrımını yapabilme becerisi kazanmak, Türkiye’deki ekosistemleri bilmek ve tanımak. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Prof. Dr. Musa GENÇ |
Öğrenme Çıktıları |
1 | 1 Ekoloji ve ekosistemlere ait temel kavramları bilir ve tanımlar.
2 Kompleks ve gerçek ekosistemleri ayırt edebilir.
3 Ekosistem ayırma esas ve yöntemlerini bilir.
4 Canlı organizmalarla çevre arasındaki ilişkileri bilir.
5 Türkiye’nin doğa tarihi, ekolojik etkileşimler ve Türkiye’deki ekosistemler konularında bilgilidir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Doğadaki elemanlar, kompleks sistemler ve gerçek ekosistemler bağlamında ekolojik esaslar veersin Kısa İçeriği yöntemler, canlı organizmalar ile çevre arasındaki ilişkiler, ekolojiye giriş, evrim, Türkiye’nin doğa tarihi ve ekolojik etkileşimlere ilişkin temel konular, Türkiye’deki ekosistemler |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Ekolojinin konusu ve kapsamı, Ekosistem kavramı ve ekosistem yönetimi,
Ekosistem örnekleri, Ekosistemin çeşitliliği, Ekosistemlerin sınıflandırılmas | | | 2 | Ekosistemi sınırlayıcı faktörler: Sınırlayıcı faktörler kavramı, Çevresel faktörlere
uyum ve ekotipler. Ekosistemi düzenleyici faktörler: Düzenleyici faktör olarak
çevresel etkenler, Toprak, Yangın ekolojisi. Fiziksel diğer sınırlayıcılar, Zehirli
maddeler, Antropojenik baskılar | | | 3 | Korunan alan yönetiminde yürütme ve denetim | | | 4 | Türkiye'de korunan alan yönetimi : yasal çerçeve ve örgütleme | | | 5 | | Arasınav | | 6 | Türkiye'deki korunan alanlar örgüt şeması, Türkiye korunan alanlarında yaşanan sorunlar | | | 7 | Türkiye'deki Ulusal parklara ilişkin uygulama örnekleri | | | 8 | Türkiye'deki doğa parklarına ilişkin uygulama örnekleri | | | 9 | Türkiye'deki diğer doğa koruma alanları ve doğa anıtlarına uygulama örnekleri | | | 10 | Türkiye'deki diğer doğa koruma alanları ve doğa anıtlarına uygulama örnekleri | | | 11 | Korunan alanlarda turizm olanakları | | | 12 | | Teknik Gezi | | 13 | | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Odum, E.P., Barrett, G.W., 2012. Ekoloji`nin Temel İlkeleri. Palme Yayıncılık, Ankara |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 15 | Makale Yazma | 1 | 30 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 25 | Ev Ödevi | 1 | 30 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 80 | Final Sınavı için Bireysel Çalışma | 1 | 20 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 25 | 25 |
Final Sınavı | 1 | 45 | 45 |
Makale Yazma | 1 | 30 | 30 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 40 | 40 |
Ev Ödevi | 1 | 35 | 35 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|