Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
EKO-23-100EKOLOJI VE EKOSISTEMLERSeçmeli116
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Dersin Amacı Ekoloji ve ekosistemler hakkında genel bililer almak, ekosistem ayrımını yapabilme becerisi kazanmak, Türkiye’deki ekosistemleri bilmek ve tanımak.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Prof. Dr. Musa GENÇ
Öğrenme Çıktıları
11 Ekoloji ve ekosistemlere ait temel kavramları bilir ve tanımlar. 2 Kompleks ve gerçek ekosistemleri ayırt edebilir. 3 Ekosistem ayırma esas ve yöntemlerini bilir. 4 Canlı organizmalarla çevre arasındaki ilişkileri bilir. 5 Türkiye’nin doğa tarihi, ekolojik etkileşimler ve Türkiye’deki ekosistemler konularında bilgilidir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Doğadaki elemanlar, kompleks sistemler ve gerçek ekosistemler bağlamında ekolojik esaslar veersin Kısa İçeriği yöntemler, canlı organizmalar ile çevre arasındaki ilişkiler, ekolojiye giriş, evrim, Türkiye’nin doğa tarihi ve ekolojik etkileşimlere ilişkin temel konular, Türkiye’deki ekosistemler
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Ekolojinin konusu ve kapsamı, Ekosistem kavramı ve ekosistem yönetimi, Ekosistem örnekleri, Ekosistemin çeşitliliği, Ekosistemlerin sınıflandırılmas
2Ekosistemi sınırlayıcı faktörler: Sınırlayıcı faktörler kavramı, Çevresel faktörlere uyum ve ekotipler. Ekosistemi düzenleyici faktörler: Düzenleyici faktör olarak çevresel etkenler, Toprak, Yangın ekolojisi. Fiziksel diğer sınırlayıcılar, Zehirli maddeler, Antropojenik baskılar
3Korunan alan yönetiminde yürütme ve denetim
4Türkiye'de korunan alan yönetimi : yasal çerçeve ve örgütleme
5Arasınav
6Türkiye'deki korunan alanlar örgüt şeması, Türkiye korunan alanlarında yaşanan sorunlar
7Türkiye'deki Ulusal parklara ilişkin uygulama örnekleri
8Türkiye'deki doğa parklarına ilişkin uygulama örnekleri
9Türkiye'deki diğer doğa koruma alanları ve doğa anıtlarına uygulama örnekleri
10Türkiye'deki diğer doğa koruma alanları ve doğa anıtlarına uygulama örnekleri
11Korunan alanlarda turizm olanakları
12Teknik Gezi
13
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Odum, E.P., Barrett, G.W., 2012. Ekoloji`nin Temel İlkeleri. Palme Yayıncılık, Ankara
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav115
Makale Yazma130
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma125
Ev Ödevi130
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı180
Final Sınavı için Bireysel Çalışma120
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav12525
Final Sınavı14545
Makale Yazma13030
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma12020
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma14040
Ev Ödevi13535
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)195
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
ÖÇ1
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr