Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | FDB-23-216 | SİYASET FELSEFESİ GELENEĞİNDE ÜTOPYALAR - II | Seçmeli | 1 | 2 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Öğrencilerin ütopya ve distopya örnekleri üzerinden gelecek sorununu tartışabilmeleri amaçlanmaktadır |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğretim Üyesi Abdullah DEMİR |
Öğrenme Çıktıları |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Ütopya ve distopya kavramlarının tanımı verilerek, temel ütopik eserler gelecek sorunu çerçevesinde ele alınacaktır |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Ütopya nedir? | | | 2 | Ütopya ve felsefe | | | 3 | Altın Çağ | | | 4 | Gelecek sorunu | | | 5 | T.More: Ütopya | | | 6 | Bacon: Yeni Atlantis | | | 7 | ara sınav | | | 8 | Campanella : Güneş Ülkesi | | | 9 | Distopya nedir? | | | 10 | Distopya ve felsefe | | | 11 | Zamyatin : Biz | | | 12 | Huxley : Cesur Yeni Dünya | | | 13 | Orwell : 1984 | | | 14 | Ütopik ve distopik metinlerin gelecek sorunu açısından değerlendirilmesi | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Platon, Devlet, Aristoteles, Poltika, More, ÜTOPYA - Callenbach,EKOTOPYA- Zamyatin,BİZ- Orwell,1984- Gilman,KADINLAR ÜLKESİ- Atwood, DAMIZLIK KIZIN ÖYKÜSÜ- Huxley, CESUR YENİ DÜNYA Yan kaynaklar : Claeys,ÜTOPYA EDEBİYATI; Gordin vd.,ÜTOPYA/DİSTOPYA; Cioran, TARİH VE ÜTOPYA; Kumar,ÜTOPYACILIK; Kumar,MODERN ZAMANLARDA ÜTOPYA VE KARŞI ÜTOPYA; Mannheim, İDEOLOJİ VE ÜTOPYA |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Tartışma | 1 | 3 | 3 |
Soru-Yanıt | 1 | 3 | 3 |
Makale Kritik Etme | 1 | 3 | 3 |
Bireysel Çalışma | 1 | 40 | 40 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 40 | 40 |
Okuma | 1 | 20 | 20 |
Ev Ödevi | 1 | 40 | 40 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|