Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | FDB-23-115 | İLKÇAĞ FELSEFESI METİNLERİ | Seçmeli | 1 | 2 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Felsefenin Yunan dünyasında ortaya çıkmasının temel nedenlerini öğrenerek sorgulama ve karşılaştırma yapabilmek. Ayrıca günümüze kadar gelen felsefi düşüncenin genel bir haritasını sunabilmek. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Abdullah Demir |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Felsefenin temel kavramlarını tanır. | 2 | İlk felsefe sistemlerini, büyük filozofları ve önemli kavramları öğrenir. | 3 | Antikçağın büyük filozoflarını tanır. | 4 | Platon ve Aristoteles'in temel eserleri ve bu eserlerin muhtevasını bilir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
1. Analiz ve Sentez kapasitesi
2. Temel Genel Bilgi (Kültür)
3. Mesleki Temel Bilgi
4. Problem çözme becerisi
5. Karar verme becerisi
6. Eleştiri ve özeleştiri yeteneği
7. Farklılığı takdir etme ve çok kültürlülük
8. Yeni fikirler üretme kapasitesi (yaratıcılık) |
Dersin İçeriği |
Thales’den başlayarak Yeni Platonculuğun ortaya çıkısına kadar geçen süreçte ortaya çıkan felsefi fikirler ele alınacaktır. Ayrıca bu felsefi düşüncelerin geçerlilikleri, bu düşüncelerin daha sonra hem Ortaçağ ve hem de Modern çağda ortaya çıkan felsefi düşünceler üzerindeki etkileri, ilk felsefi düşüncelerin yunanlılara ait olup olmadıkları, o dönemde yaşamış olan diğer toplumların bu düşüncelerin olunmasında katkıları, din-felsefe etkileşimi ve felsefi düşüncelerin toplumsallaşma üzerine etkileri ele alınacaktır. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Devlet-Platon | | | 2 | Devlet-Platon | | | 3 | Devlet-Platon | | | 4 | Devlet Adamı-Plato | | | 5 | Yasalar-Platon | | | 6 | Yasalar-Platon | | | 7 | Yasalar-Platon | | | 8 | Aristoteles | | | 9 | ARistoteles | | | 10 | Hellenistik Felsefe | | | 11 | Stoacılık | | | 12 | ortaçağ felsefesi-patristik dönem | | | 13 | ortaçağ felsefesi-skolastik dönem | | | 14 | ortaçağ felsefesi skolastik dönem | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1. Macit Gökberk, Felsefe Tarihi, Remzi Kitabevi, İstanbul 1996.
2. Alfred Weber, Felsefe Tarihi, Çv: H. Vehbi Eralp, Sosyal Yay., İst. 1988.
3. Frank Thilly, Yunan ve Ortaçağ Felsefesi, İzdüsüm Yay., İst. 2002.
4. Walter Kranz, Antik Felsefe, Sosyal Yay., İstanbul 1994.
5. Frank Thilly, Bir Felsefe Tarihi, İdea Yay., İst. 2000.
6. Ahmet Cevizci, İlkçağ Felsefe Tarihi, Bursa 1988.
7. Karl Vorlander Fesefe Tarihi, İz Yay., İst. 2004.
8. Etienne Gilson, Ortaçağ Felsefesinin Ruhu, çev: Samil Öçal, Açılım Kitap Yay., İst. 2003. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 1 | 24 | 24 |
Problem Çözümü | 1 | 10 | 10 |
Soru-Yanıt | 1 | 10 | 10 |
Takım/Grup Çalışması | 1 | 15 | 15 |
Seminer | 1 | 5 | 5 |
Makale Yazma | 1 | 15 | 15 |
Makale Kritik Etme | 1 | 5 | 5 |
Bireysel Çalışma | 1 | 17 | 17 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Okuma | 1 | 20 | 20 |
Sözlü Sınav | 1 | 3 | 3 |
Ev Ödevi | 1 | 15 | 15 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|