Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
FDB-23-115İLKÇAĞ FELSEFESI METİNLERİSeçmeli126
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Felsefenin Yunan dünyasında ortaya çıkmasının temel nedenlerini öğrenerek sorgulama ve karşılaştırma yapabilmek. Ayrıca günümüze kadar gelen felsefi düşüncenin genel bir haritasını sunabilmek.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Abdullah Demir
Öğrenme Çıktıları
1Felsefenin temel kavramlarını tanır.
2İlk felsefe sistemlerini, büyük filozofları ve önemli kavramları öğrenir.
3Antikçağın büyük filozoflarını tanır.
4Platon ve Aristoteles'in temel eserleri ve bu eserlerin muhtevasını bilir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
1. Analiz ve Sentez kapasitesi 2. Temel Genel Bilgi (Kültür) 3. Mesleki Temel Bilgi 4. Problem çözme becerisi 5. Karar verme becerisi 6. Eleştiri ve özeleştiri yeteneği 7. Farklılığı takdir etme ve çok kültürlülük 8. Yeni fikirler üretme kapasitesi (yaratıcılık)
Dersin İçeriği
Thales’den başlayarak Yeni Platonculuğun ortaya çıkısına kadar geçen süreçte ortaya çıkan felsefi fikirler ele alınacaktır. Ayrıca bu felsefi düşüncelerin geçerlilikleri, bu düşüncelerin daha sonra hem Ortaçağ ve hem de Modern çağda ortaya çıkan felsefi düşünceler üzerindeki etkileri, ilk felsefi düşüncelerin yunanlılara ait olup olmadıkları, o dönemde yaşamış olan diğer toplumların bu düşüncelerin olunmasında katkıları, din-felsefe etkileşimi ve felsefi düşüncelerin toplumsallaşma üzerine etkileri ele alınacaktır.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Devlet-Platon
2Devlet-Platon
3Devlet-Platon
4Devlet Adamı-Plato
5Yasalar-Platon
6Yasalar-Platon
7Yasalar-Platon
8Aristoteles
9ARistoteles
10Hellenistik Felsefe
11Stoacılık
12ortaçağ felsefesi-patristik dönem
13ortaçağ felsefesi-skolastik dönem
14ortaçağ felsefesi skolastik dönem
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1. Macit Gökberk, Felsefe Tarihi, Remzi Kitabevi, İstanbul 1996. 2. Alfred Weber, Felsefe Tarihi, Çv: H. Vehbi Eralp, Sosyal Yay., İst. 1988. 3. Frank Thilly, Yunan ve Ortaçağ Felsefesi, İzdüsüm Yay., İst. 2002. 4. Walter Kranz, Antik Felsefe, Sosyal Yay., İstanbul 1994. 5. Frank Thilly, Bir Felsefe Tarihi, İdea Yay., İst. 2000. 6. Ahmet Cevizci, İlkçağ Felsefe Tarihi, Bursa 1988. 7. Karl Vorlander Fesefe Tarihi, İz Yay., İst. 2004. 8. Etienne Gilson, Ortaçağ Felsefesinin Ruhu, çev: Samil Öçal, Açılım Kitap Yay., İst. 2003.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav144
Final Sınavı122
Derse Katılım12424
Problem Çözümü11010
Soru-Yanıt11010
Takım/Grup Çalışması11515
Seminer155
Makale Yazma11515
Makale Kritik Etme155
Bireysel Çalışma11717
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma12020
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11515
Okuma12020
Sözlü Sınav133
Ev Ödevi11515
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)180
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9
ÖÇ1         
ÖÇ2         
ÖÇ3         
ÖÇ4         
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr