Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
FDB-23-111DİNLER TARİHİNİN ÖNCÜLERİSeçmeli126
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Öğrencilerin, Dinler Tarihi Bilim Dalınnın oluşum sürecini, Milel Nihal geleneğini, modern bir bilim dalı olarak ortaya çıkması öncesinde bu alana katkı yapmış bilim insanlarını, batıda ve ülkemizde Dinler Tarihi Biliminin oluşmasında önderlik etmiş bilim insanları ve katkılarını öğrenmelerini sağlamaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Mehmet MASATOĞLU
Öğrenme Çıktıları
1Tarihimmizdeki Dinler Tarihi çalışmalarını fark eder
2Milel Nihal geleneği hakkında bilgi edinir
3Medrese ve Modern dönemde Dinler Tarihine ait okutulan bilgileri fark eder.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
-
Dersin İçeriği
Dinler Tarihinin bir bilim dalı olarak ortaya çıkışından önce bu alana katkı da bulunmuş Biruni ve Şehristani gibi bilim insanları, Milel Nihal geleneği, Medreselerde Dinler Tarihi, Dinler Tarihinin modern bir bilim dalı olarak ortaya çıkışı, Friedrich Maximillian Müller, Rudolf Otto, Raffaele Pettazzoni, Anne Marie Schimmel gibi batılı ve Hikmet Tanyu, Günay Tümer, Abdurrahman Küçük gibi bilim insanları ve Dinler Tarihine katkıları.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Genel Tanıtım ve BilgilendirmeYokYok
2Milel Nihal geleneğiYokYok
3Biruni ve Dinler Tarihine KatkısıYokYok
4Şehristani ve Dinler Tarihine KatkısıYokYok
5Osmanlı Medreselerinde Dinler TarihiYokYok
6Dinler Tarihinin bir bilim dalı olarak ortaya çıkışıYokYok
7Ara SınavYokYok
8Dinler Tarihinin Batılı Öncüleri: Friedrich Maximillian MüllerYokYok
9Rudolf OttoYokYok
10Raffaele PettazzoniYokYok
11Anne Maria SchimmelYokYok
12Dinler Tarihinin Türk Öncüleri: Hikmet TanyuYokYok
13Günay TümerYokYok
14Abdurrahman KüçükYokYok
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Fuat Aydın, Biruni ve Şehristan'nin İzinde Dinler Tarihi Yazıları, Eski Yeni Yayınları, İstanbul 2012. Günay Tümer, Biruni'ye Göre Dinler ve İslam Dini, TDİB Yayınları, Ankara 1991. Günay Tümer-Abdurrahman Küçük-Alparslan Küçük, Dinler Tarihi, Berkikan Yayınları, Ankara 2017. Mustafa Alıcı, Dinler Tarihinin Batılı Öncüleri, İz Yayıncılık, İstanbul 2007. Şahin Kızılabdullah, Karşılaştırmalı Dinler Tarihi Metodu ve Prof. Dr. Günay Tümer, III. Uluslararası Şeyh Şaban-ı Veli Sempozyumu Kastamonu'da İlmi Hayat ve Kastamonu Alimleri, Kastamonu 2018, s. 425-429. Şehristani, Milel Nihal, Litera Yayıncılık, İstanbul 2017.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav170
Proje Hazırlama110
Proje Sunma120
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav133
Final Sınavı15050
Derse Katılım14342
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma14040
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma16060
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)195
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9
ÖÇ1         
ÖÇ2         
ÖÇ3         
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr