Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
FDB-23-114KUTSAL METİNLER - ISeçmeli116
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Dinler tarihi açısından kutsal metinlerin önemini kavramak. Kutsal metin kavramı hakkında bilgi sahibi olmak. Dinlerde Kutsal metin anlayışlarının benzer ve farklı yönlerini bilmek.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Mehmet MASATOĞLU
Öğrenme Çıktıları
1Kutsal metin kavramını öğretmek
2Dinlerde kutsal metinlerin önemi ve yerini öğretmek.
3Hinduizm Kutsal Metinlerini tanıtmak.
4Yahudi Kutsal Metinlerini tanıtmak.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Dinler Tarihi bilim dalının bir dini incelemede başvuru kaynaklarının başında o dinin kutsal metinleri gelmektedir. Bir din ele alınırken o dinin kutsal metinlerinin ne olduğu bilinmelidir. Kutsal metinler I dersi ile öğrenci yapacağı tez çalışmasında ana kaynak olarak kutsal metine başvurmayı öğrenecektir.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Kutsal metinlerin türleri ve özellikleriYokYok
2Dinlerde kutsal metinlerin önemi ve yeriYokYok
3Hinduizm Kusal Metinlerine GirişYokYok
4VedalarYokYok
5UpanişadlarYokYok
6DestanlarYokYok
7Hinduizm kutsal metinlerinin değerlendirilmesiYokYok
8Yahudi kutsal metinlerine girişYokYok
9Tanah (Eski Ahit)YokYok
10Tora'nın içeriği, üslubuYokYok
11Yahudi dini hayatında Tora'nın yeri ve önemiYokYok
12MişnaYokYok
13TalmudYokYok
14MidraşlarYokYok
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Ali İhsan Yitik, Doğu Dinleri, İsam, İstanbul 2014 Baki Adam, Yahudi Kaynaklarına Göre Tevrat, Pınar Yayınları, İstanbul 2010. Ekrem Sarıkçıoğlu, Diğer İnciller (Apokrif İnciller), Fakülte Yayınevi, Isparta 2009. Karen Armstrong, İncil, çevren: Ilgın Yıldız, Versus Kitap, İstanbul 2008 Kitabı Mukaddes, Kitabı Mukaddes Şirketi, İstanbul 1988 Ramazan Biçer, İslam Kelamcılarına Göre İncil, Gelenk, İstanbul 2004. Richard Elliot, Kitab-ı Mukaddesi Kim Yazdı, çev: Muhammed Tarakçı, Kabalcı, İstanbul 2005.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav170
Proje Hazırlama110
Proje Sunma120
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav133
Final Sınavı133
Derse Katılım14342
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma16060
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma18080
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)188
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9
ÖÇ1         
ÖÇ2         
ÖÇ3         
ÖÇ4         
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr