Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | FDB-23-114 | KUTSAL METİNLER - I | Seçmeli | 1 | 1 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Dinler tarihi açısından kutsal metinlerin önemini kavramak. Kutsal metin kavramı hakkında bilgi sahibi olmak. Dinlerde Kutsal metin anlayışlarının benzer ve farklı yönlerini bilmek. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Mehmet MASATOĞLU |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Kutsal metin kavramını öğretmek | 2 | Dinlerde kutsal metinlerin önemi ve yerini öğretmek. | 3 | Hinduizm Kutsal Metinlerini tanıtmak. | 4 | Yahudi Kutsal Metinlerini tanıtmak. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Dinler Tarihi bilim dalının bir dini incelemede başvuru kaynaklarının başında o dinin kutsal metinleri gelmektedir.
Bir din ele alınırken o dinin kutsal metinlerinin ne olduğu bilinmelidir.
Kutsal metinler I dersi ile öğrenci yapacağı tez çalışmasında ana kaynak olarak kutsal metine başvurmayı öğrenecektir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Kutsal metinlerin türleri ve özellikleri | Yok | Yok | 2 | Dinlerde kutsal metinlerin önemi ve yeri | Yok | Yok | 3 | Hinduizm Kusal Metinlerine Giriş | Yok | Yok | 4 | Vedalar | Yok | Yok | 5 | Upanişadlar | Yok | Yok | 6 | Destanlar | Yok | Yok | 7 | Hinduizm kutsal metinlerinin değerlendirilmesi | Yok | Yok | 8 | Yahudi kutsal metinlerine giriş | Yok | Yok | 9 | Tanah (Eski Ahit) | Yok | Yok | 10 | Tora'nın içeriği, üslubu | Yok | Yok | 11 | Yahudi dini hayatında Tora'nın yeri ve önemi | Yok | Yok | 12 | Mişna | Yok | Yok | 13 | Talmud | Yok | Yok | 14 | Midraşlar | Yok | Yok |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Ali İhsan Yitik, Doğu Dinleri, İsam, İstanbul 2014
Baki Adam, Yahudi Kaynaklarına Göre Tevrat, Pınar Yayınları, İstanbul 2010.
Ekrem Sarıkçıoğlu, Diğer İnciller (Apokrif İnciller), Fakülte Yayınevi, Isparta 2009.
Karen Armstrong, İncil, çevren: Ilgın Yıldız, Versus Kitap, İstanbul 2008
Kitabı Mukaddes, Kitabı Mukaddes Şirketi, İstanbul 1988
Ramazan Biçer, İslam Kelamcılarına Göre İncil, Gelenk, İstanbul 2004.
Richard Elliot, Kitab-ı Mukaddesi Kim Yazdı, çev: Muhammed Tarakçı, Kabalcı, İstanbul 2005. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 70 | Proje Hazırlama | 1 | 10 | Proje Sunma | 1 | 20 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 60 | 60 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 80 | 80 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|