Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
FDB-23-110DİN FENOMONOLOJISINE GİRİŞ - ISeçmeli126
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Din fenomenolojisinin tarihsel gelişimini, güncel durumunu ve dini fenomenleri öğretmek.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Mehmet MASATOĞLU
Öğrenme Çıktıları
1Din Fenomenolojisi Literatürünü tanıtmak
2Din ile ilgili çalışmaların tarihini öğretmek
3Din bilimlerinde dinler tarihinin yerini ve önemini öğretmek.
4Dinler tarihi alanında kullanılan metodolojiyi öğretmek.
5Fenomen ve fenomenoloji kavramlarını tanıtmak.
6Din fenomenoloji çeşitlerini değerlendirebilmek ve uygulayabilmek
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dinler Tarihi ilahiyat bilimlerinden biridir. Din Fenomenolojisi Dinler Tarihinde kullanılan yöntemlerden biridir. Dini fenomenlerin incelenmesi gerekir. Din fenomenolojisinin yöntemlerinin öğrenilerek fenomenleri açıklamaya çalışmak gerekir.
Dersin İçeriği
a) Din Fenomenolojisi Literatürünü tanıtmak b) Din ile ilgili çalışmaların tarihini öğretmek c) Din bilimlerinde dinler tarihinin yerini ve önemini öğretmek. d) Dinler tarihi alanında kullanılan metodolojiyi öğretmek. e) Fenomen ve fenomenoloji kavramlarını tanıtmak.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Literatür bilgisiYokYok
2Din ile ilgili çalışmaların tarihiYokYok
3Din bilimlerinde dinler tarihinin yeri ve önemiYokYok
4Dinler tarihinin metodolojisiYokYok
5Din çalışmalarında karşılaştırmalı yöntemYokYok
6Karşılaştırmalı dinler tarihinin adı, anlamı, ortaya çıkışı ve tarihçesiYokYok
7Karşılaştırmalı dinler tarihi araştırma yöntemleriYokYok
8Phenomenon and PhenomenologyYokYok
9Fenomenoloji akımlarıYokYok
10Din fenomenolojisi yöntemleriYokYok
11Din fenomenolojisi çeşitleriYokYok
12Din fenomenolojisi temsilcileriYokYok
13Karşılaştırmalı din ve fenomenolojik tipolojiYokYok
14Fenomenolojik UygulamaYokYok
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Eliade, Mircea, İmgeler Simgeler, Çev. M.A. Kılıçbay, Ankara 1992. Eliade, Mircea, Dinin Anlamı ve Sosyal Fonksiyonu (Çev. M. Aydın), Ankara 1990. Eliade, Mircea, Patterns in Comparative Religion, London 1958. Mariasusai Dhavamony, Phenomenology of Religion, Rome 1973. Mustafa Ünal, Din Fenomenolojisi, Kayseri 1999. P.D. Chantepie De la Saussaye, Manuel of the Science of Religion, London 1891. Parrinder, G., Comparative Religion, London 1976. Raffaele Pettazzoni, Essays on the History of Religions, Leiden 1954. Tümer, Günay, Küçük, Abdurrahman, Dinler Tarihi, Ankara 1997. Ugo Bianchi, The History of Religions, Leiden 1975.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav270
Proje Hazırlama110
Proje Sunma120
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı2100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav133
Final Sınavı133
Derse Katılım14342
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma16060
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma18080
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)188
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9
ÖÇ1         
ÖÇ2         
ÖÇ3         
ÖÇ4         
ÖÇ5         
ÖÇ6         
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr