Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
FDB-23-117İSLAM DÜŞÜNCESİNDE TEHAFÜT GELENEĞİSeçmeli116
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
İslam düşünce gelenindeki eleştirel geleneği öğretmek.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
11.İslam Felsefe geleceğinin özgünlüğü tanır.
2İslam Felsefesinin eleştirel geleneğini tanır.
3İslam düşüncesinin tarihsel sürecini tanır.
4Tehafütü kavram olarak öğrenir.
5Eleştirel düşüncenin önemini kavrar.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
İslam düşüncesinde tehafüt geleceğinin tarihsel sürecini öğretmektir.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1İslam düşüncesine giriş.
2İlk tartışmalar ve kelam ekolleri arasındaki ayrışmalar
3İslam Felsefesinde Felsefi Akımlar
4Tabiiyyun (Naturalistler)
5Dehriyyûn (Maddeciler)
6Bâtınîlik
7Meşşâîlik:
8İşrakîlik
9İhvanı safa
10Gazzali’nin Felsefe Eleştirisi:Tehafüt
11İbn Rüşd ve Akıl-Vahiy ilişkisi
12Tehafüt Geneleği Üzerine Metin Okuma- 1
13Tehafüt Geneleği Üzerine Metin Okuma- 2
14Tehafüt Geneleği Üzerine Metin Okuma- 3
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Gazali- Tehafütül Felasife İbn Rüşd Tehafütüt Tehafüt
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
TOPLAM0
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Seminer11515
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11515
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11515
Okuma1010100
Ev Ödevi3721
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)170
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9
ÖÇ1455545555
ÖÇ2554555554
ÖÇ3544555545
ÖÇ4555555554
ÖÇ5455555455
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr