Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | MKM-23-112 | MÜHENDİSLİK PROBLEMLERİ İÇİN PAKET PROGRAM | Seçmeli | 1 | 1 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı, Makina mühendisliği problemlerini çözmede gerekli olabilecek paket programları kullanma bu bilgileri mühendislik problemlerine uygulamak. Mühendislik problemlerinin çözümü için Temel düzeyde, paket program kullanmak, temel modeller oluşturmak ve modellerin çözümünü gerçekleştirmek.
Paket programlar ile programlama, doğrusal denklemlerin çözümü, doğrusal olmayan denklemlerin çözümü, interpolasyon ve eğri uydurma teknikleri, sayısal türev ve integral, sayısal optimizasyon, diferansiyel denklemlerin sayısal çözümü, başlangıç değer ve sınır değer. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr.Öğr.Üyesi Muhammet Raci AYDIN |
Öğrenme Çıktıları |
1 | 1. Temel mühendislik Problemlerinin çözümüne yönelik algoritmalarının oluşturulması bilgisini kazandırmak | 2 | 2. Mühendislik problemlerinin çözümü için oluşturulan algoritmaların paket programlar kullanılarak çözüm yapabilme becerisini kazandırmak | 3 | 3. Temel matematik prensipler, paket programlamanın temeller hakkında bilgilendirmek | 4 | 4. Dinamik giriş ve çıkış verilerinin geliştirilmesi, Mühendislikte sık kullanılan Diferansiyel Denklemler paket yazılımlarla çözümünün yapılabilmesine yönelik bilgilerin öğrenciye aktarılması, | 5 | 5. Mühendislik Problemlerinin çözümünde uygun kodun belirlenmesi becerisinin öğrenciye kazandırılması |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
1. Temel mühendislik Problemlerinin çözümüne yönelik algoritmalarının oluşturulması bilgisini kazandırmak
2. Mühendislik problemlerinin çözümü için oluşturulan algoritmaların paket programlar kullanılarak çözüm yapabilme becerisini kazandırmak
3. Temel matematik prensipler, paket programlamanın temeller hakkında bilgilendirmek
4. Dinamik giriş ve çıkış verilerinin geliştirilmesi, Mühendislikte sık kullanılan Diferansiyel Denklemler paket yazılımlarla çözümünün yapılabilmesine yönelik bilgilerin öğrenciye aktarılması,
5. Mühendislik Problemlerinin çözümünde uygun kodun belirlenmesi becerisinin öğrenciye kazandırılması |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | İleri ve karmaşık mühendislik Problemleri hakkında bilgi | | | 2 | Paket program yazılımında toolslar ve temel matematik prensipler | | | 3 | Paket program ile ileri programlama, ileri Mühendislik Problemlerinin Paket programda programlanması ve sonuçların analizi | | | 4 | Dinamik programlama, Diferansiyel Denklemler ve Paket program toolsları kullanılarak çözümlenmesi | | | 5 | Paket programda Mühendislik Uygulamaları | | | 6 | Paket program toolslar ve temel prensipler | | | 7 | Paket program ile programlama, Mühendislik Problemlerinin Paket programda programlanması ve sonuçların analizi | | | 8 | Mühendislik Uygulamaları | | | 9 | Mühendislik problemlerinin çözümünde programlama ve sonuçların analizi | | | 10 | Mühendislik problemlerinin çözümünde programlama ve sonuçların analizi | | | 11 | Mühendislik Problemlerinin çözümünde Uygun Kodun belirlenmesi | | | 12 | Bileşik çözümlerin uygulamaları | | | 13 | Paket programdaki Farklı Mühendislik Uygulamaları | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Solving Engineering Mechanics Problems with MATLAB by Rao V. Dukkipati, J. Srinivas.
Solving Vibration Analysis Problems Using MATLAB, Dukkipati, R.V.
Etter, D.M., Engineering Problem Solving with MATLAB, 2nd Edition | Pearson |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 40 | Quiz | 2 | 25 | Derse Katılım | 10 | 10 | Ev Ödevi | 5 | 25 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Quiz | 5 | 5 | 25 |
Bireysel Çalışma | 5 | 15 | 75 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Ev Ödevi | 5 | 12 | 60 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 3 | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | ÖÇ2 | 5 | 3 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | ÖÇ3 | 5 | 3 | 4 | 5 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | ÖÇ4 | 5 | 3 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ5 | 5 | 3 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|