Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
MKM-23-103İLERİ DİNAMİKSeçmeli116
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Bu ders, katı cisimlerin 3 boyutlu hareketini analiz etmek için analitik mekanik (enerji bazlı yöntemler) prensiplerinin yüksek lisans düzeyinde kazandırılmasını amaçlamaktadır. Göreceli hareket, atalet, kinematik ve kinetik, atalet momenti kavramları, genel 3B hareketin incelenmesi amacıyla genişletilmektedir
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Prof. Dr. Halil Rıdvan Öz
Öğrenme Çıktıları
1Katı cisimlerin 3 boyutlu hareketini enerji yöntemlerini kullanarak formüle etme ve inceleme becerisi
2İleri yöntemleri kullanma becerisi
3Hareket türlerini yorumlama ve modelleme becerisi
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
yok
Dersin İçeriği
Cisimlerin kinematiği. Dönen referans sistemleri ve koordinat dönüşümleri, atalet diadı. Newton-Euler’in hareket denklemleri. Jiroskopik hareket. Muhafazakar kuvvetler ve potensiyel fonksiyonları. Genellenmiş koordinatlar ve genellenmiş kuvvetler. Lagrange denklemleri. Holonomik ve nonholonomik kısıtlamalar. Lagrange çarpanları. Kane denklemleri.Yörüngesel ve uzay aracı dinamikleri.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Vektör analizi, Newtoncu parçacık mekaniği, itki-devinirlik, iş-enerji
2Hareketli koordinat eksenleri, koordinat dönüşümü, bir vektörün zamana bağlı değişimi, Bağıl hız ve ivme
3Genelleştirilmiş koordinatlar, holonomik ve nonholonomik kısıtlar, sanal yerdeğiştirme ve sanal iş
4Genelleştirilmiş kuvvetler, statik denge için sanal iş prensibi
5D'Alembert prensibi, Hamilton ilkeleri
6Lagrange denklemleri, kısıtlı sistemler
7Eylemsizlik momenti, özellikleri
8Katı cisim kinematiği, Euler açıları
9Katı cisimlerin kısıtlı hareketi, yuvarlanma
10Katı cisim dinamiği, Newton-Euler denklemleri, durum denklemleri
11Katı cisimler için Lagrange denklemleri
12Tork-serbest hareket, bir topacın hareketi
13Yuvarlanan disk
14Jiroskop
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
H. Baruh, Analytical Dynamics, McGraw-Hill, 1999.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri50
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım13113
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma80180
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma85185
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)180
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11
ÖÇ155555555555
ÖÇ255555555555
ÖÇ355555555555
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr