Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
MTM-23-101BİLGİSAYAR BÜTÜNLEŞİK İMALATSeçmeli126
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Ürün geliştirme ve gerçekleştirme sürecini iyileştiren bilgisayar bütünleşik imalat teknolojilerini tanımak, Bilgisayarla bütünleşik üretim ve imalat sistemlerinin temel prensipleri ve bilgisayar bütünleşik imalat sistemlerinin bileşenleri hakkında öğrencileri bilgilendirmek.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr.Öğr. Üyesi Mustafa Hamamcı
Öğrenme Çıktıları
1Bilgisayar bütünleşik imalat sistemlerinin tasarımını kavrar
2Bilgisayarların ve veri tabanlarının üretim sistemlerindeki rolünü anlar
3Eş zamanlı mühendislik kavramının ürün tasarım ve geliştirilmesinde kullanımını kavrar,
4Esnek üretim sistemlerinin tasarımını ve kullanım avantajlarını anlar
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Bilgisayar bütünleşik imalat sistemlerinin tasarımının kavranması, Bilgisayarların ve veri tabanlarının üretim sistemlerindeki rolünün anlaşılması, Esnek üretim sistemlerinin avantajlarını anlamak.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Tasarım aşamasında bilgisayar kullanımı, CAD model veri tabanı, yazılımları,kullanıcı ara yüzü, geometrik transformasyon ve rotasyon
2Eş zamanlı mühendisliğin tanımlanması
3Bilgisayar destekli proses planlamanın tanımlanması
4Makine takımlarının kontrolü, PLC, CNC
5Otomatik malzeme yükleme ve boşaltma, depolama sistemlerinin tanımlanması
6Robotiğin tanımlanması, robot çeşitleri
7Kalite mühendisliğinin tanımlanması
8Üretim planlama ve kontrol sistemlerinin tanımlanması
9Ara sınav
10Just-in-time üretiminin tanımlanması
11Grup teknolojisi ve hücresel üretim sistemlerinin tanımlanması
12Esnek üretim sistemlerinin tanımlanması
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Ders notları. Bilgisayar Bütünleşik İmalat, James A. Rehg, Değişim Yayınları Bilgisayarla bütünleşik tasarım ve imalat, Muammer Nalbant, Beta Yayınevi CNC Takım Tezgahlarının Programlanması ve CAD-CAM Sistemleri, Mustafa Akkurt, Birsen Yayınevi
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Derse Katılım12224
Soru-Yanıt12112
Takım/Grup Çalışması6212
Gözlem515
Makale Kritik Etme6212
Bireysel Çalışma14228
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma6212
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma10220
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma10220
Performans8216
Ev Ödevi8216
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)181
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11
ÖÇ155555555555
ÖÇ255555555554
ÖÇ354545545545
ÖÇ455455545545
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr