Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | MTM-23-101 | BİLGİSAYAR BÜTÜNLEŞİK İMALAT | Seçmeli | 1 | 2 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Ürün geliştirme ve gerçekleştirme sürecini iyileştiren bilgisayar bütünleşik imalat teknolojilerini tanımak,
Bilgisayarla bütünleşik üretim ve imalat sistemlerinin temel prensipleri ve bilgisayar bütünleşik imalat sistemlerinin bileşenleri hakkında öğrencileri bilgilendirmek. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr.Öğr. Üyesi Mustafa Hamamcı |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Bilgisayar bütünleşik imalat sistemlerinin tasarımını kavrar | 2 | Bilgisayarların ve veri tabanlarının üretim sistemlerindeki rolünü
anlar | 3 | Eş zamanlı mühendislik kavramının ürün tasarım ve
geliştirilmesinde kullanımını kavrar, | 4 | Esnek üretim sistemlerinin tasarımını ve kullanım avantajlarını
anlar |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Bilgisayar bütünleşik imalat sistemlerinin tasarımının kavranması,
Bilgisayarların ve veri tabanlarının üretim sistemlerindeki rolünün anlaşılması,
Esnek üretim sistemlerinin avantajlarını anlamak. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Tasarım aşamasında bilgisayar kullanımı, CAD model veri tabanı, yazılımları,kullanıcı ara yüzü, geometrik transformasyon ve rotasyon | | | 2 | Eş zamanlı mühendisliğin tanımlanması | | | 3 | Bilgisayar destekli proses planlamanın tanımlanması | | | 4 | Makine takımlarının kontrolü, PLC, CNC | | | 5 | Otomatik malzeme yükleme ve boşaltma, depolama sistemlerinin tanımlanması | | | 6 | Robotiğin tanımlanması, robot çeşitleri | | | 7 | Kalite mühendisliğinin tanımlanması | | | 8 | Üretim planlama ve kontrol sistemlerinin tanımlanması | | | 9 | Ara sınav | | | 10 | Just-in-time üretiminin tanımlanması | | | 11 | Grup teknolojisi ve hücresel üretim sistemlerinin tanımlanması | | | 12 | Esnek üretim sistemlerinin tanımlanması | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Ders notları.
Bilgisayar Bütünleşik İmalat, James A. Rehg, Değişim Yayınları
Bilgisayarla bütünleşik tasarım ve imalat, Muammer Nalbant, Beta Yayınevi
CNC Takım Tezgahlarının Programlanması ve CAD-CAM Sistemleri, Mustafa Akkurt, Birsen Yayınevi |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 12 | 2 | 24 |
Soru-Yanıt | 12 | 1 | 12 |
Takım/Grup Çalışması | 6 | 2 | 12 |
Gözlem | 5 | 1 | 5 |
Makale Kritik Etme | 6 | 2 | 12 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 6 | 2 | 12 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 10 | 2 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 10 | 2 | 20 |
Performans | 8 | 2 | 16 |
Ev Ödevi | 8 | 2 | 16 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | ÖÇ3 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | ÖÇ4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|