Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TAE-23-143 | TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI ANALİZİ | Seçmeli | 1 | 1 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Bu ders öğrencilerin tüketiciler hakkında daha derinlemesine bir görüş sahibi olmalarını hedefler. Tüketimin psikolojik, sosyolojik ve kültürel boyutlarına ağırlık vererek, öğrencilerin tüketicilerin iç dünyalarına bakmayı öğrenmelerini sağlar. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç. Dr. Yakup Erdal ERTÜRK |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Tüketici davranışına ilişkin temel kavram ve modelleri açıklayabilecektir. | 2 | Tüketiciye dair psikolojik, sosyo-kültürel ve demografik faktörlerin tüketici karar sürecine etkilerini, sonuçlarıyla analiz edebilecektir. | 3 | Tüketicilerin davranışları ile pazarlama uygulamaları arasındaki ilişkiyi değerlendirebilecektir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Bu dersin sonunda; Öğrenciler
1. Tüketici davranışına ilişkin temel kavram ve modelleri açıklayabilecektir.
2. Tüketiciye dair psikolojik, sosyo-kültürel ve demografik faktörlerin tüketici karar sürecine etkilerini, sonuçlarıyla analiz edebilecektir.
3. Tüketicilerin davranışları ile pazarlama uygulamaları arasındaki ilişkiyi değerlendirebilecektir. |
Dersin İçeriği |
Mikro konulardan makro konulara doğru ilerleyen dersin kapsamında, tüketicinin algılaması, öğrenmesi, motivasyonu, kişilik ve hayat tarzı, tutumları, kimlik tanımlaması, karar mekanizmaları, toplumsal ve kültürel etkileşimleri gibi konular işlenir. Tüketimin alışveriş öncesi, sırası ve sonrası boyutlarına bakılır. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Tüketici davranışı nedir? | | | 2 | Öğrenme ve Bellek | | | 3 | Güdüleme ve İlgilenim | | | 4 | Perception | | | 5 | Tutumlar ve Tutum Değişiklikleri | | | 6 | Kişilik ve Benlik | | | 7 | Yaşam Biçimi | | | 8 | Grup ve Danışma Grubu | | | 9 | Aile | | | 10 | Kişisel Etkiler | | | 11 | Sosyal Sınıf | | | 12 | Kültür ve Alt Kültürler | | | 13 | Satın Alma Davranışı | | | 14 | Global Tüketici Kültürü | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
• Solomon, M.R. (2009), Consumer Behavior: Buying, Having, and Being, New Jersey: Pearson Education |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 4 | 56 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 18 | 18 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 10 | 10 | 100 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|