Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
TAE-23-143TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI ANALİZİSeçmeli116
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Bu ders öğrencilerin tüketiciler hakkında daha derinlemesine bir görüş sahibi olmalarını hedefler. Tüketimin psikolojik, sosyolojik ve kültürel boyutlarına ağırlık vererek, öğrencilerin tüketicilerin iç dünyalarına bakmayı öğrenmelerini sağlar.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. Yakup Erdal ERTÜRK
Öğrenme Çıktıları
1Tüketici davranışına ilişkin temel kavram ve modelleri açıklayabilecektir.
2Tüketiciye dair psikolojik, sosyo-kültürel ve demografik faktörlerin tüketici karar sürecine etkilerini, sonuçlarıyla analiz edebilecektir.
3Tüketicilerin davranışları ile pazarlama uygulamaları arasındaki ilişkiyi değerlendirebilecektir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Bu dersin sonunda; Öğrenciler 1. Tüketici davranışına ilişkin temel kavram ve modelleri açıklayabilecektir. 2. Tüketiciye dair psikolojik, sosyo-kültürel ve demografik faktörlerin tüketici karar sürecine etkilerini, sonuçlarıyla analiz edebilecektir. 3. Tüketicilerin davranışları ile pazarlama uygulamaları arasındaki ilişkiyi değerlendirebilecektir.
Dersin İçeriği
Mikro konulardan makro konulara doğru ilerleyen dersin kapsamında, tüketicinin algılaması, öğrenmesi, motivasyonu, kişilik ve hayat tarzı, tutumları, kimlik tanımlaması, karar mekanizmaları, toplumsal ve kültürel etkileşimleri gibi konular işlenir. Tüketimin alışveriş öncesi, sırası ve sonrası boyutlarına bakılır.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Tüketici davranışı nedir?
2Öğrenme ve Bellek
3Güdüleme ve İlgilenim
4Perception
5Tutumlar ve Tutum Değişiklikleri
6Kişilik ve Benlik
7Yaşam Biçimi
8Grup ve Danışma Grubu
9Aile
10Kişisel Etkiler
11Sosyal Sınıf
12Kültür ve Alt Kültürler
13Satın Alma Davranışı
14Global Tüketici Kültürü
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
• Solomon, M.R. (2009), Consumer Behavior: Buying, Having, and Being, New Jersey: Pearson Education
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14456
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11818
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma1010100
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)177
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr