Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
TAE-23-121ÖZEL TARIMSAL KOOPERATİFÇİLİKSeçmeli116
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin sonunda öğrenciler; tarımda örgütlenmenin gereğine inanarak, çiftçilerin kooperatifler çatısı altında örgütlenmelerini sağlayacak bilgi birikimine sahip olacaklardır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. Köksal KARADAŞ
Öğrenme Çıktıları
1Tarımın sorunları için kooperatifçiliğin önemli bir araç olduğunu kavrayabilme
2Kooperatiflerde işletme başarısı için gerekli olan unsurları tespit edebilme ve bunları yönetebilme
3Tarımsal kooperatiflerin tarım sektörünün hangi tip sorunlarını çözebileceği konusunda fikir yürütebilme
4Kooperatif işletmelere uygun projeler hazırlayabilme ve bunların yönetimini üstlenebilme
5Kooperatif işletmelerde görev alabilme, danışmanlık yapabilme
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Bu dersin sonunda öğrenciler; kooperatiflerin diğer tarımsal işletmelerden farklı olan ekonomik davranış özelliklerini anlayarak, başarılı bir kooperatif işletme için gerekli unsurları kullanabilme becerisi kazanacaklardır.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dersin tanıtımı; kapsamı, kural ve gerekleri
2Tarımda örgütlenme modellerinin detaylı analizi ve tarımsal sorunlarla olan ilişkisi, İkinci nesil kooperatifler
3Tarım-Sanayii bütünleşmesi ve kooperatifler, Gıda sanayinde kooperatiflerin yeri ve önemi
4Kooperatif İşletmelerde Tedarik ve Değerlendirme Faaliyetlerinin Analizi
5Kooperatiflerin farklı piyasa koşullarında ekonomik davranışları
6Kooperatiflerde Bütçe hazırlama ve Kooperatif işletmelerde gelir-gider ve bilanço analizi
7Kooperatiflerde Başarının ölçülmesi ve Türkiye’de kooperatiflerin vergilendirilmesi
8Arasınav
9Türkiye’de Tarımsal Kalkınma kooperatiflerinin Analizi
10Türkiye’de Tarım Satış Kooperatiflerinin Analizi
11Türkiye’de Tarım Kredi Kooperatiflerini Analizi
12Türkiye’de Sulama ve Su Ürünleri Kooperatiflerinin analizi
13Alan çalışması, Kooperatif Ziyareti
14Kooperatif profesyonelleri ile mülakat
15Final sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1. Mülayim, Z.G., Kooperatifçilik, Yetkin Yayınları, 2003. Ankara. 2. İnan, i.H., Türkiye’de Tarımsal Kooperatifçilik ve AB Modeli, İTO Yayınları, No:2004-40, 2004, İstanbul. 3. Çıkın, A., Karacan, A.R., Genel Kooperatifçilik, Ege Ün. Basımevi, 1994, İzmir. 4. Mülayim, Z.G., Genel ve Tarımsal Kooperatifçilik, Bilgi Yayınevi, 1975, İstanbul. 5. Anonimous, Restructuring Agricultural Cooperatives, 2004, Rotterdam. 6)Duymaz, İ., Kooperatif İşletme Ekonomisi ve Yönetimi, 1986,İzmir.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma10770
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma13678
Ev Ödevi3515
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)166
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr